• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Sitter det inte en guldtavla i den stålboetten?! Finns den varianten? Franken?
s-l1600.jpg
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Nja asså stålboetten har en guldring men med vit tavla och våra guld på stål har guld/guldtavka. Alltså båda har guld-pp :)
Jag har uppenbarligen problem med att se skillnad på guld och silver. :oldman: I mina ögon är det en PP-silverring i stålbotten... Det här är ju oroande:(

Edit; för att förtydliga: Jag har alltid trott att det är en silverring i alla stål-pp-boetter. Jag ser uppenbarligen inte skillnad...
 

Fadershan

Patek
Jag har uppenbarligen problem med att se skillnad på guld och silver. :oldman: I mina ögon är det en PP-silverring i stålbotten... Det här är ju oroande:(

Edit; för att förtydliga: Jag har alltid trott att det är en silverring i alla stål-pp-boetter. Jag ser uppenbarligen inte skillnad...
Nej det är nog mina ögon det är fel på! :D Jag har alltid förutsatt att det är guld då patinan gör den guldish imo. Men sätter man guldboetternas tavla bredvid stålvariantens PP så är det säkert som dyu säger! Har många ggr lurats av bilder och klickat hem guld på stål när jag trott att det varit stål osv.. ljus och patina luras! :D
 

Fadershan

Patek
Nej det är nog mina ögon det är fel på! :D Jag har alltid förutsatt att det är guld då patinan gör den guldish imo. Men sätter man guldboetternas tavla bredvid stålvariantens PP så är det säkert som dyu säger! Har många ggr lurats av bilder och klickat hem guld på stål när jag trott att det varit stål osv.. ljus och patina luras! :D
Med det sagt tror jag iofs att den ovan nämnda har "rätt" tavla men är patinerad.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tack för upplysningen. Varje dag lär man sig något nytt^^ Utgår från att de modellerna är ovanligare/dyrare?
Ja och nej. Folk betalar mer för det som man anser är vackert. Många gillar tavlan. Modellen är ovanlig och särskilt så i bra skick, vilket då i kombination med att folk gillar designen gör att de blir lite dyrare. Dock är svarta DS fortfarande dyrare, både med och utan bezel. Den dyraste är den första Radiumvarianten. Jag har ingen sådan med tex @Fadershan har en). Ganska högt upp på prislistan kommer denna svarta.
Screenshot_20190328_102652.jpg

Nu snackar vi bara stål här såklart.
 

Fadershan

Patek
Ja och nej. Folk betalar mer för det som man anser är vackert. Många gillar tavlan. Modellen är ovanlig och särskilt så i bra skick, vilket då i kombination med att folk gillar designen gör att de blir lite dyrare. Dock är svarta DS fortfarande dyrare, både med och utan bezel. Den dyraste är den första Radiumvarianten. Jag har ingen sådan med tex @Fadershan har en). Ganska högt upp på prislistan kommer denna svarta.
Screenshot_20190328_102652.jpg

Nu snackar vi bara stål här såklart.
For the record och för att det är roligare med bilder :)
IMG_20190210_121753_538.jpg
 

Entruv

Omega
Ja och nej. Folk betalar mer för det som man anser är vackert. Många gillar tavlan. Modellen är ovanlig och särskilt så i bra skick, vilket då i kombination med att folk gillar designen gör att de blir lite dyrare. Dock är svarta DS fortfarande dyrare, både med och utan bezel. Den dyraste är den första Radiumvarianten. Jag har ingen sådan med tex @Fadershan har en). Ganska högt upp på prislistan kommer denna svarta.
Screenshot_20190328_102652.jpg

Nu snackar vi bara stål här såklart.

Det känns lite som att prisbilden för DS i allmänhet sträcker sig någonstans från 100 kr till 100k?
Börjar någonstans med sköldpadda-ds -> PPPP -> diverse black dial ->allt i 18k. Roligt ändå att en rätt specifik typ av klocka kan ha en så jäkla bredd, iofs sant för t.ex. subs osv också men DS börjar ju betydligt lägre, lite mer lagom för gemene man som mig själv :)
 
Topp