• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

I bet it wears like a feather in ti. Lägg upp en bild :)
Japp. But all Ones are light.
7417372F-BA36-4357-812C-D1F65A64D609.jpeg

D434F04C-E114-4401-BE8F-10228DF2641B.jpeg

87949DEA-11C4-445C-8867-38CCFAB6E3F4.jpeg

Note curved back
EA07788F-C1A8-42EF-BC2B-0D8DC264AAA9.jpeg

BAAF960C-AEC4-42E0-A9AB-D9C100FEF40E.jpeg

62E10C6A-13FF-4415-B0EE-32065A8F278F.jpeg

Wow! Visste inte att du köpt den lite mindre också. Nöjd med den?
Ja... jag har varit borta från KS ganska länge - det är för dyrt!!;)
Ja, nöjd med den. Jag använder den mest på kontoret - lite synd jag har jobbat hemifrån nästan 6 månader nu...!

Den blev jag lite sugen på. Till skillnad från de andra.
Lite avskräckt av priset jag hittade i Tyskland bara.
WIS indeed. :D
Ha, jag förstår det... tror jag har glömt priset, eller prova att göra så

Ja... jag har varit borta från KS ganska länge - det är för dyrt!!;)
Ja, nöjd med den. Jag använder den mest på kontoret - lite synd jag har jobbat hemifrån nästan 6 månader nu...!

Ha, jag förstår det... tror jag har glömt priset, eller prova att göra så
Du får ta och posta lite fler bilder på den tycker jag. Storleken är ju helrätt

Den är visserligen snygg, men jag är inte helt säker på om jag tycker 39mm och en 5-delad länk var en uppgradering. Inte ens en "äkta" 5-delad länkDet är ju fortfarande en modell utan datum och med ett högt pris... är det amerikanska handleder man siktar in sig på?
Tror vi ska inte se 0100 med datum, med tänkte på AT kristall, hög frekvens och ecodrive.

Tror vi ska inte se 0100 med datum, med tänkte på AT kristall, hög frekvens och ecodrive.
You´re probably right. To me, the perpetual calendar and 100m WR is part of the "Chronomaster" concept as a total, so the cal0.100 should not be inkluded in that line but keep flying on its own wings imo:)
Och grattis till Gröngölingen :happyhappy: How do you find the bracelet? I remember thinking it was a bit sharp on the inside...

You´re probably right. To me, the perpetual calendar and 100m WR is part of the "Chronomaster" concept as a total, so the cal0.100 should not be inkluded in that line but keep flying on its own wings imo:)
Och grattis till Gröngölingen :happyhappy: How do you find the bracelet? I remember thinking it was a bit sharp on the inside...
I suppose Cal.0100 are The (ultimate) Citizen, but I know ow what you mean.

It does seem sharper than the bracelet on my steel one, but so far no comfort issues.

Har varit rätt sugen av och till på en AQ4041 men sen såg jag låset på armbandet...

Ser ju rätt långt ut? Har svårt att se hur det skulle funka på en smal arm som min :s

upload_2020-9-22_16-43-23.png

Har varit rätt sugen av och till på en AQ4041 men sen såg jag låset på armbandet...

Ser ju rätt långt ut? Har svårt att se hur det skulle funka på en smal arm som min :s

upload_2020-9-22_16-43-23.png
Nu minns jag inte om det är kortare eller längre än GS låsen, men viss vore det trevligt om fler länkar hade Omegas gamla teleskop lås...

Tillbaka
Topp