Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt trevlig och va kul att det var morfars!Min morfars gamla DS från 70-talet,
Superklocka, men den en är nog äldre än så. Jag har en likadan som garanterat är från 64-65.Min morfars gamla DS från 70-talet,
+1 med dom visarna skulle jag gissa tidigt 60.Superklocka, men den en är nog äldre än så. Jag har en likadan som garanterat är från 64-65.
Stämmer bra att den inte är nyare än ca 1964, dock kunde klockor ligga hos urmakaren i många år så den kan ha sålts på 70-talet som ny.Superklocka, men den en är nog äldre än så. Jag har en likadan som garanterat är från 64-65.
En sådan hade jag ju med i höstas, du skulle varit mer uppmärksam!Cool! Chronometre. Är ett 25-651 men är det moddat på ngt vis måntro för att få ha chronometre eller var bara just denna testad?
https://www.tradera.com/item/310518627
Meh va tusan! Å andra sidan så är intresset för modeller, typer, märken, former osv i ständig svängning för mig. Inte så mkt att jag slutar gilla som att jag intresserar mig för merEn sådan hade jag ju med i höstas, du skulle varit mer uppmärksam!
Läckert! Hittade en snubbe med två! st DS i 18k häromdan...DVS dubbelt så ball som du!Inte exakt samma, såg jag, men kronometer i alla fall.
Mäh. Hade han länk också?Läckert! Hittade en snubbe med två! st DS i 18k häromdan...DVS dubbelt så ball som du!
Nää riktigt sååå cool var han inte!Mäh. Hade han länk också?
Ja dra mig baklänges.. grym!!!Rätt fräsig. Fungerar, förutom att minuträknaren är kass. Blir ett projekt för framtiden .
På insidan av baklocket står det: 938705.Ser mycket skum ut. En tavla som säger 40-tal med en logga från tidigast 1958. Har den ett serienummer bak eller på insidan locket?
Ganska högt nummer för en Certina special så det kan vara en modernare homage från 70-talet och det skulle passa en tryckt logga, även kronans form skvallrar om att den är nyare än vad den försöker se ut att vara. Det borde finnas ett andra serienummer också så leta efter något mycket tunt bak på locket.På insidan av baklocket står det: 938705.
Mycket läcker!Fasen va nöjd jag är med denna! Förstår att ni håller hårt i era
Hittar inget mer på baklocket. Däremot finns det inristat datum i baklocket som någon urmakare gjort. Tyder på att den ena är gjord 1967 och den andra 1985.Ganska högt nummer för en Certina special så det kan vara en modernare homage från 70-talet och det skulle passa en tryckt logga, även kronans form skvallrar om att den är nyare än vad den försöker se ut att vara. Det borde finnas ett andra serienummer också så leta efter något mycket tunt bak på locket.
Kronan liknar de som dök upp i mitten av 60-talet på dykarna så det kan stämma att vi talar 60-tal.Hittar inget mer på baklocket. Däremot finns det inristat datum i baklocket som någon urmakare gjort. Tyder på att den ena är gjord 1967 och den andra 1985.
Tackar Det är tack vare er i Certina-trådarna man fastnade och nu äntligen har jag en egen! De blånerade visarna mot den lätt champagnefärgade tavlan är helt underbara. Och hur tavlan ser så härligt välvd ut. Är den de eller är det plexit som gör de?Mycket läcker!
Det tjocka glaset gör att det blir ett större djup och skärpa när man tittar genom den och till det är tavlan även välvd och som du ser så finns det ett litet gap runt kanten mellan tavlan och boett så tavlan ligger lite djupare än på andra klockor och det ger DS en speciell känsla andra klockor inte har.Tackar Det är tack vare er i Certina-trådarna man fastnade och nu äntligen har jag en egen! De blånerade visarna mot den lätt champagnefärgade tavlan är helt underbara. Och hur tavlan ser så härligt välvd ut. Är den de eller är det plexit som gör de?
Kanonfin!Rätt fräsig. Fungerar, förutom att minuträknaren är kass. Blir ett projekt för framtiden .
Tack!Kanonfin!
Det glädjer mig!Fasen va nöjd jag är med denna! Förstår att ni håller hårt i era
Det tjocka glaset gör att det blir ett större djup och skärpa när man tittar genom den och till det är tavlan även välvd och som du ser så finns det ett litet gap runt kanten mellan tavlan och boett så tavlan ligger lite djupare än på andra klockor och det ger DS en speciell känsla andra klockor inte har.
Av just de anledningar som Martin Lovasz skrev är den helt fantastiskt. Jag gillar dykare annars men tror just de att tavlan ger sånt djup gör att jag tokdiggar den Väldigt bra kliv in i vintage för min del.Det glädjer mig!