• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

Geparden

Audemars
Utifrån listpriset 3092€ har jag möjlighet att skaffa en vit kompis till min svarta Eco-drive ONE för 16k. Borde man slå till? Det verkar som den första generationen är under avveckling...
10227759-u5xxul4sz254hatbfv3qysot-ExtraLarge.jpg

Behöver jag en till? Nää. Känner sig den svarta lite ensam? Aaa ;) Får klura en vända till...
Den vita är ju faktiskt skitfin! U&P?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den vita är ju faktiskt skitfin! U&P?
Ja, fick ett erbjudande då dom saknar mig som kund :p
Jag tycker också den är riktigt snygg. Den blir lite mer "klassisk" och lättläst jämfört med den svarta som känns lite mer modern och "tech" på något vis.
@Borone, jag har inte så goda erfarenheter av uret, fått en klocka som uppenbart var använd och bara bortförklaringar efteråt :bored:. Med bara 1k skillnad supportar jag hellre vår Svenska AD ;) Jag såg förresten att en svart letat sig till butiken i Nacka Forum...
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Utifrån listpriset 3092€ har jag möjlighet att skaffa en vit kompis till min svarta Eco-drive ONE för 16k. Borde man slå till? Det verkar som den första generationen är under avveckling...
10227759-u5xxul4sz254hatbfv3qysot-ExtraLarge.jpg

Behöver jag en till? Nää. Känner sig den svarta lite ensam? Aaa ;) Får klura en vända till...
Mitt råd är; gört' om du vill, gört' inte om du inte vill... :)
 

john b

Rolex
Utifrån listpriset 3092€ har jag möjlighet att skaffa en vit kompis till min svarta Eco-drive ONE för 16k. Borde man slå till? Det verkar som den första generationen är under avveckling...
10227759-u5xxul4sz254hatbfv3qysot-ExtraLarge.jpg

Behöver jag en till? Nää. Känner sig den svarta lite ensam? Aaa ;) Får klura en vända till...

Snygg som fan. Skadar inte att ha två och fundera på vilken som ska få stanna. I värstafall kanske du kan byta bägge sedan mot tungsten-modellen
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Gillar att den har lite zonindelad tavla
IMG_0788.jpg
Och att man ser minutindexen i alla vinklar... På min svarta syns dom bara i rätt ljus. Den blir lite mer lättavläst, även om det är en avslappnad två-handare är det ju inte fel. Jag kan meddela att den gått 1 minut fort sedan april 2019, jag ställde den nämligen igår när den bars. Helt ok på en klocka som är specad till 15spm att gå ca +3,75spm över ca 16 månader :cigar:
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Utifrån listpriset 3092€ har jag möjlighet att skaffa en vit kompis till min svarta Eco-drive ONE för 16k. Borde man slå till? Det verkar som den första generationen är under avveckling...
10227759-u5xxul4sz254hatbfv3qysot-ExtraLarge.jpg

Behöver jag en till? Nää. Känner sig den svarta lite ensam? Aaa ;) Får klura en vända till...
Vi behöver väl alltid en till...?;)
De där är ju sjukt snygga, speciellt den vita varianten! Dessutom är det underskattat det här med riktigt tunna klockor. Ångrar du dig kan du alltid sälja den till mig jättebilligt.:D
f77OPHL4Fq_TiTq2AB-ETS-A9jyM0KmI2V3nIcvD5M7jtx7issu738b33-rj4OBJcDPB5EQi1yn0i6s6g5ofM-FVTurnchFy9rtaQ10-MpCKOWt0Tg

AR5000-50E_3.png
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vi behöver väl alltid en till...?;)
De där är ju sjukt snygga, speciellt den vita varianten! Dessutom är det underskattat det här med riktigt tunna klockor. Ångrar du dig kan du alltid sälja den till mig jättebilligt.:D
f77OPHL4Fq_TiTq2AB-ETS-A9jyM0KmI2V3nIcvD5M7jtx7issu738b33-rj4OBJcDPB5EQi1yn0i6s6g5ofM-FVTurnchFy9rtaQ10-MpCKOWt0Tg

AR5000-50E_3.png
De där är ju sanslöst tunna. Vad mäter en sån på tjockleken? :confused:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
En sån där tunnis vore ju kul att ha, men jag antar att man inte kan bada med dem?
Nä, 3 atm är väl snarare stänkskydd ;) Om jag ska vara ärlig bär jag bara klocka när jag badar om det inte finns möjlighet att lägga klockan ifrån sig. Badar faktiskt egentligen bara på semestern, så jag skulle helt klart kunna ha endast 3atm klockor...
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Omega gjorde ju en som var 1.4 mm redan 1980 :p

Men den var ju inte soldriven heller

263.jpg
Citizen anses ha startat "The Thin Watch War" 1978 med sin caliber 790 quartz. Om jag förstått det rätt var det ETA som vann kampen tillsammans med Eterna, Longines och Concord. Tyvärr gick inte deras att bäras utan att den böjde sig, så den återfinns numera på museum. Eco-drive ONE har ju en glasring i deras specialframtagna material "Cermet" som är någon blandning av keramik och stål som gör att den inte böjer sig trots att den är så tunn :)
 
Senast ändrad:

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Citizen anses ha startat "The Thin Watch War" 1978 med sin caliber 790 quartz. Om jag förstått det rätt var det ETA som vann kampen tillsammans med Eterna, Longines och Concord. Tyvärr gick inte deras att bäras utan att den böjde sig, så den återfinns numera på museum. Eco-drive ONE har ju en glasring i deras specialframtagna material "Cermet" som är någon blandning av keramik och stål som gör att den inte böjer sig trots att den är så tunn :)
Concord Delirium här. Det hjälpte ju inte att de gärna gjordes i guld.
772CCFD0-3B99-4F58-9B29-3F852B70A909.jpeg
 
Topp