• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

@gruby FAN VAD COOLT! Efter att jag såg videon har jag alltid velat besöka stället. Verkar vara skönt gäng där :)
Ja det var en kul upplevelse, tack för att du lyfte detta ställe till min radar. Jag pratade som sagt bara med två män där (vi rökte utanför) och det satt en tredje inne i butiken och rökte så känslan och atmosfären var inte alls som i klippet men kan tänka mig att det är så om man är där vid rätt tidpunkt :)

Tycker definitivt du skall komma hit (NYC Finest Cigars) om du vill sitta och röka då dem har mest plats. Tänk på att dem tar en avgift för om du tar med en egen pinne (8 USD per pinne) samt om du vill dricka något till så måste du själv ha med det men även betala för att få dricka detta på plats (8 USD per tillfälle). Min rekommendation är att köpa deras egna pinnar (7-12 USD) för att prova och här kommer min andra rekommendation: NYC Martinez. Deras egenrullade rullas framför dig i butiken där du även kan sitta och röka. Dessa, till skillnad från resterande cigarrställen jag besökt, förses också med egna gördlar vilket är kul. Jag skall besöka dem imorgon igen för att köpa på mig några pinnar att ta med till Sverige.
Stort tack för tipset! Blir lätt ett besök där då och givetvis röka deras cigarrer. :)

Känslan när man går på barnkalas och upptäcker vid hemgång att någon förälder slagit ner min resehumidor från ovansidan av garderoben som är 2,45 m högt och inte berättar att man haft sönder både resehumidor och cigarrerna i utan att säga till. 80-tals Montecristo Especial och två lagrade Esplendidos
SUCK
5a01d800081eff3e1011cf908576c2fe.jpg

Känslan när man går på barnkalas och upptäcker vid hemgång att någon förälder slagit ner min resehumidor från ovansidan av garderoben som är 2,45 m högt och inte berättar att man haft sönder både resehumidor och cigarrerna i utan att säga till. 80-tals Montecristo Especial och två lagrade Esplendidos
SUCK
Fy Fan!

SUCK
Lider med dig, tror du det går att rädda någorlunda med cigarrlim?

Lider med dig, tror du det går att rädda någorlunda med cigarrlim?

Nej inte när de spruckit såpass, ska prova att röka upp dem så gott det går. Den där resehumidoren tål nåt absurd med stryk. Finns video när de rullar över dem med bil. Tror de har tappat den och sen kanske skulle a upp den och råkat sparka till den hårt också. För snäpplåsningen av resehumidoren har gått av helt. Det krävs ganska mycket. :mad:

Men hur farao lyckas man med det ens @BOTL - jag är ledsen normala människor hade skämts ihjäl och krävt att få ersätta dig...

Jag vill hålla med dig men tror tyvärr många blankt skiter i det, har sett liknande situationer många gånger med parkeringskador där man hör föräldern säga att det var väl inte så farligt med ett litet märke när deras barn dragit upp dörren i bilen bredvid. Har blivit riktigt arg och skällt ut och ringt Polisen flera gånger för smitning. Skrivit lapp och fotat den som skadat och deras bil.

Bara för att man själv skiter i nåt är det inte rimligt att kräva att andra inte ska bry sig, tror att den som haft sönder mina saker tänkt ähhh det är ju bara cigarrer och bara smusslat undan det. Ett par timmar senare är det fortfarande ingen som stått för att de haft sönder den. :rage:

SUCK

Trist som fan...
Skit att folk inte kan ta ansvar för vad som hänt. Förhoppningsvis en olyckshändelse, men stå för fan för det!

Tyvärr har du ju uppenbarligen rätt även om jag skulle vilja tro mer om människor.

Jag behandlar människor så som man själv vill bli behandlad och ibland så rinner det över till att jag också tror att andra uppför sig så som man själv skulle göra - med en viss besvikelse när man får inse att det inte alltid är sanningen...

Tyvärr har du ju uppenbarligen rätt även om jag skulle vilja tro mer om människor.

Jag behandlar människor så som man själv vill bli behandlad och ibland så rinner det över till att jag också tror att andra uppför sig så som man själv skulle göra - med en viss besvikelse när man får inse att det inte alltid är sanningen...

Gillar skarpt din inställning och försöker med detsamma. Bättre att gå runt och må bra och vara positiv.

SUCK
Ogilla!
Lider med dig:(

Lite frågor från en nybörjare som bara har rökt cigarr nångång ibland på typ nyår och liknande. Kan ju vara kul att testa på och se vad man tycker när man inte är dyngrak..;)
Vad ska man börja med för cigarr som nybörjare? Behöver man ha nån utrustning typ avsnoppare eller liknande hemma? Läste nåt inlägg att man tydligen inte fick använda zippo tändare så är det nån speciell sorts tändare som gäller? Humidor är ju lite överkurs än så länge så antar att det är vacumförpackat i rör som gäller för mig?

Lite frågor från en nybörjare som bara har rökt cigarr nångång ibland på typ nyår och liknande. Kan ju vara kul att testa på och se vad man tycker när man inte är dyngrak..;)
Vad ska man börja med för cigarr som nybörjare? Behöver man ha nån utrustning typ avsnoppare eller liknande hemma? Läste nåt inlägg att man tydligen inte fick använda zippo tändare så är det nån speciell sorts tändare som gäller? Humidor är ju lite överkurs än så länge så antar att det är vacumförpackat i rör som gäller för mig?

Finns många liknande frågor i denna tråden. Läs lite tillbaka så får du många svar.

Men börja med en sampler på 3-4 olika från en seriös handlare. Prisklass kan vara mellan 75-150:-/st. Förvara dom i en tättslutande plastlåda och rök dom inom ett par veckor. Skaffa en billig snoppare till att börja med och var noga med att inte snoppa för mycket!
(eller för lite för den delen, men då går det ju att ta lite till...)
En torchtändare är "rätt"/bra att ha, men inte nödvändigt. Tändstickor eller en vanlig Bic-tändare duger.

Men framför allt; se till att skaffa dig en lugn stund på en skön plats och ta dig tid att njuta! DET är nyckeln!

Finns många liknande frågor i denna tråden. Läs lite tillbaka så får du många svar.

Men börja med en sampler på 3-4 olika från en seriös handlare. Prisklass kan vara mellan 75-150:-/st. Förvara dom i en tättslutande plastlåda och rök dom inom ett par veckor. Skaffa en billig snoppare till att börja med och var noga med att inte snoppa för mycket!
En torchtändare är "rätt"/bra att ha, men inte nödvändigt. Tändstickor eller en vanlig Bic-tändare duger.

Men framför allt; se till att skaffa dig en lugn stund på en skön plats och ta dig tid att njuta! DET är nyckeln!
Ett annat tips är att be butiken snoppa åt dig, så ser du hur dem gör.

Ett annat tips är att be butiken snoppa åt dig, så ser du hur dem gör.
Tack för tipsen. Ska leta rätt på en bra handlare här i Göteborg och försöka njuta en stund i helgen. :cigar:

Tillbaka
Topp