Jeg opdagede en pudsig detalje på mine patent pending bagboetter:
Nr. 1: Manuelt verk.
Nr 2: Guldbelagt automatik.
Nr. 3: Automatisk, dykkarboett.
Nr. 4: Automatisk, alm. boett.
Der er faktisk fire forskellige bagboetter her. DS'eren med manuelt verk har, naturligt nok, et anderledes, fladere bagboett. Men de tre med automatik er forskellige fra hinanden; læg mærke til at fasningen (er ikke sikker på, at det er den korrekte term for "knækket") sidder forskelligt. På dykkaren er fasningen tættere på midten:
Det synes jeg er lidt interessant, og hvis det er gældende "across the board" for andres ure også, kan det hjælpe med at identificere de bagboetter, hvor serie- og referencenummer er polerede/slidt væk.
Det er ydermere interessant, at de to "identiske" bagboetter (guldbelagt og alm. stål-DS) heller ikke er ens: der er ikke en rille til pakningen i det guldbelagte DS, så gummipakningen sidder derfor i bagboetten.