• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Loda

Omega
Din boett ser helt ok ut! Bild från sidan?
Här kommer de. Fadershans DS i den tråden såg ju väligt krispig ut. Är boetten som bara har borrade hål på ena sidan samma som 013 i övrigt? Edit: är PP en 013?
IMG_2378.JPG
IMG_2379.JPG
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Hur är chanserna att få en gammal DS tät? Inte 200m men tät nog att man ska våga plaskbada med den. Baggis eller omöjligt?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hur är chanserna att få en gammal DS tät? Inte 200m men tät nog att man ska våga plaskbada med den. Baggis eller omöjligt?
Ganska stor jämfört med andra vintage, men som @Auto Ola skrev så behövs det antingen en generisk krona eller en moddad originalkrona. Även om du hittar en noskrona så lär den inte bli tät.

Enda sättet att få en äldre vintageklocka tät, om det nu inte är en Rolex eller dylikt, som erbjuder nytillverkade servicedelar som t.ex. krona.
 
Senast ändrad:

Auto Ola

Panerai
2-Faktor
Ganska stor jämfört med andra vintage, men som @Auto Ola skrev så behövs det antingen en generisk krona eller en moddad originalkrona. Även om du hittar en noskrona så lär den inte bli tät.

Enda sättet att få en äldre vintageklocka tät, om det nu inte är en Rolex eller dylikt, som erbjuder nytillverkade servicedelar som t.ex. krona.
Har lyckats byta packning i många andra kronor, men DS tycker jag är knepig! Hur modda ?
 

Entruv

Omega
Ni vet den där känslan när man upptäcker ännu fler egenskaper att tycka om med DS?

Insåg här om dagen när en ny klocka trillade in på handleden hur extremt tyst DSn är, förmodligen pga gummiupphängningen? Oavsett vad som är orsaken till det nästan icke-existerande tickandet så insåg jag då precis hur mycket jag uppskattade det. Ligga i soffan och rollspela potatis - tystnad. Fika + plugg - tystnad. Tenta - tystnad. Med detta sagt är jag rädd för att nu vara helt oförmögen till att bära något annat ur.

Inser nu att detta blev något av en "ode to DS" men nåväl, DS är helt klart världsklass!
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ni vet den där känslan när man upptäcker ännu fler egenskaper att tycka om med DS?

Insåg här om dagen när en ny klocka trillade in på handleden hur extremt tyst DSn är, förmodligen pga gummiupphängningen? Oavsett vad som är orsaken till det nästan icke-existerande tickandet så insåg jag då precis hur mycket jag uppskattade det. Ligga i soffan och rollspela potatis - tystnad. Fika + plugg - tystnad. Tenta - tystnad. Med detta sagt är jag rädd för att nu vara helt oförmögen till att bära något annat ur.

Inser nu att detta blev något av en "ode to DS" men nåväl, DS är helt klart världsklass!

Där sa du något! De är ju faktiskt jättetysta :)

Rollspela potatis, hur gör man då?
 
Topp