Entruv
Basic
Jag har betalat ca 10k för min PPPP, inklusive GFlänk som prisreferens. Jag tycker den där var dyr givet skick.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har betalat ca 10k för min PPPP, inklusive GFlänk som prisreferens. Jag tycker den där var dyr givet skick.
![]()
Precis så och det är det som är så spännande.. och med alla tavlor i olika vanlighetsgradDet känns lite som att prisbilden för DS i allmänhet sträcker sig någonstans från 100 kr till 100k?
Börjar någonstans med sköldpadda-ds -> PPPP -> diverse black dial ->allt i 18k. Roligt ändå att en rätt specifik typ av klocka kan ha en så jäkla bredd, iofs sant för t.ex. subs osv också men DS börjar ju betydligt lägre, lite mer lagom för gemene man som mig själv![]()
Nope!Hmm detta fick mig att tänka, har ni lite mer inbitna någonsin sett en blanksvart PPPP? Typ exakt som den @ANALOGUE har fast med svart tavla?
Då kan du ju kika på en UG-Polerouter.Drömmar = krossade.
Angående svarta tavlor så har jag sett:Drömmar = krossade.
Då kan du ju kika på en UG-Polerouter.
Angående svarta tavlor så har jag sett:
* första gen dyktavla
* Andra gen dyktavla
* Svarta manuella (de svarta automatiska jag sett har varit ommålade)
* Svarttavlade Amagnetics
Det är dessa jag kan komma på nu![]()
Tänker att en blanksvart PPPP hade kostat minst lika mycket som en vettig polerouter. Så himla dyra är de väl inte? Eller? Ligger väl som en "vanlig" PPPP?Har sneglat lite på Polerouters, tycker historian bakom är roligt, speciellt eftersom man jobbat på sas! Kanske något utanför min prisklass för ett fint ex dock ;/
Edit: Lite lång lug2lug för mina handleder också befarar jag.
Tänker att en blanksvart PPPP hade kostat minst lika mycket som en vettig polerouter. Så himla dyra är de väl inte? Eller? Ligger väl som en "vanlig" PPPP?![]()
Vilket gäng!!Angående svarta tavlor så har jag sett:
* första gen dyktavla
* Andra gen dyktavla
* Ph200m
* Svarta manuella (de svarta automatiska jag sett har varit ommålade)
* Svarttavlade Amagnetics
Det är dessa jag kan komma på nu (Allts allt innan ds-2)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Någon härifrån som tog den? Själv blev jag lite snål...
Någon härifrån som tog den? Själv blev jag lite snål...
Samma var med en liten stund i budgivningenSkippade pga boett!
Samma var med en liten stund i budgivningen
Budade men hade satt en låg gräns som jag självklart överskred lite...![]()
Jag var lite sugen men den stack iväg för mycket för min smak.
För mig var det skicket som avgjorde. Blev den billig nog skulle jag tagit den men inte annars.Var det så att den 1600kr var för mycket för det skicket eller för modellen eller gillade ni den helt enkelt inte så mycket?
Ja man undrar ju lite vad som hänt. Hade den varit grå i botten hade den varit jätte snygg. Nu tycker jag mest den ser smutsig ut.
Ja det är sannolikt en 5601-112.Jag ska posta lite bilder när jag fått hem denÄr glad bara den fungerar men hoppas såklart att bilderna visar den från dess sämsta sida.
Nån som vet vad det är för ref?
![]()
Ja det är sannolikt en 5601-112.
Det beror ju på vad man gillar!Tackar
Vilket mögel. Jag har säkert gjort bort mig![]()
Det beror ju på vad man gillar!Vi diskuterade den där innan i tråden.
Precis! Jag har en jäkla massa "kan vara bra att ha"Jag gillar mögel generelltJaja, det var ju inga stora pengar och boetten såg ju hyfsad ut. "Kan vara bra att ha..."
Jag ska posta lite bilder när jag fått hem denÄr glad bara den fungerar men hoppas såklart att bilderna visar den från dess sämsta sida.
Nån som vet vad det är för ref?
![]()
Såg faktiskt en liknande på Ebay och det verkar som att automaten också kom med svart/grå tavla. Kan vara så att det är som du trodde Fadershan. Alltså att tavlan är grå och det gula är skador