• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Provade en budget variant Flora de rosa hette denna och var helt ok. Dags för påfyllning i veckan! :)
20160422_135916.jpg
Fucking kung som röker garre i bilen!

Har läst lite på ett annat forum att det är betydligt billigare att beställa piptobak från tex Tyskland, än att köpa i riket. Vad har ni för tips?

Är inte den största piprökaren, men skulle vara kul att variera sig från den tobaken som erbjuds i min stad!:D

Spenderade gårdagskvällen med att demontera, putsa och vässa bladet på min nyinkomna Colibri-snoppare med Solingen-stål... Första försöket med whetstone, inte helt enkelt... :)
IMAG0003.jpg

Var såklart tvungen att prova den mellan regnskurarna! Jävlar vad vass den blev! Skar genom en Montechristo som ingenting... :)
IMAG0006.jpg

Spenderade gårdagskvällen med att demontera, putsa och vässa bladet på min nyinkomna Colibri-snoppare med Solingen-stål... Första försöket med whetstone, inte helt enkelt... :)
IMAG0003.jpg

Var såklart tvungen att prova den mellan regnskurarna! Jävlar vad vass den blev! Skar genom en Montechristo som ingenting... :)
IMAG0006.jpg
Inte illa, riktigt bekvämt när det skär korrekt.

Passar på att låna tråden med en humidorfråga, av oförklarliga anledningar så har jag inte kommit igång med mitt cigarrintresse på riktigt ännu. Fick en humidor för längesen och "startade upp" den, låg väldigt bra på 68-70%, sedan gick den ner till 60% i samband med att cigarrerna tog slut, kan det ha ett samband?
Nu har jag i alla fall nya heartfelt beads, och ska ta tag i att köpa på mig ett gäng cigarrer igen så att lådan kan fyllas upp.
Jag undrar hur jag går tillväga med mina beads så det blir rätt denna gången, detaljerad guide :). Humidoren är en Adorini Modena deluxe.
Har valt att byta till beads då jag hört detta håller bättre om någon undrar.

Passar på att låna tråden med en humidorfråga, av oförklarliga anledningar så har jag inte kommit igång med mitt cigarrintresse på riktigt ännu. Fick en humidor för längesen och "startade upp" den, låg väldigt bra på 68-70%, sedan gick den ner till 60% i samband med att cigarrerna tog slut, kan det ha ett samband?
Nu har jag i alla fall nya heartfelt beads, och ska ta tag i att köpa på mig ett gäng cigarrer igen så att lådan kan fyllas upp.
Jag undrar hur jag går tillväga med mina beads så det blir rätt denna gången, detaljerad guide :). Humidoren är en Adorini Modena deluxe.
Har valt att byta till beads då jag hört detta håller bättre om någon undrar.

Enkelt med beads, men gör inte om mitt nybörjarmisstag och överfukta beadsen!!
Här är mina fem cent iaf:
1. Köp batterivatten
2. Torka ur humidoren med batterivattnet. Ev helt onödigt??
3. Knäck upp beadstuben, om Du köpt en sån, och häll beadsen i en skål. Alt. i fuktaren?
4. Spraya försiktigt batterivatten i ren sprayflaska över beadsen, tills en del är halv-/genomskinliga och en del helvita.
5. Fyll humidoren med beadsskål och rikligt med cigarrer. Stäng locket.
6. Lagra i minst ett år... ;)

Tillbaka
Topp