BOTL
Silver
WTF... Jag fick denna som gåva av en god vän. Han är en stor cigarrkännare så jag skulle bli överraskad. Men han öppnade såklart inte lådan.
Hur ser du att det ev är fejk? Hur kan jag kontrollera vidare? Smaken var i alla fall helt okey. Skulle aldrig tänka tanken på fejk baserat på smak och "rökmotstånd". Konsistensen var också helt normal. Men jag är väl medveten om mängden fejk på marknaden så jag ifrågasätter inte din örnblick alls. Men berätta gärna mer. Kan jag ta fler bilder som du kan titta på?
Med den ödmjukaste ton jag kan säger jag att bandet det ut som ett barn har tillverkat det och gördeln ser tokfake ut.
Det är inte troligt att man har äkta cigarrer och sen dragit på ett hemmagjort band med dålig kopierade gördlar. Lägg upp nån bild på skattelappen och boxkoden under.
Du kan gå in på www.habanos.com ovh slå in numret som står på skattelappen för att kolla äkthet och på www.cubancigatwebsite.se för att se hur band och gördlar ska se ut.
Du kan också skära upp en genom att dela den rakt i mitten och se hur konstruktionen ser ut.
Ben Bockbrännarbolmers