• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

cheapest nato straps

Ekberget

Cartier
På din andra bild ser det lite ut som att gummit har komprimerats på bredden. Det är inte så att du fick rätt storlek på bandet men att du pressade i för stora bandstift och att friktionen gör att gummit inte tänjs ut igen?
Hmm är kanske möjligt, men om man ska ha i mindre blir det synålar...
Edit. Du hade helt rätt! Tack för tipset! Då behöver jag bara reklamera 1/3 :)
 
Senast ändrad:

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Beställde bland annat några springbars från CNS. Fick fel diameter. Inga större pengar såklart, men behövde tunnare för att passa i länken. Kontaktade dem, och fick till svar att jag möjligen fått fel, och att jag skall returnera med rekommenderad post. Hallå!!?
Så jag skall ta en returfrakt som kostar 2x varuvärdet pga felplock.
Lite tråkig attityd. Finns någonting som heter kundservice.
Lägger inga fler pengar där.
(Köpte nya springbars i rätt diameter på Clas Olsson).
 

Darwin

Breitling
Darwin(190701):
Fick ett spänne som är 16mm istället för det som skulle vara 18mm. (bifogad bild med spänne och skjutmått)

CNS(190701):
I'm sorry your buckle came on the wrong size. I can send you the correct size right away if that satisfies

Darwin(190716):
Var jag på något sätt otydlig i det att jag faktiskt vill ha ett spänne i den storlek jag beställt och betalat för? Tycker att jag har väntat länge nog!

CNS(190717):
You didn't confirm with us, so nobody moved forward with this case. We need your confirmation as well as your address to send the new buckle


(Eftersom mitt första mail var ett svar på deras orderbekräftelse, finns min adress längre ner i mailväxlingen …)
 

Derix

Patek
2-Faktor
Darwin(190701):
Fick ett spänne som är 16mm istället för det som skulle vara 18mm. (bifogad bild med spänne och skjutmått)

CNS(190701):
I'm sorry your buckle came on the wrong size. I can send you the correct size right away if that satisfies

Darwin(190716):
Var jag på något sätt otydlig i det att jag faktiskt vill ha ett spänne i den storlek jag beställt och betalat för? Tycker att jag har väntat länge nog!

CNS(190717):
You didn't confirm with us, so nobody moved forward with this case. We need your confirmation as well as your address to send the new buckle


(Eftersom mitt första mail var ett svar på deras orderbekräftelse, finns min adress längre ner i mailväxlingen …)
Gillar att de envisas med att svara på engelska.
 

Darwin

Breitling
Utan ytterligare förklaring:
Screen shot 2019-07-19 at 09.19.58.jpg

Darwin(190701):
Fick ett spänne som är 16mm istället för det som skulle vara 18mm. (bifogad bild med spänne och skjutmått)

CNS(190701):
I'm sorry your buckle came on the wrong size. I can send you the correct size right away if that satisfies

Darwin(190716):
Var jag på något sätt otydlig i det att jag faktiskt vill ha ett spänne i den storlek jag beställt och betalat för? Tycker att jag har väntat länge nog!

CNS(190717):
You didn't confirm with us, so nobody moved forward with this case. We need your confirmation as well as your address to send the new buckle


(Eftersom mitt första mail var ett svar på deras orderbekräftelse, finns min adress längre ner i mailväxlingen …)
 

mr_logd

Omega
Jag har köpt ett antal NATOs från hennes premium-kollektion, och de har alla varit av väldigt bra kvalitet i förhållande till priset. Så dessa kan jag definitivt rekommendera.
Det där med hur hon marknadsför sig bryr jag mig inte så mycket om, så länge pris/kvalité är bra.
Momsen tycker jag att hon kunde vara mer öppen med dock.

Jag har köpt ett bar skinnarmband precis, har man en Flightmaster med 21mm bandhorn så är man ju lite begränsad i utbudet Jag kan återkomma med en recension när jag har lite mer att gå på. De har ju quick release sprintar så vi får se där också. Jag känner att jag vill ge dem en ordentlig chans, så att jag inte får kalla fötter efter ett par dagar och byter mot konventionella sprintar.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Och leveranstoderna är ju som om de haft lager i Kapstaden.
Haha, ja. Svåröverträffad längd faktiskt. Beställ på en måndag, leverans nästa tisdag. Länge sen jag köpte där nu men ändå.

Kundtjänsten är ju ännu roligare. Envisas med att svara på engelska fast jag skrev på svenska. Hon som svarade var antingen hon som äger eller en tjej som hette något supersvenskt. Greta Magnusson typ. Man
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Haha, ja. Svåröverträffad längd faktiskt. Beställ på en måndag, leverans nästa tisdag. Länge sen jag köpte där nu men ändå.

Kundtjänsten är ju ännu roligare. Envisas med att svara på engelska fast jag skrev på svenska. Hon som svarade var antingen hon som äger eller en tjej som hette något supersvenskt. Greta Magnusson typ. Man
Hahaha jag har tänkt på samma sak!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Sannolikt är det väl så?
Jag vet inte, det var därför jag frågade. ;) De kanske är medvetet vaga i sin formulering men jag har svårt att tolka detta som något annat än att företaget som sådant är baserat i Sverige:
Cheapest NATO Straps is located in Stockholm Sweden, and that where we ship from.
Cheapest nato straps is operated by Bitling i Stockholm AB, 556904-7912, Norra Agnegatan 38, 11229 Stockholm, Sweden.
Därav min fundering kring om det cirkulerar rykten eller om det är något de själva har bekräftat. Jag är ingen expert på varken hur det fungerar att driva eget eller skatteplanering så någon får gärna förklara upplägget med ett svenskt bolag som sköter sina affärer via Jungfruöarna. :)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag vet inte, det var därför jag frågade. ;) De kanske är medvetet vaga i sin formulering men jag har svårt att tolka detta som något annat än att företaget som sådant är baserat i Sverige:
Därav min fundering kring om det cirkulerar rykten eller om det är något de själva har bekräftat. Jag är ingen expert på varken hur det fungerar att driva eget eller skatteplanering så någon får gärna förklara upplägget med ett svenskt bolag som sköter sina affärer via Jungfruöarna. :)
Jag har ingen aning heller. Gissar hejvilt. Det får man göra på fredagar.

Kan man lägga moderbolag på Jungfruöarna och flytta vinst dit kanske?
 

Fredriks89

Cartier
2-Faktor
Köpt ett par premium Nato som varit helt ok sett till priset. Gjorde misstaget att beställa två Kvarnsjö läder och det var ingen höjdare. På den ena flagade färg av första dagen jag använde det (skön rustikt brun kamoflage look-a-like men inte vad jag var ute efter till min vintage dressare) och det andra var så dålig kvalitet att jag inte ens bemödat mig att testa det på en klocka.
 

Wazem

Omega
Köpte perlonband några år tillbaka. Var väldigt nöjd, frakten var snabb och för vad jag betalade så var kvalitén förvånansvärt bra! Rekommenderar!
 

FredrikAlf

Breitling
Köpt flera nato band från henne, tycker det är väldigt prisvärda. Har däremot en vän som köpte ett Tärnsjö mocka band som jag tyckte kändes rätt medioker. Men vad kan man egentligen förvänta sig för typ 100kr? Att visa priset exkl. moms är ju väldigt vanligt i t.ex. USA, vet att många köper därifrån. Tycker däremot att de borde ha inkl. moms om man besöker från Sverige samt att man kan betala i SEK så man slipper valutapåslag.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Köpt flera nato band från henne, tycker det är väldigt prisvärda. Har däremot en vän som köpte ett Tärnsjö mocka band som jag tyckte kändes rätt medioker. Men vad kan man egentligen förvänta sig för typ 100kr? Att visa priset exkl. moms är ju väldigt vanligt i t.ex. USA, vet att många köper därifrån. Tycker däremot att de borde ha inkl. moms om man besöker från Sverige samt att man kan betala i SEK så man slipper valutapåslag.
Är väl för hon låtsas att hon driver företaget från BVI :p Gissar att hon tar momsen sen och stoppar den i fickan ;)
 

Bulg

Omega
2-Faktor
Köpt mockaband av henne. Riktigt snyggt, men kvalitetsmässigt får man verkligen vad man betalar för...
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpt ett sk "Premium NATO Strap", helt ok band för slanten, skulle dock inte kalla det premium.
Lång leveranstid, skickas inte från Sverige (som jag trott) utan från Tyskland då kuvertet hade tyska stämplar.
 

Stup

Panerai
2-Faktor
Köpte också ett sk premiumnato. Styvt och tråkigt, premium lyser med sin frånvaro. Nato av allra enklaste ebaykvalitet

/ P
 
Topp