Psykel
Pandion
Grymt! Ja, det var ju ett uppenbart fel där. Och jag har ju mest kunnat kolla tidhållningen unde relativt korta perioder pga det taskiga uppdraget, så inte helt överraskad där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt! Ja, det var ju ett uppenbart fel där. Och jag har ju mest kunnat kolla tidhållningen unde relativt korta perioder pga det taskiga uppdraget, så inte helt överraskad där.
What an amazing piece, I’d love one of those!The very first amagnetic version, with a rare pamphlet explaining the new model to authorized dealers. I think that it is reasonable to assume that Certina introduced the model with this dial style because of the connection to the Omega Railmaster, which had been introduced several years earlier.
What an amazing piece, I’d love one of those!
The very first amagnetic version, with a rare pamphlet explaining the new model to authorized dealers. I think that it is reasonable to assume that Certina introduced the model with this dial style because of the connection to the Omega Railmaster, which had been introduced several years earlier.
The very first amagnetic version, with a rare pamphlet explaining the new model to authorized dealers. I think that it is reasonable to assume that Certina introduced the model with this dial style because of the connection to the Omega Railmaster, which had been introduced several years earlier.
Läckert! Way to go, me like!Certina bestånden växer här.... Nya inn i dag.
På riktigt håller jag med!Hittade en Certina i lite blandat skrot idag, fin!
På riktigt skulle man kunna samla på bara Certina, finns så oerhört många fina modeller.
Kan bara hålla med!Hittade en Certina i lite blandat skrot idag, fin!
På riktigt skulle man kunna samla på bara Certina, finns så oerhört många fina modeller.
Hittade en Certina i lite blandat skrot idag, fin!
Den klockan gillar jag!Då blev det Certina nummer 4 den här veckan...
5801.107 från 66 om man skall tro serienummeret.
Innan 1958 hade man inga signerad kronor så hitta bara rätt typ från perioden. På det tidiga 40-talet var t ex många kronor lite större och hade ingen half dome form.Hej, undrar om nån vet vilken typ krona Certina körde med innan loggan med dom två C'arna?
Var dom signerade äller bara plain half-dome?
D
Innan 1958 hade man inga signerad kronor så hitta bara rätt typ från perioden. På det tidiga 40-talet var t ex många kronor lite större och hade ingen half dome from.
Kolla bara röret kronan har så du sätter på en krona med samma rör för annars kommer inte kronan att passa då bommen blir fel längd.Så sent? Det är bra. Har en 50 med half-dome, en 53a med fel krona och två 57or, en med half-dome och en med Omega krona av nån anledning. Får leta rätt på två half-dome då. Gänga 90 och 2,5 hylsa äller?
Kolla bara röret kronan har så du sätter på en krona med samma rör för annars kommer inte kronan att passa då bommen blir fel längd.
Läcker uppställning!Mina Certinor, så långt....
50, 53, 57, 57, 61, 68, 66 och 67.
Schysst!Ur en till igår bortglömd låda. 1964 tror jag, ungefär.
Lite putsning av glaset så blir det där bra...
Verkligen, superfin! Jag samlar dessa men vet faktiskt inte modellnamn! Jag kallar de bara efter kalibern vilket är 320. 1950ish!Hittade en fin gammal Certina för en mycket vettig peng hos min lokale klock-gubbe.
Men vad är det jag har köpt? Finns det modellnamn? Ålder? All info mottages tacksamt!