• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ovanligt seg i draget. Någon annan som testat connossieur A?
983825AF-20FC-4661-80AD-E7837E918FD5.jpeg
Inte A men flera B har jag haft som är lite sega i draget. Har ett litet verktyg "perfect draw" mkt bra att använda om man känner att cigarren är väldigt hårt packad eller pluggad. Man brukar ganska lätt kunna känna detta om man klämmer runt om försiktigt...men inte alltid tyvärr :(
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag vill så innerligt tycka illa om Cohiba men det är lika omöjligt varje gång.
En simpel Siglo I från 2016. Så mycket harmoni i ett så litet format. Så många skiftande dimensioner trots den korta rökstunden.

Det värsta är att lådan nu bara har en kvar och jag har inga fler rökfärdiga i skåpet...
CCCCF212-352B-4FF3-9E39-EC6D04FE2D98.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
”Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder”
Det är är ju som bekant skitsnack som vi föräldrar förhåller oss till bara för att vi inte orkar ha barnen inne. Men nog ska man kunna trotsa vädret emellanåt.

En stor liten favorit i SCDH el principe. Cigarren som bara efter några få månader i humidoren blir definitionen av balans.
Visst, det är smakmässigt en udda fågel om det är toner man uppskattar är det svårt att inte älska dessa.


3A824063-F857-4C79-B477-AFC09218E9DE.jpeg


Rågbröd, blöt hö och sötman från bivax och nötter. Det är sällan jag hittar bra cigarrer där pepparn eller kryddigheten lyser med sin frånvaro men detta är en låda som alltid finns i skåpet.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Regnet upphörde och då passar man på.
Mildhet utan att ge avkall på komplexitet.
Tack @BOTL
Denna är spännande då mina är ett par år yngre. Spontant har vi någon form av svenskt mellanläge. Båda har sin tjusning men om om ni har några som är tillverkade precis innan de upphörde - kör dem nu.

Tack ännu en gång till BOTL för lådan. Pinsamt billigt.


C85C0689-B0AA-44D6-B0F3-7D838CCB5E7C.jpeg
 
Topp