• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Hmm insåg att jag formulerade mig lite fel ;) Är självklart ute efter en vintage DSa. Har en från okänt datum som e mekanisk som jag ärvt. Vore roligt att ha en jag kunde ha till vardags (som jag inte har samma känslomässiga band till)
 

Fadershan

Patek
Upp
Hmm insåg att jag formulerade mig lite fel ;) Är självklart ute efter en vintage DSa. Har en från okänt datum som e mekanisk som jag ärvt. Vore roligt att ha en jag kunde ha till vardags (som jag inte har samma känslomässiga band till)
Upp med bild på din mekaniska! :) Köp en till fast med en annan tavla/urverk/ref finns lite olika boetter å tavlor. Tror jag har 10-12st DSar, finns inget bättre :)
 
Det kan jag bjuda på. Om ni har någon info om årtal skulle jag vara väldigt glad :)
IMG_20190118_182532.jpg IMG_20190118_182519.jpg IMG_20190118_182513.jpg IMG_20190118_182424.jpg
 

DrKlocka

Audemars
Senast ändrad:

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Bumpar med mitt senaste tillskott i DS-familjen! Är överlycklig i att ha funnit denna och sedan ett nos-armband på annat håll som jag visat upp tidigare (19mm varianten). Blir säkert fler bilder om någon mäktar med mitt ds-tjat sen :)
IMG_20190126_124138_723.jpg
Den är fantastiskt! Och ds-tjat är väl vad den här tråden är till för:D
 
Topp