• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

foppa13

Cartier
Grey on grey...
IMG_20230529_214949.jpg
 

Fadershan

Patek
Hej igen alla DSnördar!
Var ett tag sedan jag var inloggad (har följt tråden lite i smyg) så känner att jag börjar min ”återvandring” här hos er jag känner att jag hör hemma! Är ju söndag så självklart DS-söndag för mig, och här är de senast inkomna.
1DE21B5D-16CE-4A29-A2FE-0DCD4D620471.jpeg
Sådärja! Välkommen tillbaka kompis!
 

ittam

Audemars
Vad säger expertisen om dessa visare till denna tavla, har något svagt minne om att jag läst att det inte ska vara blånerade visare till den? Vintagecertinas.ch har bild på samma tavla med samma visare, dock inte blånerade?
E7256A98-D86D-433D-979A-23DD6B4603A3.jpeg
 

Fadershan

Patek
Vad säger expertisen om dessa visare till denna tavla, har något svagt minne om att jag läst att det inte ska vara blånerade visare till den? Vintagecertinas.ch har bild på samma tavla med samma visare, dock inte blånerade?
E7256A98-D86D-433D-979A-23DD6B4603A3.jpeg
Nej de är "marriage" dvs ds-visare fast till fel tavla. De finns två olika form på visarna till denna tavla piepan2 men ingen som ska vara blånerade precis som du var inne på! :)
 

ittam

Audemars
Nej de är "marriage" dvs ds-visare fast till fel tavla. De finns två olika form på visarna till denna tavla piepan2 men ingen som ska vara blånerade precis som du var inne på! :)
Tack för lektionen, blir att leta rätt visare då! Med lite tur kanske det finns en uppsättning i ”DS-burken”😉.
Tycker det blir svårare med konfigurationerna ju mer man lär sig, och det gör iof nördandet än roligare!
 

Kupad Hand

Panerai
2-Faktor
Jo visst ska det vara det! Ja supermärkligt att det inte syns! :D
Jag blir inte mycket klokare efter inspektion. Finns inga hål för den typ av applicerad logga jag tänker mig. Men om det nu varit annan typ borde ju detta ha lämnat något spår efter sig?! Kan det va nån omålad historia? Kan själv inte avgöra, ser legit ut men öppen för att detta inte är fallet. Eller finns det någon chans att en DS kommit ut så här?
IMG_1568.jpeg
IMG_1569.jpeg
 
Senast ändrad:

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Träffade en äldre man på systemet idag med en exakt likadan DS på armen som min! Blev en trevlig konversation 😊 Det var hans pappas DS han fått ärva. Renoverades för 800kr av en nu mera nedlagd urmakare i Kungälv för X antal år sedan. Gick fortfarande bra! Riktigt kul.

Bild på min
IMG_0771.jpeg
 

Fadershan

Patek
Ds idag, verkligen en favorit bland vintage klockorna i lådan. Kanske skulle ha skaffat mig en pansarlänk till? Dom ser så jäkla coola ut….
IMG_5285.jpeg
Kul! DS och "piepantavlan" du har är en av mina favorittavlor men stoppar du en bandvagn på den där så överväger jag kanske att kalla till stormöte! ;) Den där får du ha GF-länken på eller annan noname beads såsom du har redan det funkar tycker jag. Bandvagn på en pp är olagligt! ;)
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Kul! DS och "piepantavlan" du har är en av mina favorittavlor men stoppar du en bandvagn på den där så överväger jag kanske att kalla till stormöte! ;) Den där får du ha GF-länken på eller annan noname beads såsom du har redan det funkar tycker jag. Bandvagn på en pp är olagligt! ;)
Ajaj, här gick man och svor i kyrkan enbart av okunskap….vilken GF länk är det som du tycker ska sitta på isf? 😇
 
Topp