• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

RikNik

Panerai
2-Faktor
Ja, märkligt att dom kallar örnarna för fjärilar när dom är i tavlan istället för på? Undrar hur det tänks där, med storleken... det är som vanligt, aldrig är man heeelt nöjd ;)
Jag tycker den svarta ser riktigt fin ut. Tror ändå 40mm kan fungera ganska bra med den boetten. Ser sportig ut.
Önskar dock att dom valt sekundindex på tavlan i stället för på chapter ringen samt en mera djupt blanksvart tavla.
Annars har klockan typ allt jag önskar mig för tillfället.
Men 212000 Yen (Japan Onlinestore) känns ändå inte så farligt. bra sugen blir jag 🤔
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag tycker den svarta ser riktigt fin ut. Tror ändå 40mm kan fungera ganska bra med den boetten. Ser sportig ut.
Önskar dock att dom valt sekundindex på tavlan i stället för på chapter ringen samt en mera djupt blanksvart tavla.
Annars har klockan typ allt jag önskar mig för tillfället.
Men 212000 Yen (Japan Onlinestore) känns ändå inte så farligt. bra sugen blir jag 🤔
Jag håller med om indexringen, ska antagligen vara lite sportig, men jag tycker det är snyggast med markeringar på tavlan. Skulle misstänka att solpanelen är en ring, så hypotetiskt skulle tavlan kunna vara solid i mitten om man ville. Alltid svårt med bilder ifrån Japan, men jag undrar om den inte har någon typ av sunburst som skimrar i grafit/svart?. När det gäller storleken måste man nog ha flera källor då det ofta verkar skifta på just Chronomaster, boetten är ju väldigt lik 4030 som ska mäta 40mm...
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jag håller med om indexringen, ska antagligen vara lite sportig, men jag tycker det är snyggast med markeringar på tavlan. Skulle misstänka att solpanelen är en ring, så hypotetiskt skulle tavlan kunna vara solid i mitten om man ville. Alltid svårt med bilder ifrån Japan, men jag undrar om den inte har någon typ av sunburst som skimrar i grafit/svart?. När det gäller storleken måste man nog ha flera källor då det ofta verkar skifta på just Chronomaster, boetten är ju väldigt lik 4030 som ska mäta 40mm...
Jag hittade en bild som precis som du skriver visar hur tavlan skiftar mellan grafit och svart. Kontrasten mellan ringen och tavlan ser inte så rolig ut tycker jag. Men som alltid svårt med bilder. Det ser säkert bra ut i verkligheten.
Screenshot_20201205-183032.png
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Nån som vet om a660-verket saknar EOL?

Min la bara av. Kan iofs ha missat det då jag inte använt den på nån månad.
Har inte bytt batteri sen jag köpte den så jag är inte direkt orolig.
Blev mest nyfiken.

@BarbaBaba
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nån som vet om a660-verket saknar EOL?

Min la bara av. Kan iofs ha missat det då jag inte använt den på nån månad.
Har inte bytt batteri sen jag köpte den så jag är inte direkt orolig.
Blev mest nyfiken.

@BarbaBaba
Jag är ganska säker på att det har det, även om jag inte mins hur det var senast. Men, om jag inte mins fel så gick det inte under så lång period innan det stannar helt. Jo, någon stans beskrev jag hur kalendern behålls i minnet om man byter batteri under samma dygn som den stannat. Den har alltså EOL
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
@SeikoZ Jag antar att du menar dag/datum med utskriven dag, alltså inte någon subdial? Exceed har några modeller, typ AT6030
Sen har du ju Campanola med alla tänkbara visningar...
image.jpg

CTR57-1101
 
Topp