Hur många juveler? Jag gissar att det inte är "1" bakom visaren?
39
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur många juveler? Jag gissar att det inte är "1" bakom visaren?
Det är en väldigt bekväm boett att bära, riktigt trevligctq57-0953
Stortrivs med denna som sommarklocka.
Kanske AQ4000-51 eller AQ4041-54 serierna kan vara något?För en som är ganska dåligt påläst på citizen, finns det någon perpetual calendar eco-drive utan kronskydd eller power reserve?
Edit: och utan integrerad länk.
eco-drive = A010 med PR, A060 utan PR. De modeller som har A060 och inte har kronskydd är AQ4050-02L, AQ4054-01E, AQ4000-51A / 51E / 51L, AQ4041-54A / 54L, *AQ4040-06A LE. Alla Citizen Chronomaster har perpetuell kalenderFör en som är ganska dåligt påläst på citizen, finns det någon perpetual calendar eco-drive utan kronskydd eller power reserve?
Hänvisar till mitt eget mastodontinlägg några sidor bakåt: https://klocksnack.se/threads/citiz...-de-luxe-modeller.125337/page-11#post-3344208För en som är ganska dåligt påläst på citizen, finns det någon perpetual calendar eco-drive utan kronskydd eller power reserve?
Gör sig ännu snyggare med rätt läderarmband, något ljusbrunt, något för vintern kanske!ctq57-0953
Stortrivs med denna som sommarklocka.
Ännu snyggare vet jag inte men kan absolut vara värt att testa.Gör sig ännu snyggare med rätt läderarmband, något ljusbrunt, något för vintern kanske!
Du är galen om du byter ut länken, den är både snygg och bekväm!Ännu snyggare vet jag inte men kan absolut vara värt att testa.
Är npg en mera för länkar generellt. Banden brukar åka av ganska fort på mina klockor.
En passande BoR länk tror jag däremot skulle vara galet snyggt.
Jag håller helt med digDu är galen om du byter ut länken, den är både snygg och bekväm!
Den är bekväm, men inte så snygg. Boetten och urtavlan är mycket snyggare än länken.Du är galen om du byter ut länken, den är både snygg och bekväm!
Smaksak, hur skulle den se ut för att falla dig på läppen?Den är bekväm, men inte så snygg. Boetten och urtavlan är mycket snyggare än länken.
Håller inte med dig där.Den är bekväm, men inte så snygg. Boetten och urtavlan är mycket snyggare än länken.
Smaksak, hur skulle den se ut för att falla dig på läppen?
Håller inte med dig där.
Otroligt elegant modell! Vilken årgång?Dags att lyfta den här tråden från slumret med en dagens Deluxe Parawater.
Varför var det ett så stort genombrott? Vad var det svåra med att göra en vattentät klocka? Var det svårare då än idag, pga bättre toleranser etc?Tack, klockan är från 1960 och var Citizens första vattentäta klocka som dom var mycket stolta över, så till den grad att Parawater hamnade högst upp och
Citizen Deluxe underst.
[/url]
Varför var det ett så stort genombrott? Vad var det svåra med att göra en vattentät klocka? Var det svårare då än idag, pga bättre toleranser etc?
Det var ju snarlikt från andra tillverkare - Omega seamaster, tissot seastar, certina waterking. Vattentäthet var en stor grej, även om det i vissa fall bara var stänksäkert. Det är många gränssnitt som ska tätas, och speciellt kronan är svår.Varför var det ett så stort genombrott? Vad var det svåra med att göra en vattentät klocka? Var det svårare då än idag, pga bättre toleranser etc?
Att tillverka en vattentät klocka var nog inte så svårt men att massproducera till rimligt pris var nog en utmaning eftersom tillverkningstekniken var helt annorlunda då.
Klockmodellen kom på slutet av 50-talet och då var japansk klockindustri efter alplandet både tekniskt och kvalitetsmässigt.
Sen på 60-talet utvecklades japansk klockindustri fort för varje år för att i slutet på årtiondet vara ikapp på många sätt.
Det var ju snarlikt från andra tillverkare - Omega seamaster, tissot seastar, certina waterking. Vattentäthet var en stor grej, även om det i vissa fall bara var stänksäkert. Det är många gränssnitt som ska tätas, och speciellt kronan är svår.
Mycket fin den där!Tilbake på jobb denne uken. Der lå denne og tikket trofast. +3 sek siden nyttår, så da skal den akkurat holde seg innenfor spec.