Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fränt!@namkrad Jag kanske postat denna förut, men det är A060 urverket i delar (det som sitter i min). Fotade det i flaggskeppsbutiken i Ginza
I konsekvensens och rättvisans namn borde det väl stå något i stil med ”Superlative quartz”. En av klockorna ovan går f.ö. fel. Det är nog den högra som har fortat sig.Jag tycker GS borde köra med en silverstjärna på kvartsarna som är 10spy och fortsätta med guldstjärnan på LE 5spy modellerna, eller rent av en snygg uppdaterad kvartssymbol vore cool. Synd att man inte står i telepatisk kontakt med någon av Japanerna i design teamet hos GS
Fascinerande. Antar att detta är robusta verk i klass med 9F. Den där spolen längst till höger ser ganska rejäl ut. Visarna är väl ungefär lika tunga som på SBGX m.fl. och kräver samma driv.Jag kanske postat denna förut, men det är A060 urverket i delar (det som sitter i min). Fotade det i flaggskeppsbutiken i Ginza
Ja, sbgx har fortat sig 1sek sedan batteribytet... Nu är inte jag en sån som är duktig och mäter över tid, jag brukar bara ställa den rätt om den går fel när den ska bäras (oavsett klocka), men jag tror den ändå kommer klara sina 10spy med råge . I detta fall tror jag det beror på att jag sällan bär den (ihop med värmen som varit och där jag har den förvarad).I konsekvensens och rättvisans namn borde det väl stå något i stil med ”Superlative quartz”. En av klockorna ovan går f.ö. fel. Det är nog den högra som har fortat sig.
Fascinerande. Antar att detta är robusta verk i klass med 9F. Den där spolen längst till höger ser ganska rejäl ut. Visarna är väl ungefär lika tunga som på SBGX m.fl. och kräver samma driv.
Jag tycker GS borde köra med en silverstjärna på kvartsarna som är 10spy och fortsätta med guldstjärnan på LE 5spy modellerna, eller rent av en snygg uppdaterad kvartssymbol vore cool. Synd att man inte står i telepatisk kontakt med någon av Japanerna i design teamet hos GS
Haha, sign me upÄntligen, jag har alltid tyckt att dom nya GS som inte har något på tavlan mellan centrum och 6 ser tomma, konstiga och det känns som nåt fattas.
Inte fått gehör för det tidigare och glad att jag inte är ensam.
Konstigt nog så känns en The Citizen med bara Citizen på tavlan fräsch och stilig.
Man borde nog gå på lite horologisk terapi...
är det AQ1000 som tillkommit?Dubbelt medborgarskap.
Yes, AQ1000-58E är namnet.är det AQ1000 som tillkommit?
Landet i öster.Då är det samma boett som min AQ4080 Vart hittade du den?
Grymt bra. Dom kompletterar varandra fint.Dubbelt medborgarskap.
Grym duoDubbelt medborgarskap.
Dagen tomma och konstiga Citizen...
Utmanare? Citizen visar ju hur det ska se ut, dom spelar i helt olika ligor som jag ser det.Stilren och fin klocka! Definitivt en Tissot Gentleman-utmanare!
Du menar The Citizen/Chronomaster/Exceed etc? De finns bara i Japan. En del fina grejer (tex Eco-drive One) verkar finnas utanför Japan också så du får väl söka på det du vill ha och se vart du behöver vända dig.Förresten: var finns Citizens fina dressklockor? Och Citizen har ju nya automater också. Har sökt men hittar inte.
Du menar The Citizen/Chronomaster/Exceed etc? De finns bara i Japan. En del fina grejer (tex Eco-drive One) verkar finnas utanför Japan också så du får väl söka på det du vill ha och se vart du behöver vända dig.
Ah, då hänvisar jag till andra halvan av mitt svar.Nej, ingen av dem. Jag menar de nya stilrena automat-dressklockorna.
Jag ser förresten att detta kanske är fel tråd. De jag tänker på hör kanske inte till de-luxe modellerna
1 Det är inställningen till den perpetuella kalendern. Det görs tillsammans med kronan. Om du har ett batteri drivet A660 och byter batteri samma dygn behöver du inte ställa om kalendern. På eco drive med A060 / A010 lär man aldrig behöva peta därKanske varit uppe tidigare… Har egentligen två frågetecken jag inte lyckats lista ut. Edit. Finns en blå också.
1. Vad är det för hål vid kronan?
2. Kan man justera timvisaren utan att stanna klockan?
Annars kan man ju bara älska att index med mera flyter en bit ovanför urtavlan. Grymt snyggt gjort.
Toppen tack. Specad till 5spd så om man kan hoppa timvisaren vid normal/vintertidsomställning och har perpetual calender så lär man knappt behöva röra den på ett par år. Blev lite sugen måste jag säga. Dock lite överlapp mot min sbgx319.1 Det är inställningen till den perpetuella kalendern. Det görs tillsammans med kronan. Om du har ett batteri drivet A660 och byter batteri samma dygn behöver du inte ställa om kalendern. På eco drive med A060 / A010 lär man aldrig behöva peta där
2 Ja, det kan man på alla Chronomasters med kvartsverk
ja fast 319 har ju inget datum alls, och du kan ju köra den blå AQ4080-52LToppen tack. Specad till 5spd så om man kan hoppa timvisaren vid normal/vintertidsomställning och har perpetual calender så lär man knappt behöva röra den på ett par år. Blev lite sugen måste jag säga. Dock lite överlapp mot min sbgx319.
Min gick 5,8 s på ett år, det är mer än tillräckligt för mig.Toppen tack. Specad till 5spd så om man kan hoppa timvisaren vid normal/vintertidsomställning och har perpetual calender så lär man knappt behöva röra den på ett par år. Blev lite sugen måste jag säga. Dock lite överlapp mot min sbgx319.