• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Man gillar ju sprit, pucko, Coca-Cola osv till en rök men är det ingen som har lite hälsosammare alternativ? Kaffe fungerar ju men tycker faktiskt inte att den kombon är helt klockren.

Man gillar ju sprit, pucko, Coca-Cola osv till en rök men är det ingen som har lite hälsosammare alternativ? Kaffe fungerar ju men tycker faktiskt inte att den kombon är helt klockren.

Cola light? :) Skojar, jag kommer inte på något hälsosamt. Ibland kan jag toppa upp med ett glas vatten (I know) men det är för att jag oftast blir törstig när jag puffar. Men cola, ginger ale eller Trocadero är vad jag kör om det ska vara alkoholfritt.

Testar nya Partagas Anejadon, tragiskt. Smakar inte ens Partagas
image.jpeg

Senast ändrad:
när jag flyttat om ett par månader och blivit med balkong skall jag sätta upp infravärme å sen jävlar posta bilder i klass med @Cristian , forumets i särklass bästa garrebilder

Som vissa kanske minns sökte jag nybörjarcigarr för några veckor sedan. Insåg att googlande och läsande i denna tråden iochförsig var kanon, men ville ha "lite mer". Sagt och gjort, traskade ner till en välrenomerad cigarrbutik och pratade där med expediten. Efter några minuter bestämde jag mig för att köra på hennes rekommendation och köra på Qunintero Favoritos. Rökte den ena på kvällen, sittandes på en balkong betraktande en mycket vacker skyline.
Hursomhelst, jag tyckte mig märka en mildare och krämigare karaktär än de no-name cigarrer från Balmoral jag har rökt tidigare. Men jag tror ändå jag är för otränad för att märka de "djupare" skillnader som skiljer cigarrer åt. Förhoppningsvis kommer jag lära mig detta tids nog.

Jag glömde 2 cigarrer hos min kusin för 5 månader sen, fick tillbaka dom idag, de va ju i och för sig en trevlig överraskning då jag hade glömt bort dom, men dom kändes ju för jävla torra! Så nu till min fråga, är det bara lägga dom i humidoren igen? Eller är de bara vaska? Finns de nått annat knep för att återfukta dom igen?

Jag glömde 2 cigarrer hos min kusin för 5 månader sen, fick tillbaka dom idag, de va ju i och för sig en trevlig överraskning då jag hade glömt bort dom, men dom kändes ju för jävla torra! Så nu till min fråga, är det bara lägga dom i humidoren igen? Eller är de bara vaska? Finns de nått annat knep för att återfukta dom igen?

5 månader oskyddade så försvinner ju oljorna där smaken sitter. du kan återfukta dem igen ja..men det kommer inte smaka som det ska.

Tillbaka
Topp