• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

Monke

Cartier
635A5AD7-608B-44E4-9607-EA67BE610C99.jpeg
 

Psykel

Patek
Klickade hem ett tjusigt gammalt cigarrfodral från tradera före jul, som äntligen dök upp idag! Det är för lite mindre cigarrer, vilket passar mig bra just nu. Vad som inte framgick i annonsen var att fodralet är i alla vintageklockfantasters favoritmaterial, svinläder! Som extra bonus medföljde två fantastiskt mumifierade vintagepinnar.
5464B0C3-41E1-4D73-B635-F5AF277B86B9.jpeg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Klickade hem ett tjusigt gammalt cigarrfodral från tradera före jul, som äntligen dök upp idag! Det är för lite mindre cigarrer, vilket passar mig bra just nu. Vad som inte framgick i annonsen var att fodralet är i alla vintageklockfantasters favoritmaterial, svinläder! Som extra bonus medföljde två fantastiskt mumifierade vintagepinnar.
5464B0C3-41E1-4D73-B635-F5AF277B86B9.jpeg
Pinnarna skall du inte lägga i humidoren (men det fattade du nog själv :) ) och fodralet skulle jag frysa någon dag bara för att vara på den säkra sidan
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Hur var Drew Estaten? Har testat den pluttiga lillebrodern till den, och sista halvan var grym! Hade gärna haft mer av den söta nötiga smaken i resten av pinnen.
För att kompensera var det ett utmärkt format för minusgrader, med ganska exakt 20 minuter röktid.
56C352E9-B79F-4DC3-9320-2A8F7C4CD97F.jpeg
Den var väldigt bra! Runt 60min, väldigt jordig till en början men går över till nötig/krämig. Du känner av styrkan konstant, ingen pinne som dalar och blir mildare mot slutet:)
Mångas favorit i staterna pga priset.
 

Psykel

Patek
Den var väldigt bra! Runt 60min, väldigt jordig till en början men går över till nötig/krämig. Du känner av styrkan konstant, ingen pinne som dalar och blir mildare mot slutet:)
Mångas favorit i staterna pga priset.
Låter som ungefär samma upplevelse som lillpinnen då. Robuston lär ju ha mer än 10 minuter nötkräm, dock. Blir till att testa!
Har ett par Drew Estate undercrown shade robustos som ska testas när det blir lite varmare.
 

Psykel

Patek
La en liten beställning i onsdags som hittade hem idag. Snabba ryck från Kind cigars!
Känsliga tittare varnas, eftersom det handlar om 100% icke-kubaner här! :D
5F4009BE-F93F-49FE-B73E-80ADD2444581.jpeg

Några minipinnar som ska utforskas medan vädret fortfarande är kallt och ruggigt, en sampler från Matilde och båda smakerna av Royal Danish umami blend! Dessutom min första hela ”låda”, som förvisso kostade lika mycket som en enskild pinne för somliga här... Men jag gillade coronet-formatet!
Liten tröst för kubapuristerna är iallafall ett par askar H. Upmann tändstickor. Har bara kört torch hittills, så ska bli spännande att testa!
 
Topp