• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Gårdagens begivenhet. Nästa måste provas med Diplomatico förstås.
F952D04B-2BF2-46BD-8698-83CA65C9F543.jpeg
 
Jag provade den här igår. En Buffalo Ten Natural. Över förväntan måste jag säga. Den påminner rätt mycket om Davidoffs Special R.

Det enda lite udda var formen. Box pressed brukar ju vara kvadratiska men den här var mer rektangulär och undersidan mer rund än den övre delen så det kändes som lite ett munstycke på ett musikinstrument mellan läpparna.

6857D4E4-69A9-470B-86FA-197590986BA1.jpeg
 
Borstade av cigarren bara. Gick hur bra som helst. Hade som tur att inte spridit sig inne i cigarren. Särade på dem genom att lägga dem i varsin blixtlåspåse.

Tack för hjälpen 😊

image.jpg
Åh herrudgud! Rökte förra helgen Oliva som syns på bilen ovan. Utan tvekan den bästa cigarren jag rökt. Vet inte riktigt om det berodde på att den hade varit lagrad ett par år i humidoren.

Kan ni utläsa vilken Oliva det är genom att kolla på bilden?
 
Åh herrudgud! Rökte förra helgen Oliva som syns på bilen ovan. Utan tvekan den bästa cigarren jag rökt. Vet inte riktigt om det berodde på att den hade varit lagrad ett par år i humidoren.

Kan ni utläsa vilken Oliva det är genom att kolla på bilden?
Det är en Oliva Serie V Melanio. Antingen en petit corona eller en robusto.
 
Veckan börjar bra när man kommer till jobbet å en kollega säger att han har nått till mig efter att ha varit på föräldrarnas landställe och hittat följande.... "Du är den enda jag känner med sånt stort intresse för cigarrer"
IMG_20230515_131756.jpg
 
Whaaaat? Matilde Serena lancero? Finns inte i ordinarie sortiment på KC än, vad jag kan se. Inte RP'n heller. Hoppas dom kommer upp till försäljning snart!
Tycker att dom ofta kör erbjudanden på fredagar med sånt som är utanför ordinarie sortiment. Det är roligt men samtidigt jobbigt när det är något man fastnar för och sen inte kan få tag på fler.
 
Tycker att dom ofta kör erbjudanden på fredagar med sånt som är utanför ordinarie sortiment. Det är roligt men samtidigt jobbigt när det är något man fastnar för och sen inte kan få tag på fler.
Måste bli lite mer på hugget när fredagen kommer. Har bara köpt en eller två gånger.
 
Aaa lätt man glömmer. Jag kör med påminnelse:angel:. Annars brukar dom skicka ut nyhetsbrev på fredagar.
Jo, har ingen annan att beskylla än mig själv. Brukar oftast se påminnelse på insta eller i mailen på lunchrasten och tänker att jag ska beställa efter jobbet, så har jag såklart glömt det när det väl är läge.
 
Tillbaka
Topp