• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

cheapest nato straps

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bumpar tråden rejält.
Köpte ett Kvarnsjö-läder an Cheapest under Black friday. Lite tunt men det såg ändå rätt bra ut.
När jag skulle ta ut bandstiften så ser jag till min fasa (nåja) att det inte går att få ut dessa. Det är någon form av Quick release-stift.

När jag mailar henne och frågar varför det inte står något på hemsidan om dessa bandstift, så får jag ett automatgenererat svar:
”The quick release spring bars are not designed to be removed”

A26DAF35-3D01-4E30-9A05-24F235100799.jpeg
Jaha... Och med detta vill du ha sagt?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har beställt därifrån för något år sen.
Ingen hit kvalitetsmässigt om du frågar mig. Såg dock inte till några fejkklockor, men jag letade heller inte efter något sådant. Kommer inte beställa igen.
 

baby fat

Breitling
Jag la en beställning därifrån. Tog en dryg vecka att få brevet och tycker inte det ser ut att vara postat i Sverige. Frågade om de verkligen skickat från Stockholm den dag de angivit och fick bekräftelse att det skickas som "regular mail" med Postnord. Den person jag haft kontakt med uppger sig vara Sophie som ska stå bakom sidan men svarar konsekvent på engelska och menar att mitt kuvert av misstag frankerats för internationell leverans och då gått via Tyskland. Har ni som beställt tidigare fått ett kuvert frankerat med vanliga frimärken? Helhetsintrycket känns ganska tveksamt och får mig också att undra om de band som uppges vara "hand made in Sweden" verkligen är det (cheapest nato straps hänvisar till Kvarnsjö leather men jag hittar ingen som helst kontaktinformation till dem).

Jag gillar utseende och känsla på både läder och mockabanden, men mitt mockaband ser ut att vara lite tveksamt limmat. De verkar acceptera returer vilket känns bra.
 

Sjobedan

Rolex
Jag la en beställning därifrån. Tog en dryg vecka att få brevet och tycker inte det ser ut att vara postat i Sverige. Frågade om de verkligen skickat från Stockholm den dag de angivit och fick bekräftelse att det skickas som "regular mail" med Postnord. Den person jag haft kontakt med uppger sig vara Sophie som ska stå bakom sidan men svarar konsekvent på engelska och menar att mitt kuvert av misstag frankerats för internationell leverans och då gått via Tyskland. Har ni som beställt tidigare fått ett kuvert frankerat med vanliga frimärken? Helhetsintrycket känns ganska tveksamt och får mig också att undra om de band som uppges vara "hand made in Sweden" verkligen är det (cheapest nato straps hänvisar till Kvarnsjö leather men jag hittar ingen som helst kontaktinformation till dem).

Jag gillar utseende och känsla på både läder och mockabanden, men mitt mockaband ser ut att vara lite tveksamt limmat. De verkar acceptera returer vilket känns bra.
Hon svarar även på svenska ibland :)

För min egen del bryr jag mig inte var banden kommer ifrån. De är billiga och vettiga pengen.
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Jag la en beställning därifrån. Tog en dryg vecka att få brevet och tycker inte det ser ut att vara postat i Sverige. Frågade om de verkligen skickat från Stockholm den dag de angivit och fick bekräftelse att det skickas som "regular mail" med Postnord. Den person jag haft kontakt med uppger sig vara Sophie som ska stå bakom sidan men svarar konsekvent på engelska och menar att mitt kuvert av misstag frankerats för internationell leverans och då gått via Tyskland. Har ni som beställt tidigare fått ett kuvert frankerat med vanliga frimärken? Helhetsintrycket känns ganska tveksamt och får mig också att undra om de band som uppges vara "hand made in Sweden" verkligen är det (cheapest nato straps hänvisar till Kvarnsjö leather men jag hittar ingen som helst kontaktinformation till dem).

Jag gillar utseende och känsla på både läder och mockabanden, men mitt mockaband ser ut att vara lite tveksamt limmat. De verkar acceptera returer vilket känns bra.
Kuvert har aldrig dröjt mer än 2-3 dagar till mig och varit skickade inom Sverige. Tror nog du bara haft otur.
 

Molgan

Cartier
Overall, bra priser, nato-band lika samma i kvaliet som övriga bättre nasare.
Läderband, riktigt billigt, helt okej sett till kostnad.
Snabb frakt.

En fint lädeband med spänne av kvalitet kommer alltid kosta norr om 500 av en hängiven hantverkare, skall det dessutom stå Omega eller liknande så lägg på 2000;-
 
Tycker Natobanden e ok men skinbanden tappar snabbt färg dåliga rent ut sagt sen blir jag så jävla lack på att hon tar frakt pengar som om hon skicka från USA när det kostar henne typ en tia , slutat handla där
 

HSK

Patek
2-Faktor
Sant fel av mig det är taxes eller moms på svenska sorry.. Lika jävla dåligt
Vad är det som är dåligt menar du? Att hon i egenskap av företagare inte vill begå skattebrott och därför lägger på 25% moms vid försäljning? Kan dock hålla med om att det är märkligt att ange priserna exkl. moms när man besöker siten från Sverige men det står på hemsidan att de endast lägger på moms vid handel inom EU och jag antar att internationell beskattning sker vid införsel med hjälp av det aktuella landets tullverk.

Eftersom de alltid tar betalt i USD antar jag att större delen av försäljningen går på export och då är det inte lika märkligt att priser anges exkl. moms.

https://www.skatteverket.se/foretag...anderutanforeu.4.361dc8c15312eff6fd3723b.html
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Enligt mig de klart bästa natobanden jag ramlat över i prisklassen. Deras standardnaton för typ 60-70 kronor är kanonbra. Deras seatbelt-naton är också bra. Ska man köpa premiumgrejer kostar det ju tre gånger så mycket och i min mening inte värt det.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Mycket snyggt med blått tropic på den klockan! :)
Precis! Den klockan har fått sjukt mycket mer handledstid sen jag äntligen hittade ett blått tropic.:)
Inte lätt att hitta tropic i den färgen. När det dessutom visade sig att bandet var riktigt bekvämt (efter att ha kokat det) så måste jag säga att det är är väl investerade pengar!
 

baby fat

Breitling
Helt klart bra grejer!
Ingen dammsamlare. Lite stelt, men efter att ha kokat det i en kaffekopp har mitt en riktigt bra passform och är riktigt skönt! Mycket pang för pengen!:)
s-jpg.785501
1005-jpg.931138

Bra tips att värma i kopp - blev stor skillnad i komfort!

tropic.jpg


Jag gillar även deras utförsäljningsdel (med reservation att den inbjuder till konsumtion utan behov) men gällande prisvärdhet blir den svåslagen. 20 kr för detta som iofs min sambo tycker blir alldeles för feminint...

perlon.jpg
tropic.jpg perlon.jpg

Däremot är jag ganska besviken på kvaliteten i deras mockaband.
 
Ok då ska jag vara tydlig .. Dåligt att det inte är slut priset som visas vid varan, som är det normala vid handel till privatpersoner och som jag skrev innan helt ok Nato och gummi precis som hos alla andra billiga försäljare . Men mocka o skinn håller mycket dåligt men som nån skrev man får vad man betalar för .
 

Ekberget

Cartier
Bumpar tråden lite. Skulle testa att se hur det blev mes isofrane på min gamla samurai. Det är 22mm mellan loggarna på den och originalstiften till samman är riktigt feta, SEIKO-fetisar ni vet. Banden kommer utan bandstift och som tur var hade jag några smala rackare liggandes. Satan va tajta hålen va i isofrane-gummit. Fick verkligen trixa i stiftet. Sen ska jag prova det på klockan...
20190616_162037.jpg
delen med spännet är alltså 21mm medans den andra är 22..
Aja jag testar väl våfflan då...
20190616_162117.jpg

De har skickat ett på 20mm.
Ska försöka reklamera det här nu men hittar ingen kontakt på hemsidan när jag kikade nyss. Vart har ni vänt er??
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Bumpar tråden lite. Skulle testa att se hur det blev mes isofrane på min gamla samurai. Det är 22mm mellan loggarna på den och originalstiften till samman är riktigt feta, SEIKO-fetisar ni vet. Banden kommer utan bandstift och som tur var hade jag några smala rackare liggandes. Satan va tajta hålen va i isofrane-gummit. Fick verkligen trixa i stiftet. Sen ska jag prova det på klockan...
20190616_162037.jpg
delen med spännet är alltså 21mm medans den andra är 22..
Aja jag testar väl våfflan då...
20190616_162117.jpg

De har skickat ett på 20mm.
Ska försöka reklamera det här nu men hittar ingen kontakt på hemsidan när jag kikade nyss. Vart har ni vänt er??
Drygt med fel grejer. Jag har reklamerat via [email protected] men det var nog ett år sedan. Lycka till!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Tack! Ska testa med det
Jag reklamerade ett läder som delat sig. Tog ett par dagar innan svar, men inga problem alls. Men länken ovan var inte lätt att hitta på hemsidan, ligger rätt dold i någon text. Köpte för övrigt med ett "isofrane" därifrån och upplevde samma som du, får nog offra de stiften för man får nog inte ut dom igen :blackeye:
 

Ekberget

Cartier
Jag reklamerade ett läder som delat sig. Tog ett par dagar innan svar, men inga problem alls. Men länken ovan var inte lätt att hitta på hemsidan, ligger rätt dold i någon text. Köpte för övrigt med ett "isofrane" därifrån och upplevde samma som du, får nog offra de stiften för man får nog inte ut dom igen :blackeye:
Har fått svar men hon vill gärna ha mer bilder på isofrane-gummit. Får se hur det artar sig det här. Jag skrev på svenska o sen svarar hon på engelska... lite märkligt kan man ju tycka
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Har fått svar men hon vill gärna ha mer bilder på isofrane-gummit. Får se hur det artar sig det här. Jag skrev på svenska o sen svarar hon på engelska... lite märkligt kan man ju tycka
Förstod inte heller varför hon svarar på engelska o_O lite märkligt. Jag skickade en bild. Men visst det hade ju delat sig så.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Bumpar tråden lite. Skulle testa att se hur det blev mes isofrane på min gamla samurai. Det är 22mm mellan loggarna på den och originalstiften till samman är riktigt feta, SEIKO-fetisar ni vet. Banden kommer utan bandstift och som tur var hade jag några smala rackare liggandes. Satan va tajta hålen va i isofrane-gummit. Fick verkligen trixa i stiftet. Sen ska jag prova det på klockan...
20190616_162037.jpg
delen med spännet är alltså 21mm medans den andra är 22..
Aja jag testar väl våfflan då...
20190616_162117.jpg

De har skickat ett på 20mm.
Ska försöka reklamera det här nu men hittar ingen kontakt på hemsidan när jag kikade nyss. Vart har ni vänt er??
På din andra bild ser det lite ut som att gummit har komprimerats på bredden. Det är inte så att du fick rätt storlek på bandet men att du pressade i för stora bandstift och att friktionen gör att gummit inte tänjs ut igen?
 
Topp