• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Smakar bra nu efter träning o bus. Beef bourgogne puttrar på spisen. Regnet vräker ner utanför
99DA291D-1D04-4B88-B42D-926DB16AA0FF.jpeg
 

DrDre

Patek
Ett besök på La Casa del Habano Robaina
A3EAA697-C1B2-4DCF-97AD-E686D4A5AB5D.jpeg
0F4BCF03-07E9-4E5C-9599-7D744B18C348.jpeg
4B865174-8C58-49F0-AA22-D00D7DF89BFE.jpeg

Jag och en kompis åkte på en cigarrsemester till Kuba för länge sedan. Min kompis far hjälpte oss då att ordna en träff med Alejandro Robaina ute på hans gård ett par timmar utanför Havanna.

Så vi satt där och rökte varsin (medhavd) Don Alejandro tillsammans med mannen vars ansikte fanns på asken. Moment to remember. Vi fick även med oss en cigarr var som han skrev sitt namn på. Tror dock att det var ngn lokal variant som rullats ute på plantaget och jag har aldrig kunnat med att röka den. (Såg att nu när jag tog ut den så hade halva texten försvunnit).

E79B183A-AE0F-4F89-A346-36F4FC7D7616.jpeg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
80881263-E7D9-4A59-ABA1-E249DE6CCCB1.jpeg

Lukt av nyklippt gräs o nån sötma som påminner äpple
Torrdraget ökar på förväntningarna...nu kommer både söta äpplen o smak av sälta på läpparna.

Första puffarna är peppriga o rätt kraftiga...eftersmaken påminner mkt om rostat bröd. I bakgrunden finns nån sötma som är oklar ännu. Storleken på cigarren känns helrätt. Draget är perfekt o rökproduktionen bra. Allt känns väldigt balanserat trots en lite busig pepprig inledning. Allt lugnar dock ner sig mkt efter ca 5-6 min. En uppsjö av smaker av både salt o sött kommer...svårt att hålla igen då allt är så bra att man bara vill puffa på...min glöd är lite sne nu pga av detta. Efter ca 10 min känns allt så rätt...lugna fina smaker med tobak, gräs o vanilj. Glödlinjen rättade till sig självt när jag tillät mig att dra ner på tempot. Värt att notera är att jag inte dricker något till. Rom skulle säkert göra succé men även nån rökig whiskey med viss sötma hade varit spännande till. Sammantaget känns pinnen balanserad o fräsch på nåt sätt. Lent o fint men ändå med mycket smaker utan att bli för kraftigt. Smakrik! Pinnen jag röker är stämplad mars 2018. Förmodligen blir de bara bättre av lagring nåt år till...men vem pallar det? :)
64F00E1F-23F1-46E9-A9CF-0604A566F172.jpeg
 

mikjon

Omega
Lite av custom rolled som fick följa med hem från Cuba.
Miguels cigarrer rullare på Hectors farm i Pinar del Rio, superba cigarrer.
Alejandro Gonzalez Arias cigarrer håller absulut världklass är rullare på Hotel Comodoro Havana och en av fyra som får rulla HSA cigarrer.
1B815800-4849-4396-A161-8D6E7C3D062A.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp