Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ska vara 40mmHar blivit riktigt sugen på en chronomaster, främst en AQ4030-51A. Någon med erfarenhet av dessa??
är lite orolig över storleken, står
38,5 mm på vissa sajter och 40 mm på andra. Är det för litet för 19 cm handled?
Hur är det med sekundvisaren,träffar den sekundmarkeringarna med precision på dessa modeller? Eller finns inga garantier även i denna prisklass?Den ska vara 40mm
Det gör den på alla ChronomasterHur är det med sekundvisaren,träffar den sekundmarkeringarna med precision på dessa modeller? Eller finns inga garantier även i denna prisklass?
Här kommer en bild på min på en 17.5cm handed. Väldigt trevlig klocka och den bekvämaste av alla mina att bära.Den ska vara 40mm
Grattis! Börja läs tråden ifrån sida 1 så har du lite inspirationNu är denna skönhet beställd! AQ4030-51A
Hittade en för okej pris på chrono från Japan.
Ni med chronomasters! Dela gärna lite bilder på era! Behöver dregla lite innan leveransen
Nu är denna skönhet beställd! AQ4030-51A
Ni med chronomasters! Dela gärna lite bilder på era! Behöver dregla lite innan leveransen
Är extremt taggad! Verkligen suktat efter en stilren low-key klocka som inte skriker men som andas kvalitet och där bara de pålästa förstårTror du kommer bli väldigt nöjd - grattis
Precis vad du kommer att få, men dessutom väldigt bekväm på handleden.Är extremt taggad! Verkligen suktat efter en stilren low-key klocka som inte skriker men som andas kvalitet och där bara de pålästa förstår
Härligt! Visst hade du en också? Hur länge har du haft den och vad är ditt intryck?Precis vad du kommer att få, men dessutom väldigt bekväm på handleden.
Jag har den med svart tavla, en keeper, titan gör allt bättre, väldigt bra finish, bekväm. Gillar länken - och dessutom lättläst.Härligt! Visst hade du en också? Hur länge har du haft den och vad är ditt intryck?
Ok, då kommer en bild på min kameleont.Nu är denna skönhet beställd! AQ4030-51A
Riktigt snygg! Får jag fråga hur stor din handled är? Vad jag förstått så saknar en del modeller bland annat denna lume. Är det något du saknat?
Jag har ca 18,5. Jag har inte saknat lysmassa på någon av alla jag har som är utan, men jag kan inte påstå att jag har haft användning av de som har heller, jag har antagligen för dåligt mörkerseendeRiktigt snygg! Får jag fråga hur stor din handled är? Vad jag förstått så saknar en del modeller bland annat denna lume. Är det något du saknat?
Jag har också på pricken 18,5. Har alltid varit rädd för att röra mig under 41 mm för att det ska kännas för litet. Men baserat på dina bilder så sitter ju till och med 37 mm som en smäck!Jag har ca 18,5. Jag har inte saknat lysmassa på någon av alla jag har som är utan, men jag kan inte påstå att jag har haft användning av de som har heller, jag har antagligen för dåligt mörkerseende
Det är en vanesak. Jag körde Seiko Astron en hel månad och tyckte den kändes lagom med sina 43, men jag tycker 37 funkar riktigt bra när man får lite länk på sidorna att titta på. Den modellen du inväntar kommer nog ge ett större intryck på grund av hur den är designad. Luggarna gör att länken ser lite smalare ut än vad den är... Blir kul att se & höra dina intryck sedanJag har också på pricken 18,5. Har alltid varit rädd för att röra mig under 41 mm för att det ska kännas för litet. Men baserat på dina bilder så sitter ju till och med 37 mm som en smäck!
Härligt! Nu är det nämligen så att jag har slagit till på en AQ4041-54A istället som är 38,3 mm… Fråga mig inte vad som hände men efter timmar av nörderi så landade det på den.. ett köp i blindo alltså… 38,3 mm!. Det minsta jag burit är en datejust 41 som absolut fungerade och de sägs att den egentligen är 39 mm. Typ det som gav mig modet men herregud vilken klocka! Tycker mig gilla creme looken mer än helvitt. Det är ju upp till bevis självklart när den kommerDet är en vanesak. Jag körde Seiko Astron en hel månad och tyckte den kändes lagom med sina 43, men jag tycker 37 funkar riktigt bra när man får lite länk på sidorna att titta på. Den modellen du inväntar kommer nog ge ett större intryck på grund av hur den är designad. Luggarna gör att länken ser lite smalare ut än vad den är... Blir kul att se & höra dina intryck sedan
Bra val, riktigt snygg boett och länk på den modellen. Samma som @Geparden har, fast hans är lite speciell på andra visHärligt! Nu är det nämligen så att jag har slagit till på en AQ4041-54A istället som är 38,3 mm… Fråga mig inte vad som hände men efter timmar av nörderi så landade det på den.. ett köp i blindo alltså… 38,3 mm!. Det minsta jag burit är en datejust 41 som absolut fungerade och de sägs att den egentligen är 39 mm. Typ det som gav mig modet men herregud vilken klocka! Tycker mig gilla creme looken mer än helvitt. Det är ju upp till bevis självklart när den kommer
Det var längesen man var som ett litet barn i väntan på en klockleverans. Det är något speciellt med denna. Alltid gillat Citizen bland annat promaster serien och aqualand. Nu är det dags att bli vuxen och smaka på det bästa de har att erbjudaBra val, riktigt snygg boett och länk på den modellen. Samma som @Geparden har, fast hans är lite speciell på andra vis
You’re in for a treat! Har ju AQ4040-06A som har samma boett. Ett av mina bättre klockköp faktiskt.Det var längesen man var som ett litet barn i väntan på en klockleverans. Det är något speciellt med denna. Alltid gillat Citizen bland annat promaster serien och aqualand. Nu är det dags att bli vuxen och smaka på det bästa de har att erbjuda
You’re in for a treat! Har ju AQ4040-06A som har samma boett. Ett av mina bättre klockköp faktiskt.
Örnen har landat! ---› Paketöppning
Nytt i lådan hos mig som jag anser förtjänar en liten presentation. I dessa dagar då GS numer sitter på var mans handled (och ev. några kvinnors) så känns ju Citizens finlinje "The Citizen" något mer hemlig fortfarande. Lite som GS var här för typ 10+ år sedan. Fortfarande bara Japan som gäller...klocksnack.se
Riktigt trevlig läsning och grym klocka! Blir långa dagar nuYou’re in for a treat! Har ju AQ4040-06A som har samma boett. Ett av mina bättre klockköp faktiskt.
Örnen har landat! ---› Paketöppning
Nytt i lådan hos mig som jag anser förtjänar en liten presentation. I dessa dagar då GS numer sitter på var mans handled (och ev. några kvinnors) så känns ju Citizens finlinje "The Citizen" något mer hemlig fortfarande. Lite som GS var här för typ 10+ år sedan. Fortfarande bara Japan som gäller...klocksnack.se
Inte den enklaste tyvärr då du måste hålla emot på motsvarande sida du skruvar ur. Titan har ju dessutom en förmåga att ”suga fast” i gängorna mer än stål har. Stadig på handen maoNu har den skickats från Japan! Sjukt taggad! Jag måste passa på att fråga @Geparden. Är länken svår att justera eller är det bara skruva ut skruvarna?
Lite så det känns, eller hur?! Grattis till ett bra köp!Okej! Dags att säga farväl till alla andra klockor.. jag har hittat the one…
Verkligen! Kan nog inte kännas mer rätt än såhär! Kärlek vid första ögonkastet. Skulle säga att jag älskar allt med denna. Finishen, passformen, känslan. Och att det är en sleeper gör saken bara ännu bättre!Lite så det känns, eller hur?! Grattis till ett bra köp!
Kör chronomaster idag jag med
Den är riktigt fin, det var nära att jag klev på en sån i våras. Grattis & välkommen in i medborgargardetVerkligen! Kan nog inte kännas mer rätt än såhär! Kärlek vid första ögonkastet. Skulle säga att jag älskar allt med denna. Finishen, passformen, känslan. Och att det är en sleeper gör saken bara ännu bättre!