• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

DrDre

Patek
En box pressad lonsdale. Grävdes fram ur långförvaringshumidoren efter ca tio år.

777CA672-9AAD-493E-9442-DAF001DE3FB4.jpeg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Rör ej cigarrer, men cigarrtillbehör, så hoppas det är ok att jag ställer frågan här. Har någon här utnyttjat Xikars livstidsgaranti? Har ni i så fall skickat garantiobjektet till USA, eller närmsta återförsäljare här? Min ena snoppare börjar bli slö, vilket går under garantin enligt Xikar själva.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Rör ej cigarrer, men cigarrtillbehör, så hoppas det är ok att jag ställer frågan här. Har någon här utnyttjat Xikars livstidsgaranti? Har ni i så fall skickat garantiobjektet till USA, eller närmsta återförsäljare här? Min ena snoppare börjar bli slö, vilket går under garantin enligt Xikar själva.
Nu blev jag faktiskt riktigt nyfiken här: om du inte röker cigarrer, vad använder du då tillbehören till?? Och hur har du lyckats få en xikar slö?? Nu kommer jag ligga sömnlös inatt och spekulera hej vilt 🤔
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Nu blev jag faktiskt riktigt nyfiken här: om du inte röker cigarrer, vad använder du då tillbehören till?? Och hur har du lyckats få en xikar slö?? Nu kommer jag ligga sömnlös inatt och spekulera hej vilt 🤔
Var lite snabb med fingrarna, menade snarare att frågan ”ej rör cigarrer”. 😂 Den är några år gammal och har används en del. Är inte lika skarp som den brukade vara.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Klart frågan rör cigarrer om det är cigarrtillbehör!
Som svar ger jag: inte den blekaste. Hör efter med butiken du köpte hos?
Jag var nog lite ”lullig” när jag skrev inlägget. Har ju själv frågat om cigarrtillbehör i tråden tidigare. 😅

Yes, tänkte göra det under veckan. 😊 Funderade mest ifall någon gjort det tidigare och vet hur processen brukar se ut. Att skicka till USA verkar inte så kul, antar att det kommer få ett jäkla tag att få tillbaka den.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Efter att ha käkat middag med frugan, 1 kilogram Florientansk stek (korna betar 75 meter ifrån där vi bor) och sköljt ner det med 1 liter närproducerat rödtjut så njuter jag av en Punch Churchill från 1998. Återigen, kubaner spelar i en helt annan liga och vintage kubaner spelar fan en helt annan sport.
IMG_20210726_224329.jpg
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Jag och familjen tog en liten mini semester till Borås. Kollade lite snabbt vad de hade för tobaksutbud i denna staden. Hittade en fantastisk trevlig liten handlare med walk-in-humidor samt en lounge (yx tobak). Passade på att fylla på humidoren. Men denna kom aldrig fram utan avnjuta i ett regnigt / blixtrande Borås
P_20210727_215559.jpg
 
Topp