• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Langkawi är trevligt :)

Ja! Hittade det här i min telefon (taget utanför Hotel Grand Continental) efter en alldeles särskilt blöt natt. Jag har fortfarande inte någon vettig förklaring.

121017-Slow.jpg

Ja! Hittade det här i min telefon (taget utanför Hotel Grand Continental) efter en alldeles särskilt blöt natt. Jag har fortfarande inte någon vettig förklaring.

121017-Slow.jpg

Haha, frågan är om det finns någon förklaring. Ibland är det bara som en trisslott - "plötsligt händer det".

Missade hotellet du nämnde dock, kanske var innan jag var där.

Ser farligare ut än John Silver utan filter :) Vad är det för märke?

Jag trodde de var ruggigt starka som jag minns dem, men enligt siffrorna på paketet är de som röd marborough men med smak och naturlig doft. Gitanes är märket. Tobaken är svart. Inte hälsosamt, men gott.

Hehe, ser riktigt nice ut iallafall :)
Vad tycker du om maduro då?
Inte lika len som en kuban, kanske blir det med lite lagring. Smaken var lite chokladig och jag fick flashbacks från barndomen nör man åt godispulver som bubblade på tungan, för röken gav lite den känslan. En positiv upplevelse som totalintryck.

Tejen i shorts hade in poäng i att testa den:)

Alla hotell som har Grand i namnet måste vara nice :) Vi bodde direkt söder om flygplatsen på ett ställe som heter Frangipani. Bra hotell direkt vid vattnet men lite underdimensionerad frukost med tanke på antalet boende.

Jag trodde de var ruggigt starka som jag minns dem, men enligt siffrorna på paketet är de som röd marborough men med smak och naturlig doft. Gitanes är märket. Tobaken är svart. Inte hälsosamt, men gott.

Galenskaparna hade rätt - det ska vara gott att leva annars kan det kvitta.
Intressant att de inte var värre än en röd Marlborough, de ser ut att vara filterlösa.

4e7ynaze.jpg

Villa Zamorano El Gordo. Ska ha fått 92 p i Cigar Journal 2014/1, BOTL kan säkert säga om det är bra eller bogus. Nougatsmak och krämig enligt omdöme. Jag återkommer om det stämmer :)

Ja just det, 12 Diplomatica från Venezuela i glaset.

Fido1 du kan nog gissa vad jag tycker om cigarren :D Vad tycker du om Diplon då?

Hehe, I know min vän men även solen har fläckar dvs jag;) Men har gett mig f*n på att hitta en duglig cigarr för 50-70 kr som jag kan ha som vardagscigrarr. För du ruinerar mig med din goda smak :cool: Kan du inte rädda min från ruinensbrant med tips om en bra pinne i den prisklassen, iaf tills min fru inte reagerat på att jag kommer hem med cigarrer i parti och minut :D

Rommen är försvinnande god, när flaskan är tom blir det din variant. Måste ha en hemma när du kommer till stan:)

Finns massa, sen är jag generellt emot uttrycket vardags------, JAG dricker/röker hellre mer sällan och nåt jag tycker är gott. Det ska vara en upplevelse, man ska längta, det är bra att inte kunna dricka/röka varje dag.

Handla från lite tyska handlare så får du ett flertal bra cigarrer för den prisklass du nämnde som jag nämnt i tråden tidigare (bra cigarrer upp till 100 kr).

Den där rommen är ta mig fan för god.

Finns massa, sen är jag generellt emot uttrycket vardags------, JAG dricker/röker hellre mer sällan och nåt jag tycker är gott. Det ska vara en upplevelse, man ska längta, det är bra att inte kunna dricka/röka varje dag.

Handla från lite tyska handlare så får du ett flertal bra cigarrer för den prisklass du nämnde som jag nämnt i tråden tidigare (bra cigarrer upp till 100 kr).

Den där rommen är ta mig fan för god.

Det ligger väldigt mycket i det du säger och ditt resonemang är rätt tycker jag. Hellre kvalitet än kvantitet. Men under semestern så blir det gärna att sitta ute och av kvällarna - där av uttrycket ;)

Men oavsett så gillar jag upplevelser, med fördel de bra:) Tror jag har missat din tråd om cigarrer upp till 100 kr, ska söka efter den.

Amen på rommen iaf! :)

Fido1 ;)

Efter att ha tagit en titt på www.framcigarr.se utbud på det som finns under 100 kronor skulle jag rekommendera dessa cigarrer som värda att prova.

Fonseca Delicias
H.Upmann Half Corona
Partagas Aristocrates
Ramon Allones Small Club Coronas ( ett måste i min humidor, fantastiskt cigarr)
Partagas Shorts ( ett måste i min humidor, fantastiskt cigarr)
Sancho Panza Bachileras
Por Larranaga Petit Coronas
La Gloria Cubana Mdor 4
Montecristo No.5
Quai d'Orsay Coronas
Montecristo No.4 (ingen petit Corona lagrar bättre)
Rafael Gonzales Lonsdale
Hoyo De Monterrey Petit Robusto
Montecristo No.3
Cohiba Silgo 1
Hoyo De Monterrey Des Dieux
Montecristo Petit Edmundo

7azyneta.jpg

Kvällens njutning. Objektet är valfritt ;)
5h motorsåg och fälla träd, 3h shopping med frun, däremellan lite svalka i poolen men nu är det banne mig dags för att få lite njutning och sitta ner.

BOTL, pm kommer. Har inte glömt dig.

Tillbaka
Topp