• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

Nu minns jag inte om det är kortare eller längre än GS låsen, men viss vore det trevligt om fler länkar hade Omegas gamla teleskop lås...
Ett litet fotomontage, min GS till höger. Vet dock inte ifall skalan är rätt, men både formen och längden verkar lite dåliga för små storlekar på bandet.

De får se till att börja sälja dem i butik i sverige så att man kan promenera in och kolla IRL :angel:

upload_2020-9-22_17-38-17.png

Ett litet fotomontage, min GS till höger. Vet dock inte ifall skalan är rätt, men både formen och längden verkar lite dåliga för små storlekar på bandet.

De får se till att börja sälja dem i butik i sverige så att man kan promenera in och kolla IRL :angel:

Den er ca 6 mm lengre enn GS-låsen, men den har en mye skarpere kurve i enden, så den passer godt på mine 17 cm håndledd.

GS, AQ4020-54Y og G-shock.
_20200922_201920.JPG
_20200922_201852.JPG
_20200922_201703.JPG
_20200922_201818.JPG

Hade jag varit en person som bar guld hade jag kunnat tänka mig den, trots den ganska speciella tavlan är den ju ganska stram jämfört med en del andra guld-ur.

Jag bär mer än gärna guldfärgade klockor och gillar boettens lyster men kommer inte riktigt överens med tavlan.
Hade varit riktigt bra med guldfärgad eller gul/ beige men det spräckliga har jag lite svårt för.
Om man springer på en till riktigt bra pris kanske värt att testa.

Den er ca 6 mm lengre enn GS-låsen, men den har en mye skarpere kurve i enden, så den passer godt på mine 17 cm håndledd.

GS, AQ4020-54Y og G-shock.
_20200922_201920.JPG
_20200922_201852.JPG
_20200922_201703.JPG
_20200922_201818.JPG
Tänk på att det är JDM klockor gjorda för Japaner, de är ju varken stora eller feta i genomsnitt. Så jag tror man kan anta att JDM klockor passar även lite mindre handleder.

Tänk på att det är JDM klockor gjorda för Japaner, de är ju varken stora eller feta i genomsnitt. Så jag tror man kan anta att JDM klockor passar även lite mindre handleder.
Förstår hur du tänker, men på den lilla Chronomastern jag hade innan så funkade låset inte alls för mig när man tog bort tillräckligt många bitar..

Formen funka bra för mig med handled ungefär 16.5cm

Platinan är väl bara på tavlan?
Boetten i duratecttitan. Eller har jag fått om bakfoten?
Det ska jag inte svära på, men jag tror dom gör Duratect med Platina precis som 01P har Guld-Duratect
Jo, boetten är platinaklädd. Här kommer en charmerande google translate:
"Super Titanium TM" är Citizens ursprungliga material som är motståndskraftigt mot repor, lätt, rostbeständigt och skonsamt mot huden. Väskan till den andra limited edition-modellen av The CITIZEN 25th Anniversary är tillverkad av Duratect Platinum, som har ljusa och genomskinliga färger. Får din klocka att lysa exceptionellt vackert även i indirekta ljusrum och på mörka platser. Dessutom har platina, som är en mjuk ädelmetall med en hårdhet av cirka 50 till 110 Hv, ökat till en hårdhet av 1 100 Hv genom speciell bearbetning. Upplev glansen som fortsätter att vara vacker och den bästa komforten som passar din hud.

Senast ändrad:
Det ska jag inte svära på, men jag tror dom gör Duratect med Platina precis som 01P har Guld-Duratect
Jo, boetten är platinaklädd. Här kommer en charmerande google translate:
"Super Titanium TM" är Citizens ursprungliga material som är motståndskraftigt mot repor, lätt, rostbeständigt och skonsamt mot huden. Väskan till den andra limited edition-modellen av The CITIZEN 25th Anniversary är tillverkad av Duratect Platinum, som har ljusa och genomskinliga färger. Får din klocka att lysa exceptionellt vackert även i indirekta ljusrum och på mörka platser. Dessutom har platina, som är en mjuk ädelmetall med en hårdhet av cirka 50 till 110 Hv, ökat till en hårdhet av 1 100 Hv genom speciell bearbetning. Upplev glansen som fortsätter att vara vacker och den bästa komforten som passar din hud.
Tack för översättning av den infon!
Håller även med om att visarna på AQ4040-06A passar index bättre.

Tillbaka
Topp