• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Riktigt kass bild men Trinidad Reyes blev min lördagsnjutning tillsammans med The Rake som må vara ett underbart magasin med expertis att tömma din plånbok.
10443730_777888375566467_167700814_n.jpg

Ser riktigt trevligt ut med en smarrig cigarr! Ska iväg med grabbarna å lira lite golf nästa helg och det vore trevligt med en cigarr att puffa på. Har ni något bra tips på vad man ska köpa? Inget superstarkt, en mild och fin!

Faktum är att den visade nya smaker och nyanser som jag inte visste jag gillade men som visade sig vara pusselbiten jag saknat, now I hooked :) Klockkontot kan komma att få en konkurrent i cigarrkontot ;)

Va kul. Hoppas vi får herfa vid tillfälle. Med lite tur ska jag få träffa två ksmedlemmar på lördag och herfa!

Säg bara till om du har några frågor eller så om cigarrer.

Ben Bockbrännarbolmers

Det enda man vet med säkerhet är att man dör... Så varför inte påskynda det lite?

Vi dricker sprit, äter onyttigt, stressar, prioriterar det materiella framför många andra saker och det delas bilder samt poster på/om det på just detta forum. Tråden handlar specifikt om vad man röker inte om en cigarr har hälsofarliga aspekter eller ej. Om man inte har nåt bra att säga.......

Nästa gång nån lägger upp en bild på en öl så kanske vissa ska påpeka vad alkohol har för effekt på hälsan, hur det påverkar barn som växer upp och blir drabbade av detta bruk/missbruk och hur många som blir misshandlade av berusade människor. Man tror att var femte människa har någon i sitt liv som missbrukar alkohol i Sverige. Men då vore ju inte detta ett hobbyforum.

Kanske kan man tänka efter vad bidrar jag med genom det jag skriver? vilken stämning skapar jag genom att ligga vissa åsikter och blir det någon ändring för att jag gjort det?

Om man nu ska rida på moralvågen kan man väl göra det helhjärtat och fokusera där det behövs mest. Det är mycket färre människor som råkar illa ut p.g.a cigarrer kontra alkohol!!

Ben Bockbrännarbolmers

Jag menade inte min kommentar som något negativt mot folk som röker, då jag gör det själv... Vet inte om jag var otydlig eller bara du som missförstod mig
Jag vet att man påskyndar sin död precis lika mycket genom att dricka alkohol eller att inte röra på sig, men det är val man skälv gör!

Ber om ursäkt om jag var otydlig, fortsatte bara på samma tråd som medinfoto redan hade påbörjat

;););)
Va kul. Hoppas vi får herfa vid tillfälle. Med lite tur ska jag få träffa två ksmedlemmar på lördag och herfa!

Säg bara till om du har några frågor eller så om cigarrer.

Ben Bockbrännarbolmers
Det vore riktigt kul om vi hittar ett tillfälle att herfa!

Jag återkommer gärna med lite funderingar... Tror min cigarresa bara har börjat...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Jag menade inte min kommentar som något negativt mot folk som röker, då jag gör det själv... Vet inte om jag var otydlig eller bara du som missförstod mig
Jag vet att man påskyndar sin död precis lika mycket genom att dricka alkohol eller att inte röra på sig, men det är val man skälv gör!

Ber om ursäkt om jag var otydlig, fortsatte bara på samma tråd som medinfoto redan hade påbörjat

Det var inte något riktat mot just dig WBergdahl utan ett tillfälle för flera som skriver negativa inlägg i denna tråd att ta en funderar vad det bidrar med. Inte är det nåt positivt.

Hoppas jag får se dig posta bild på nån god cigarr här snart :)

Ben Bockbrännarbolmers

Det var inte något riktat mot just dig WBergdahl utan ett tillfälle för flera som skriver negativa inlägg i denna tråd att ta en funderar vad det bidrar med. Inte är det nåt positivt.

Hoppas jag får se dig posta bild på nån god cigarr här snart :)

Ben Bockbrännarbolmers
Då är jag med på notorna! ;)
Har blivit dåligt med cigarrer den sista månaden faktiskt, men drar nog igång igen när värmen är framme :)

Vad blir det för midsommargarrar? Jag ligger i valet mellan dessa två; My Father Le Bijou 1922 torpedo eller en Miranda Maximiliano pyramido! Vilken skulle ni välja?

image.jpg

Lite vintage gick upp i rök här, bjöd även de andra gästerna på samma. HDM Du Prince från 2002 (50 cab).

Ben Bockbrännarbolmers

Unnade mig en stund i solen så här på kvällskvisten.
Dessvärre hänger en enveten sommarförkylning kvar som en igel vilket gör att smakerna inte kommer till sin rätt... :(
image.jpg

Blev sjukt inspirerad av den här tråden och la en beställning på fram cigarr. Försökte följa tipsen i tråden och det slutade med:
H. Upmann Sir Winston
H. Upmann Petit Coronas
H.Upmann Half Corona
Partagas Serie D No.5 LE 2008
Partagas Shorts
Cohiba Siglo III
Bolivar Petit Belicosos LE 2009
Cohiba Coronas Especiales

Nu måste jag bara lösa någon form av förvaring!

Tillbaka
Topp