• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Hann inte fota cigarren men detta lagades medan en Partagas Short röktes upp

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Ser gott ut!

Visst är det skönt att vara så pass gammal/mogen att man inte behöver supa ute i en park å frysa bara för att man ska på Valborg... :cool:

Ja du, jag ser att mitt svar var föga hjälpande eller imponerande... Jag har aldrig testat en Italiensk "kvist" men tror inte att den skulle imponera.

Jag har rökt en uppsjö av dessa, fördelen är att dessa är torrcigarrer och behöver inte förvaras i fukt. Man kan ha dem liggande i bilen osv. Någon större cigarrupplevelse är de inte, mer en trevlig stund. Passar till en espresso.

Kan ofta vara sugen på en toscanello. Man ska inte förvänta sig en Cohiba utan det är ju något helt annat men uppfriskande med en ganska ren tobakssmak. Bra storlek, man kan ha dem i fickan länge och kostar kaffepengar. Har jag druckit lite mycket är de perfekta istället för att dra i sig något där smaklökarna borde vara mer på topp.

Tänkte lägga en beställning på massa cigarrer och prova mig fram till vad som passar mig. Börjar med lite enklare och "standard" cigarrer.
Tack till @Snutti för listan. :)

Vad sägs om detta? Några tips innan jag skickar iväg beställningen?
Vill gärna testa Davidoff 2000, men tyvärr så fanns de inte på cubano.se
Blev rekommenderad av en vän att testa Macanudo Robusto och Cru Royal, men det får ja ta vid ett annat tillfälle.

cigarrer.JPG

Tänkte lägga en beställning på massa cigarrer och prova mig fram till vad som passar mig. Börjar med lite enklare och "standard" cigarrer.

Blev rekommenderad av en vän att testa Macanudo Robusto och Cru Royal, men det får ja ta vid ett annat tillfälle.

cigarrer.JPG
Ingen som har några invändningar? :)
Något jag borde lägga till/ta bort?
Priserna är några kronor högre per cigarr än hos Cigarrlagret, men de har inga beads - så jag tänkte ta allt med ett svep.

cigarrer.JPG
Tycker listan ser mycket bra ut!

Ingen som har några invändningar? :)
Något jag borde lägga till/ta bort?
Priserna är några kronor högre per cigarr än hos Cigarrlagret, men de har inga beads - så jag tänkte ta allt med ett svep.

Macanudo är nog det absolut smaklösaste jag rökt, fråga vänligt om du får låna en för hemma så blåser du varmluft i munnen med den. Du spar en slant och sponsrar inte en smått meningslös cigarr.

Tillbaka
Topp