• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Fadershan

Patek
IMG_20190514_165202.jpg
 

Fadershan

Patek
Som en urtvättad, svart t-shirt - asnyggt! Har en liknande med snarlikt flammig tavla, har de passerat samma taveltvättare eller är det ett känt problem på svarttavlade DS?:)
Yes i know iom att vi pratade om den och ja de verkar ha samma typ av flammighet :) Tycker iofs att det är en återkommande effekt på många svarttavlade tavlor överlag inte bara Ds. Faktum är nog att de flesta svarttavlade DSar jag springer på är ommålade :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Någon borde ju sitta med en svarttavlad DS som åldrats med annat än flammighet, lite star burst a la Omega eller nåt!:)
 

Fadershan

Patek
Förstår ångern. Precis rätt patina för min smak. T.o.m. länken som jag egentligen inte varit så såld på utifrån bilder är super irl. Dock klinkar ändlänkarna etter värre än på gamla submariners, det låter som en ko med bjällra om halsen när man rör på sig.
Den där dykaren kom sannolikt med gf-länken men visst är bandvagnslänken härlig!? Den ska inte klinka! Den ska vara skön och tyst. Vad är det som klinkar?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är det någon som har koll på Super ph500-priser? Hittar dåligt med underlag när jag söker tyvärr. Hittar bara den på Kolonn.
 

Fadershan

Patek
Tack! Jag vet att detta inte är en värderingstråd men det är här expertisen finns. Funderar ju på att sälja min. Kronan borta men opolerad boett. 15'?
img_5778-jpg.988145

IMG_5814.JPG

15k känns spontant som ett bra pris.
Tycker det är svårvärderat när det kommer till ex som har patinerats. För vissa är det värt mindre än för andra som vi vet. Håller med om att 15 känns vettigt och bra. Internationellt går de på auktion för 30ish i bra skick på tavla. Din är helcool men personligen hade jag inte betalat så mycket mer än 15 men mkt sannolikt att någon annan gör! Svårt helt klart. Vi har ju en forummedlem som försökt sälja sin ph200m för 18 utan framgång såvitt jag vet. Min ph200m betalade jag närmre 30 för men det är viss skillnad i skick. Allt kommer ner till personligt tycke ioh smak gällande patineringen tror jag. Case å bezel ser väl svinbra ut?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tycker det är svårvärderat när det kommer till ex som har patinerats. För vissa är det värt mindre än för andra som vi vet. Håller med om att 15 känns vettigt och bra. Internationellt går de på auktion för 30ish i bra skick på tavla. Din är helcool men personligen hade jag inte betalat så mycket mer än 15 men mkt sannolikt att någon annan gör! Svårt helt klart. Vi har ju en forummedlem som försökt sälja sin ph200m för 18 utan framgång såvitt jag vet. Min ph200m betalade jag närmre 30 för men det är viss skillnad i skick. Allt kommer ner till personligt tycke ioh smak gällande patineringen tror jag. Case å bezel ser väl svinbra ut?
Uppskattar hjälpen. Jo jag gillar skicket på min, inget premium på tavla och visare även om tavlan är brun. Boetten med vridring är fin och opolerad. Perfekt för en ruinromantiker mao. Att kronan saknas drar ju ner den en bit också såklart.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Tycker det är svårvärderat när det kommer till ex som har patinerats. För vissa är det värt mindre än för andra som vi vet. Håller med om att 15 känns vettigt och bra. Internationellt går de på auktion för 30ish i bra skick på tavla. Din är helcool men personligen hade jag inte betalat så mycket mer än 15 men mkt sannolikt att någon annan gör! Svårt helt klart. Vi har ju en forummedlem som försökt sälja sin ph200m för 18 utan framgång såvitt jag vet. Min ph200m betalade jag närmre 30 för men det är viss skillnad i skick. Allt kommer ner till personligt tycke ioh smak gällande patineringen tror jag. Case å bezel ser väl svinbra ut?
Du har ju garanterat mer koll än mig i detta fallet. Men för 15k hade jag nog kunnat spontanköpt det exet. Men jag brukar å andra sidan inte gå igång på mint, NOS osv.
Kronan är å andra sidan lite tradigt att den saknas.
Gällande den PH200an så drar det sneda bandhornet ner rejält.
 

Fadershan

Patek
Du har ju garanterat mer koll än mig i detta fallet. Men för 15k hade jag nog kunnat spontanköpt det exet. Men jag brukar å andra sidan inte gå igång på mint, NOS osv.
Kronan är å andra sidan lite tradigt att den saknas.
Gällande den PH200an så drar det sneda bandhornet ner rejält.
Nämen exakt så! Jag letar ett ex som ser lite annorlunda ut då jag samlar DS. Hade det varit ett spontanköp absolut som sagt! Litw min poäng och jag tror man kan få mer än 15 men att jag inte hade betalt mer :) Som sagt svårt! :)
 
Topp