Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/grey-market-så-funkar-det-enligt-john-keill-på-quill-pad.67803/Står nu i valet och kvalet om jag skall beställa en klocka från Chrono24. Har nyligen dykt upp ett objekt hos Show Commerce (en DJ 116200) som uteslutande verkar ha gott renommé av forummedlemmar här på KS och även utav köpare på Chrono. Nu till min fråga - hur kommer de sig att de kan erbjuda i princip nya klockor som fullset är 10k under listpris här i Sverige?
Kanske är en dum fråga men begriper inte hur det är möjligt...
Du kan köpa direkt från Show Commerce - de är 100% bra! Jag har köpt direkt från dem utan några problem.
Guardian of time är 100% Goodguy!Har siktat in mig på fyra olika säljare på Chrono24 som jag nu försöker bilda mig en uppfattning om. Har sökt efter omdömen här på forumet men tyvärr verkar det inte finnas så mycket information att tillgå. Hade uppskattat om någon har lite mer info, eller rent av gjort affär med någon av följande säljare:
- Prestige Luxusuhren GmbH / uhrinstinkt - Tyskland
Denna gigant har varit Trusted Seller sedan 2008 med respektabla 2243 Trusted Checkouts. Trots det finns det väldigt begränsad info här på forumet.
- Guardian Of Time - England
Trusted Seller sedan 2015 & har i skrivande stund genomfört 173 Trusted Checkouts
- WINGOO WATCHES - Italien
Trusted Seller sedan 2016 & har i skrivande stund genomfört 173 Trusted Checkouts
- CONCEPT LUXURY - Italien
Trusted Seller sedan 2016 & har i skrivande stund genomfört 38 Trusted Checkouts
Ni som köpt från handlare i Schweiz - hur har det funkat med tull osv? En användare här på forumet som bor i Schweiz och säljer ganska mycket på KS sa att han aldrig varit med om att köparen råkat ut för tull. Finns det knep för att öka chansen att man kan ducka detta?
Hej!
Är på jakt efter min första klocka och har några säljare som ligger någorlunda runt samma pris på klockan via chrono24.
Någon som känner igen någon av dessa nedanstående?
Bonnano Gioielleria (IT)
Juwelier Eupen (DE)
Karman Watches (DE)
Exklusive Watches (DE)
Tacksam för svar.
Köpte nyligen en klocka från Juwelier Eupen.
Allt stämde med beskrivningen och de var väldigt vänliga, bra kontakt med snabba svar via mail.
Kan rekomendera dem
Köp av klocka: Rolex 16264Handlare: SC Digital Sale SRL
Hemsida: http://www.creditamanet.ro
Land: Rumänien
Köp av klocka: rolex 14060M
Leveranstid: 1-2 dagar
Kommentar: Allt fungerade helt perfekt. Snabba svar på mejl. Och klockan var om något, i bättre skick än förväntat. Betalade via PayPal.
Jag har faktiskt träffat Markus Tschopp på en Timezoneträff i Basel för en massa år sedan. Mycket trevlig och sympatisk.Bra initiativ!
Watches by Markus Tschopp
www.watches.de
Köpte en fullset Panerai 112, stämde precis som beskrivet och snabb leverans (2-3 dagar).
Efter lite kontroll så var klockan rätt kraftigt polerad och övre bandhornen kunde ha varit bättre polerade.Köp av klocka: Rolex 16264
Leveranstid: 1 dag efter att den kommit tillbaka efter kontroll.
Kommentar: Professionella, snabba och väldigt trevliga! Fixade äkthetsintyg från Rolex för att underlätta för mig och var väldigt tillmötesgående. Klockan var i bättre skick än väntat och priset var mycket bra. Betalade med kort. Rekommenderas!