+ dryga 20k för den limiterade. PrisvÀrda japaner Àr ett minne blottDryga 60 lax
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
+ dryga 20k för den limiterade. PrisvÀrda japaner Àr ett minne blottDryga 60 lax
TyvÀrr tror jag det Àr sÄ framtiden för "vanliga" armbandsur kommer vara. Med smartwatches försvann drivkraften att utveckla vanliga klockor, man inriktar sig istÀllet pÄ nischade kunder som vill ha nostalgin tillsammans med ett hantverk. Och betalar för det. Det Àr ocksÄ dÀrför det delges sÄ mycket information kring tillverkningen idag, nÄgot som aldrig förekom tidigare. Det blir en variant av kvartskrisen, fast nu Àr det smartwatches som Àr för gemene man. Tillverkarna har sÀkert gjort grundliga undersökningar kring vad kunderna köper idag, och vilka som just vill ha en vanlig klocka. Jag kan dessutom tÀnka mig att kundgruppen "mekaniska köpare" utmÀrker sig och Àr lÀttare att identifiera...+ dryga 20k för den limiterade. PrisvÀrda japaner Àr ett minne blott
+ dryga 20k för den limiterade. PrisvÀrda japaner Àr ett minne blott
Och inte ens hade dom kostat pÄ sig en centrumsekundvisare.Dryga 60 lax
Gillar inte sekundvisaren eller priset men konceptet och boetten var ju kul!Nya mekaniska 0200 mÄste ju upp i fintrÄden ocksÄ.
NC0200-90E
NC0200-81L
NC0200-06A limiterad till 55 ex
Personligen tycker jag Àven att det kÀnns som de vill ha valuta för köpet av LaJoux Perret. Tilltala de WIS som har koll pÄ annat Àn varumÀrken.Gillar inte sekundvisaren eller priset men konceptet och boetten var ju kul!
Edit: WR 5 bar ocksÄ, lite snÄlt kanske. KÀnns vÀldigt mycket som ett försök att fÄ lite cred hos typ Hodinkee-lÀsare som hatar kvarts
I reklamen (ved 13:40) begrunner de valget med at det gjÞr lÞpeverket (gear train) synlig.Och inte ens hade dom kostat pÄ sig en centrumsekundvisare.
Du fÄr lÀsa bakÄt i denna trÄd... dÀr nÀmns den *GloriousI reklamen (ved 13:40) begrunner de valget med at det gjÞr lÞpeverket (gear train) synlig.
Rundt 6:20 dukker det opp en Glorious Citizen - den var ny for meg, og veldig likt GS.
Der var den ja. Jeg forsÞkte et sÞk, men det var en liten grunn til at jeg ikke fant den....Du fÄr lÀsa bakÄt i denna trÄd... dÀr nÀmns den *Glorious
Min Glorius Citizen Àr tyvÀrr inte komplett, saknar boett, tavla, visare, glas, verk och lite annat.
Man mÄste börja nÄnstans.
Men en dag...
@kuma-kun Jag antar du har en sÄn hÀr pÄ listan för att komplettera din krona... (fast i guld förstÄs)
Ăgaren till denna sade "It took me 3 years, 5 months and 26 days to have it in my hands" sĂ„ dom vĂ€xer inte pĂ„ trĂ€d direkt antar jag
Och jag som tyckte det var jobbigt redan nĂ€r GS slingrade sig ur den allmĂ€nna âSeikotrĂ„denâ och fick en egen..
Ăr ju fortfarande lite trĂ„kigt nöjd med
AQ4040-06A sÄ det Àr den jag fÄr bidra med för tillfÀllet.
Hur prissÀtter man utgÄngna limiterade modeller? Var det 300ex? Vill minnas att den lÄg pÄ runt +300.000JPY nÀr den kom.Den dÀr Citizen har jag tittat pÄ mÄnga gÄnger. Tycker den Àr helt otrolig med index pÄ pelare och svart onyx. Vad landar den pÄ nu för tiden?
För mig Àr den ovÀrderligDen dÀr Citizen har jag tittat pÄ mÄnga gÄnger. Tycker den Àr helt otrolig med index pÄ pelare och svart onyx. Vad landar den pÄ nu för tiden?
DÄ ska du vÀl inte kolla auktioner pÄ ebay?RÀtt sÄ rimligt prissatt? Jag skall inte köpa men jag försöker fÄ en prisbild pÄ de olika modellerna.
Citizen The Citizen Solar AQ1040-53E
Citizen The Citizen Solar AQ1040-53E Date Men's wl25625 | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Citizen The Citizen Solar AQ1040-53E Date Men's wl25625 at the best online prices at eBay! Free delivery for many products!www.ebay.co.uk
Klockan sÀljs pÄ Ebay, men inte via auktion, utan till fast pris.DÄ ska du vÀl inte kolla auktioner pÄ ebay?
Oavsett om just denna har ett "buy it now" pris kan man lÀmna bud, och om fler budar kan det ju gÄ över sÀljarens "buy it now" pris, sÄ det sÀger inte vad den sÀljs för i slutÀnden. Ebay Àr inte det bÀsta verktyget för att kolla prisbilden pÄ begagnade klockor menar jag bara. Denna verkar ju sakna lÀnkbitar, bruksskick och ifrÄn 2015. Modellen kom 2010 och finns fortfarande ny sÄ spannet Àr sÀkert lika stort i pris som i skick pÄ samma modell.Klockan sÀljs pÄ Ebay, men inte via auktion, utan till fast pris.
Vilka lÀnkbitar saknas? Man ser en pÄse pÄ en bild.Oavsett om just denna har ett "buy it now" pris kan man lÀmna bud, och om fler budar kan det ju gÄ över sÀljarens "buy it now" pris, sÄ det sÀger inte vad den sÀljs för i slutÀnden. Ebay Àr inte det bÀsta verktyget för att kolla prisbilden pÄ begagnade klockor menar jag bara. Denna verkar ju sakna lÀnkbitar, bruksskick och ifrÄn 2015. Modellen kom 2010 och finns fortfarande ny sÄ spannet Àr sÀkert lika stort i pris som i skick pÄ samma modell.
Oavsett om just denna har ett "buy it now" pris kan man lÀmna bud, och om fler budar kan det ju gÄ över sÀljarens "buy it now" pris, sÄ det sÀger inte vad den sÀljs för i slutÀnden. Ebay Àr inte det bÀsta verktyget för att kolla prisbilden pÄ begagnade klockor menar jag bara. Denna verkar ju sakna lÀnkbitar, bruksskick och ifrÄn 2015. Modellen kom 2010 och finns fortfarande ny sÄ spannet Àr sÀkert lika stort i pris som i skick pÄ samma modell.
Det finns en ganska bra guide om hur man kan anvĂ€nda ebay pĂ„ deras sida. Oavsett Ă€r det ett trubbigt verktyg för att fĂ„ prisstatestik pĂ„ Chronomaster modeller. Passar pĂ„ att önska dig glad pĂ„sk (ska in och lĂ€sa din dagens nu )Ăr det verkligen sĂ„ att man budar över âbuy it nowâ priset?
Om man budkrigar och nĂ€rmar sig det priset sĂ„ kan man vĂ€l trycka pĂ„ âbuy it nowâ knappen och auktionen Ă€r avslutad?
Jag har aldrig köpt nÄgot pÄ
Ăr det verkligen sĂ„ att man budar över âbuy it nowâ priset?
Om man budkrigar och nĂ€rmar sig det priset sĂ„ kan man vĂ€l trycka pĂ„ âbuy it nowâ knappen och auktionen Ă€r avslutad?
Jag har aldrig köpt nÄgot pÄ eBay.
Jag Àr ingen expert men vanligtvis verkar "köp nu"-möjligheten försvinna nÀr nÄgon lÀgger ett bud
Ăr det AQ4000-? Alltid trevligt med ecodriveDagens köp.
En klocka som har rÀtt repig glasring, inga tillbehör och inte full lÀnk.
Men billig sÄ den kan fortsÀtta att anvÀndas hÄrt.
Mestadels Àr tavlan mörkt blÄgrÄ men ibland beroende pÄ ljus rÀtt tydligt blÄ.
Ăr det AQ4000-? Alltid trevligt med ecodrive
Jag har inte klÀmt pÄ modellen, bara sett den blÄ under glaset pÄ en monter, men jag uppfattar det som en ecodrive motsvarighet till AB9000- som har kvartsverket A660 och ocksÄ Àr i stÄl. En riktig sleeper utan Chronomaster pÄ tavlan Du fÄr gÀrna skicka ett PM nÀr du kÀnner att den ska vidare sÄ kanske jag kan vara behjÀlpligVet inte modell, Àr dÄlig pÄ sÄnt men baktill stÄr det, A060-T021417.
Har egentligen varit sugen pÄ en titanare för dom Àr sÄ sköna pÄ armen men den hÀr kom ivÀgen.
NÀr jag köper en sÄn fÄr den hÀr vandra vidare.
Nix, ingen Chronomaster som har det förutom cal 0.100, men det Àr Ä andra sidan ganska coolFinns det en variant med glasbaksida i stil med en av grand seikos LE modeller?
Jag har inte klÀmt pÄ modellen, bara sett den blÄ under glaset pÄ en monter, men jag uppfattar det som en ecodrive motsvarighet till AB9000- som har kvartsverket A660 och ocksÄ Àr i stÄl. En riktig sleeper utan Chronomaster pÄ tavlan Du fÄr gÀrna skicka ett PM nÀr du kÀnner att den ska vidare sÄ kanske jag kan vara behjÀlplig
Nix, ingen Chronomaster som har det förutom cal 0.100, men det Àr Ä andra sidan ganska cool