David
Bödeln
Langkawi är trevligt![]()
Ja! Hittade det här i min telefon (taget utanför Hotel Grand Continental) efter en alldeles särskilt blöt natt. Jag har fortfarande inte någon vettig förklaring.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Langkawi är trevligt![]()
Ja! Hittade det här i min telefon (taget utanför Hotel Grand Continental) efter en alldeles särskilt blöt natt. Jag har fortfarande inte någon vettig förklaring.
![]()
Tänkte på garren i första hand, men en tung tooldiver på nylonstronk är inte sämre det!Ja, jag känner mig lite som en haschtomte blandat med en tecknad skurk från Kalle som röker cigarr med smal ände. Men mår rätt gott
Eller menade du klockan?
Edit. Var Svarte Petter i Kalle jag menade.
Tänkte på garren i första hand, men en tung tooldiver på nylonstronk är inte sämre det!
Missade hotellet du nämnde dock, kanske var innan jag var där.
Ser farligare ut än John Silver utan filterVad är det för märke?
Inte lika len som en kuban, kanske blir det med lite lagring. Smaken var lite chokladig och jag fick flashbacks från barndomen nör man åt godispulver som bubblade på tungan, för röken gav lite den känslan. En positiv upplevelse som totalintryck.Hehe, ser riktigt nice ut iallafall![]()
Vad tycker du om maduro då?
Det var inget särskilt med det, förutom att jag bodde där.
https://maps.google.se/maps?q=hotel grand continental langkawi&oe=UTF-8&hl=en&client=safari&gfe_rd=cr&um=1&ie=UTF-8&sa=X&ei=-kfIU5j0EuKh4gTYpoDgDg&ved=0CAkQ_AUoAg
Borde varit 2009, möjligtvis 2010.
Jag trodde de var ruggigt starka som jag minns dem, men enligt siffrorna på paketet är de som röd marborough men med smak och naturlig doft. Gitanes är märket. Tobaken är svart. Inte hälsosamt, men gott.
Por Larranaga och en Sierra Nevada
![]()
Fido1 du kan nog gissa vad jag tycker om cigarrenVad tycker du om Diplon då?
Finns massa, sen är jag generellt emot uttrycket vardags------, JAG dricker/röker hellre mer sällan och nåt jag tycker är gott. Det ska vara en upplevelse, man ska längta, det är bra att inte kunna dricka/röka varje dag.
Handla från lite tyska handlare så får du ett flertal bra cigarrer för den prisklass du nämnde som jag nämnt i tråden tidigare (bra cigarrer upp till 100 kr).
Den där rommen är ta mig fan för god.
Efter att ha tagit en titt på www.framcigarr.se utbud på det som finns under 100 kronor skulle jag rekommendera dessa cigarrer som värda att prova.
Fonseca Delicias
H.Upmann Half Corona
Partagas Aristocrates
Ramon Allones Small Club Coronas ( ett måste i min humidor, fantastiskt cigarr)
Partagas Shorts ( ett måste i min humidor, fantastiskt cigarr)
Sancho Panza Bachileras
Por Larranaga Petit Coronas
La Gloria Cubana Mdor 4
Montecristo No.5
Quai d'Orsay Coronas
Montecristo No.4 (ingen petit Corona lagrar bättre)
Rafael Gonzales Lonsdale
Hoyo De Monterrey Petit Robusto
Montecristo No.3
Cohiba Silgo 1
Hoyo De Monterrey Des Dieux
Montecristo Petit Edmundo
Jag vill rikta ett stort tack till BOTL som visat mig en ny värld. Stort tack! Ikväll kommer det att bli någon av dessa.
![]()
Hoppas du gillar Hoyon (mitten) lika mycket som jag gör.
Sparar den till nästa helg faktiskt!
Du har något att se fram emot, iaf om du frågar migVilken blir det ikväll?