• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Haha nu jäkla dock, betalade alldeles för mycket men nu är den min!!
578FDE51-B2EF-4773-AB58-10FB490580B7.png
Denna har fortfarande inte landat, brukar försöka vara lugn när jag väntar på paket men denna är jag så enormt taggad på... :eek:
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Nej den här har legat ett tag i väntan på aty jag skulle serva, byta glas osv! Vilken var det från uk?

Den låg ute i typ några timmar sen avslutades auktionen. Säljare fick väl ett bra bud.
Dessa är riktigt trevliga och tyvärr så verkar priserna bara gå åt ett håll.... kul för dom som redan köpt, trökigt för oss som inte...:(
 

Fadershan

Patek
Den låg ute i typ några timmar sen avslutades auktionen. Säljare fick väl ett bra bud.
Dessa är riktigt trevliga och tyvärr så verkar priserna bara gå åt ett håll.... kul för dom som redan köpt, trökigt för oss som inte...:(
Jo jag vet men jag har köpt alla mina dsar när de redan gått upp rejält men vafan de förtjänar det jämfört med mkt annat imo! :)
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Målar med lilltjejen igen, en favvosyssla för henne :D på armen mitt senaste tillskott, en gammel DS :cigar: väl använt skick och tavlan rejält men övergripande jämt patinerad. Får sitta på en flexlänk tills jag får mina nya ändlänkar till GF länken. De jag har är nog troligast till en dykare (vilket är bra då dessa är ovanliga).
45B7C1A6-76B7-459C-92C4-02ECA84C33F6.jpeg
 

Fadershan

Patek
Ja vad kan man säga, världsklass!! :) Grattis till två grymma DSare och tillhörande kommande länk! Vore kul om du kunde lägga upp en jämförelsebild med mått på de båda ändlänkarna sen!
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja vad kan man säga, världsklass!! :) Grattis till två grymma DSare och tillhörande kommande länk! Vore kul om du kunde lägga upp en jämförelsebild med mått på de båda ändlänkarna sen!

Tackar :)
Yes lägger upp en jämförelsebild när dom dyker upp. Gjorde en snabb jmf med två BOR ändlänkar 19 resp 18mm. Den övre bilden är 19mm.

3AB84E90-EAFE-4875-BE88-DB67BEBC39AC.jpeg
3749D635-1BE5-42B4-A768-B0434F9063F5.jpeg
 

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag har nämligen de två olika storlekarna för ds-bandlänken och tog bara snabbt en halvkass jämförelsebild (tack @Zacke förninfo och bra namn på länken!) :)
IMG_20190113_143617.jpg

Aha du menade den länken, jag syftar på GF länk. Tror det ska finnas även dykar ändlänkar för GF, men kan ha fel? Nån som kan bekräfta min tes?. Så här sitter den på min andra lite äldre DS.
EA8723EC-1C01-4548-85BF-E06A6B936A36.jpeg
483C4469-C6B6-4309-A7A0-9EE3C2D26B8B.jpeg
 

Fadershan

Patek
Aha du menade den länken, jag syftar på GF länk. Tror det ska finnas även dykar ändlänkar för GF, men kan ha fel? Nån som kan bekräfta min tes?. Så här sitter den på min andra lite äldre DS.
EA8723EC-1C01-4548-85BF-E06A6B936A36.jpeg
483C4469-C6B6-4309-A7A0-9EE3C2D26B8B.jpeg
Nämen jag menade att du skulle lägga upp på gf! :) Jag ville bara bidra med skillnaden på den andra länken numera av mih s.k. bandvagnslänk! :)
 

Fadershan

Patek
Att den går högt, har slängt upp den för auktion, utan reserv. Tråkigt att den ligger orörd i en låda här hemma. :)
När jag kollar nu så såg jag att det var ett 25-65. Den kan med andra ord inte vara en patent pending då eller så är verk utbytt eller så är det faktiskt den senare versionen som kom med 25-65 (som jag aldrig har sett tidigare iofs men ska funnits) Vad stod det i baklocket du hade först? 5601-112?
 
Topp