• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

PhLin

Breitling
Guess and Co - Storbritannien

Dåliga bilder, klockan i nyskick.
Larvigt snabb leverans, beställde i fredags. På måndagen var den levererad hemma.
2 års garanti bjöd de på, hur denna fungerar i praktiken vet jag ej.

Värt att tillägga är att jag körde trusted checkout.
 
Står nu i valet och kvalet om jag skall beställa en klocka från Chrono24. Har nyligen dykt upp ett objekt hos Show Commerce (en DJ 116200) som uteslutande verkar ha gott renommé av forummedlemmar här på KS och även utav köpare på Chrono. Nu till min fråga - hur kommer de sig att de kan erbjuda i princip nya klockor som fullset är 10k under listpris här i Sverige?
Kanske är en dum fråga men begriper inte hur det är möjligt...
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Står nu i valet och kvalet om jag skall beställa en klocka från Chrono24. Har nyligen dykt upp ett objekt hos Show Commerce (en DJ 116200) som uteslutande verkar ha gott renommé av forummedlemmar här på KS och även utav köpare på Chrono. Nu till min fråga - hur kommer de sig att de kan erbjuda i princip nya klockor som fullset är 10k under listpris här i Sverige?
Kanske är en dum fråga men begriper inte hur det är möjligt...
https://klocksnack.se/threads/grey-market-så-funkar-det-enligt-john-keill-på-quill-pad.67803/
 
Du kan köpa direkt från Show Commerce - de är 100% bra! Jag har köpt direkt från dem utan några problem.

Står i begrepp att köpa en "ny" datejust från Show Commerce, delvis pga alla positiva omdömen i den här tråden. Har du verifierat hos AD att det var äkta vara eller besitter du sådan kunskap att du kunde göra det själv?
Tack på förhand! :)
 

Myran

Omega
Hej! Hittat objekt hos Van Wonderen Watches (Holland), läst hela tråden utan resultat (bara 2 tidigare förfrågningar). Någon erfarenhet att dela?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Någon som vet något om, eller har beställt från Moibotime?

Jag har fått möjlighet att köpa en ny Speedmaster till ett mycket fördelaktigt pris och de ger snabba svar på frågor. Tanken är att jag ska åka och hämta upp klockan på plats, men jag är trots detta väldigt orolig för att få en klocka dom är i dåligt skick, fake eller liknande.

Alla tips för säker Chrono24 erfarenhet uppskattas verkligen!
 

Magistern

Cartier
Bitwatch. Holländsk trusted seller sedan 2017. Köpte en 16710 som ser bättre ut i verkligheten än på bilderna (även om de såg ok ut och beskrivningen utlovade vad som levererades).

Lite seg kommunikation och leveransen tog ett par dagar. Värt väntan dock. Kan rekommendera säljaren.
 

mglaum

Panerai
Någon som har erfarenhet av en Rysk handlare vid namn Frezer - House of vintage? Deras klockor känns lite väl billiga eller så är prisläget lägre i Ryssland. Jag är inte i begrepp att köpa den men är lite betuttad i den, och priset.

upload_2017-10-8_20-19-49.png
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Min efarenhet av Horando Deutschland GmbH, http://horando.de

Det började bra, snabba svar även mycket sent på kvällen och dagen efter bestämde jag mig att köpa till ett bra pris. Leveranstiden var 2 veckor, när fakturan kom så var den 3 veckor, vilket är acceptabelt. Jag betalade.

Dagen efter inser jag att det är referensen för svart tavla är på fakturan, jag mailar och påpekar detta så att det blir rätt inget svar på 1 dag så jag ringer och pratar med en yngre man som säger att säljaren är upptagen och frågar vad det gäller. Jag nämner vad det gäller och han försvinner några minuter för att komma tillbaka och säga att berätta att säljaren såg mitt mail och har ordnat detta, rätt referens kommer att stå på fakturan som klockan levereras med.

Lite över 3 veckor går, ingen klocka eller information. Jag maila för att höra mig för och får svar dagen efter att han skall kolla. 4 dagar senare svarar han att han återkommer under dagen, han återkommer efter ytterligare 1 dag att han väntar på information. Efter ytterligare 5 dagar mailar jag igen och frågar vad som försiggår och han berättar att han inväntar svar från någon.

Efter ytterligae 8 dagar har han inte svarat, jag häver mitt köp och vill ha mina pengar tillbaka eftersom jag inget svar får och har tröttnat vid detta laget, inkluderar även mina uppgifter som krävs för att få pengarna tillbaka.
Dagen efter mailar säljaren och accepterar detta samt berättar att det är arrangerat. Bör ta 2 bankdagar.

Efter ytterligare 4 dagar har jag inga pengar tillbaka och mailar igen. Ytterligare 1 dag senare svarar han och bifogar ett utdrag och där ser man att överföringen gjorts samma dag.
2 dagar senare har jag mina pengar tillbaka och allt är frid och fröjd.
 

gonza

Panerai
Har siktat in mig på fyra olika säljare på Chrono24 som jag nu försöker bilda mig en uppfattning om. Har sökt efter omdömen här på forumet men tyvärr verkar det inte finnas så mycket information att tillgå. Hade uppskattat om någon har lite mer info, eller rent av gjort affär med någon av följande säljare:
  • Prestige Luxusuhren GmbH / uhrinstinkt - Tyskland
    Denna gigant har varit Trusted Seller sedan 2008 med respektabla 2243 Trusted Checkouts. Trots det finns det väldigt begränsad info här på forumet.

  • Guardian Of Time - England
    Trusted Seller sedan 2015 & har i skrivande stund genomfört 173 Trusted Checkouts

  • WINGOO WATCHES - Italien
    Trusted Seller sedan 2016 & har i skrivande stund genomfört 173 Trusted Checkouts

  • CONCEPT LUXURY - Italien
    Trusted Seller sedan 2016 & har i skrivande stund genomfört 38 Trusted Checkouts
Guardian of time är 100% Goodguy!
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Köpte min Sub ref 116610LN från Show Commerce. Kan inte säga annat än att det var helt fantastiskt.
Efter några timmars mailande fram och tillbaka med Riccardo kom vi överens varpå jag skickade över pengar och fick nästan direkt bekräftelse från DHL att den skickats (han bjöd även på frakten). Knappa 24h senare hade jag den i handen.
Då jag är lite av en kontrollmänniska gick jag till Bergströms för att får den kontrollerad (såg inga tecken på att den inte skulle vara äkta men hade aldrig kunnat sluta tänka på det). Hursomhelst, Bergströms intygade att klockan var äkta så det är ur världen.

Kan starkt rekommendera Show Commerce, 10/10 toasts!
 

Joakimj89

Breitling
Beställde hem en Rolex GMT-2 116710 BLNR från Filipucci Juweliers. Snabb och trevlig kontakt på mailen. Beställde klockan i onsdags eftermiddag och den kom fram mindre än 18 timmar senare. Fick ett personligt brev med också vilket var trevligt. Grönas!
 
Ni som köpt från handlare i Schweiz - hur har det funkat med tull osv? En användare här på forumet som bor i Schweiz och säljer ganska mycket på KS sa att han aldrig varit med om att köparen råkat ut för tull. Finns det knep för att öka chansen att man kan ducka detta?
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Ni som köpt från handlare i Schweiz - hur har det funkat med tull osv? En användare här på forumet som bor i Schweiz och säljer ganska mycket på KS sa att han aldrig varit med om att köparen råkat ut för tull. Finns det knep för att öka chansen att man kan ducka detta?

En ganska vanlig fråga som brukar sluta i att någon refererar till forumets regler... :)
 
Handlat av Wingoo Watches, fungerade överlag bra. Dock lite trubbel med tidhållning och kommunikation. Fick först ett preliminärt besked om 7-10 dagar och när det hade passerat blev det "within a week" flertalet gånger. Tog allt som allt cirka 6 veckor. Ibland uteblev svar på meddelande, så att man fick ligga på och skicka igen och då dök svar upp ganska raskt. Är nog lite en kulturell grej, som svensk vill man ju gärna få raka besked i rimlig tid men det verkar vara lite si och så med det hos italienska gråisar överlag.

Hur som helst fick jag klockan full set som förväntat, stämplat av AD, och det till ett förmånligt pris. Så då finns väl inte mycket att klaga över. Däremot skulle jag förhört mig mer noggrant om leveranstid innan transaktionen om jag fick göra om det. Att den listas som omedelbart tillgänglig betyder inte att så är fallet, vilket jag lite enfaldigt trodde.
 

AlexSaja

Breitling
Hej!

Är på jakt efter min första klocka och har några säljare som ligger någorlunda runt samma pris på klockan via chrono24.
Någon som känner igen någon av dessa nedanstående?

Bonnano Gioielleria (IT)
Juwelier Eupen (DE)
Karman Watches (DE)
Exklusive Watches (DE)

Tacksam för svar.
 

Uret24

Cartier
REFERENS Cieffe Watches
Köpte en äldre Breitling chronomat av Cieffe Watches och allt funkade felfritt. Supersnabb leverans med dhl, under 24h från italien till sverige.
buy with confidence!
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hej!

Är på jakt efter min första klocka och har några säljare som ligger någorlunda runt samma pris på klockan via chrono24.
Någon som känner igen någon av dessa nedanstående?

Bonnano Gioielleria (IT)
Juwelier Eupen (DE)
Karman Watches (DE)
Exklusive Watches (DE)

Tacksam för svar.

Sök i forumet. En snabbsökning genererade följande

Köpte nyligen en klocka från Juwelier Eupen.
Allt stämde med beskrivningen och de var väldigt vänliga, bra kontakt med snabba svar via mail.
Kan rekomendera dem
 

m4ckan

Omega
Köpte en Panerai PAM510 från Stevanella Orologi.

+ Svarar SJUKT snabbt på mail.
+ Leveransen var också riktigt snabb. Hade klockan i handen inom 24 timmar från betalning.

Klockan var i nyskick med box, papper osv precis som utlovat. Rekommenderas!
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Handlare: SC Digital Sale SRL
Hemsida: http://www.creditamanet.ro
Land: Rumänien
Köp av klocka: rolex 14060M
Leveranstid: 1-2 dagar
Kommentar: Allt fungerade helt perfekt. Snabba svar på mejl. Och klockan var om något, i bättre skick än förväntat. Betalade via PayPal.
Köp av klocka: Rolex 16264
Leveranstid: 1 dag efter att den kommit tillbaka efter kontroll.
Kommentar: Professionella, snabba och väldigt trevliga! Fixade äkthetsintyg från Rolex för att underlätta för mig och var väldigt tillmötesgående. Klockan var i bättre skick än väntat och priset var mycket bra. Betalade med kort. Rekommenderas!
 

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Handlare: SC Digital Sale SRL
Hemsida: http://www.creditamanet.ro
Land: Rumänien
Köp av klocka: Rolex 16264
Leveranstid: 1 dag efter att den kommit tillbaka efter kontroll.
Kommentar: Professionella, snabba och väldigt trevliga! Fixade äkthetsintyg från Rolex för att underlätta för mig och var väldigt tillmötesgående. Klockan var i bättre skick än väntat och priset var mycket bra. Betalade med kort. Rekommenderas!
Efter lite kontroll så var klockan rätt kraftigt polerad och övre bandhornen kunde ha varit bättre polerade.

Men superb service. Be om bra bilder så ska det nog gå fint!
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Namn: William Wien Watches
Land: Nederländerna
Finns på: Chrono24
Hemsida: www.wwwatches.nl
Pratar: Bra Engelska.
Har: Inget mega sortiment men bra kvalitets pjäser och alltid fullset och ofta nyservat.
Har köpt flera klockor av honom (JLC, PAM, Breguet) alltid smidigt och snabbt. Levererar med UPS över natten.
Skicket alltid som beskrivet.
Top kille att handla med.
Rekommenderas

Mvh
M
 
Topp