• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Jag har betalat ca 10k för min PPPP, inklusive GFlänk som prisreferens. Jag tycker den där var dyr givet skick.
IMG_20190323_080348.jpg

:eek: Trodde det skicket på tavlan skulle tingat ett betydligt högre pris? Seems like I'm out of the loop.

Det känns lite som att prisbilden för DS i allmänhet sträcker sig någonstans från 100 kr till 100k?
Börjar någonstans med sköldpadda-ds -> PPPP -> diverse black dial ->allt i 18k. Roligt ändå att en rätt specifik typ av klocka kan ha en så jäkla bredd, iofs sant för t.ex. subs osv också men DS börjar ju betydligt lägre, lite mer lagom för gemene man som mig själv :)
Precis så och det är det som är så spännande.. och med alla tavlor i olika vanlighetsgrad :)

Har sneglat lite på Polerouters, tycker historian bakom är roligt, speciellt eftersom man jobbat på sas! Kanske något utanför min prisklass för ett fint ex dock ;/

Edit: Lite lång lug2lug för mina handleder också befarar jag.
Tänker att en blanksvart PPPP hade kostat minst lika mycket som en vettig polerouter. Så himla dyra är de väl inte? Eller? Ligger väl som en "vanlig" PPPP? :)

Edit: I stand corrected, dyrare än vad jag trodde. :)

Jag ska posta lite bilder när jag fått hem den :) Är glad bara den fungerar men hoppas såklart att bilderna visar den från dess sämsta sida.

Nån som vet vad det är för ref?
FD74AAFD-AF7B-4ECA-AA0D-D7F07706936A.png

Såg faktiskt en liknande på Ebay och det verkar som att automaten också kom med svart/grå tavla. Kan vara så att det är som du trodde Fadershan. Alltså att tavlan är grå och det gula är skador

Tillbaka
Topp