• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

phille87

Cartier
Har blivit riktigt sugen på en chronomaster, främst en AQ4030-51A. Någon med erfarenhet av dessa??

är lite orolig över storleken, står
38,5 mm på vissa sajter och 40 mm på andra. Är det för litet för 19 cm handled?
 

pst3

Cartier
Här kommer en bild på min på en 17.5cm handed. Väldigt trevlig klocka och den bekvämaste av alla mina att bära.
image.jpg
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Nu är denna skönhet beställd! AQ4030-51A
Hittade en för okej pris på chrono från Japan.

526CB8AD-A32A-465F-8125-A44D201EF650.jpeg


Ni med chronomasters! Dela gärna lite bilder på era! Behöver dregla lite innan leveransen 😂👍
Ok, då kommer en bild på min kameleont.
Kommer inte riktigt ihåg måtten på min handled men drygt 20 cm. Min modell är 37,5 mm och den sitter som en smäck! Och då kommer jag från dykare som tenderar vara lite större…
Ser fram emot bilder på din skönhet 😃

Edit: 20,5 cm, omkrets handled.

0B17928A-370C-4BA7-A708-4DE06A26055F.jpeg
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg! Får jag fråga hur stor din handled är? Vad jag förstått så saknar en del modeller bland annat denna lume. Är det något du saknat?
Jag har ca 18,5. Jag har inte saknat lysmassa på någon av alla jag har som är utan, men jag kan inte påstå att jag har haft användning av de som har heller, jag har antagligen för dåligt mörkerseende :bag:
 

phille87

Cartier
Jag har ca 18,5. Jag har inte saknat lysmassa på någon av alla jag har som är utan, men jag kan inte påstå att jag har haft användning av de som har heller, jag har antagligen för dåligt mörkerseende :bag:
Jag har också på pricken 18,5. Har alltid varit rädd för att röra mig under 41 mm för att det ska kännas för litet. Men baserat på dina bilder så sitter ju till och med 37 mm som en smäck! 👍😃
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har också på pricken 18,5. Har alltid varit rädd för att röra mig under 41 mm för att det ska kännas för litet. Men baserat på dina bilder så sitter ju till och med 37 mm som en smäck! 👍😃
Det är en vanesak. Jag körde Seiko Astron en hel månad och tyckte den kändes lagom med sina 43, men jag tycker 37 funkar riktigt bra när man får lite länk på sidorna att titta på. Den modellen du inväntar kommer nog ge ett större intryck på grund av hur den är designad. Luggarna gör att länken ser lite smalare ut än vad den är... Blir kul att se & höra dina intryck sedan :)
 

phille87

Cartier
Det är en vanesak. Jag körde Seiko Astron en hel månad och tyckte den kändes lagom med sina 43, men jag tycker 37 funkar riktigt bra när man får lite länk på sidorna att titta på. Den modellen du inväntar kommer nog ge ett större intryck på grund av hur den är designad. Luggarna gör att länken ser lite smalare ut än vad den är... Blir kul att se & höra dina intryck sedan :)
Härligt! Nu är det nämligen så att jag har slagit till på en AQ4041-54A istället som är 38,3 mm… Fråga mig inte vad som hände men efter timmar av nörderi så landade det på den.. ett köp i blindo alltså… 38,3 mm!. Det minsta jag burit är en datejust 41 som absolut fungerade och de sägs att den egentligen är 39 mm. Typ det som gav mig modet 😂 men herregud vilken klocka! Tycker mig gilla creme looken mer än helvitt. Det är ju upp till bevis självklart när den kommer 😃
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Härligt! Nu är det nämligen så att jag har slagit till på en AQ4041-54A istället som är 38,3 mm… Fråga mig inte vad som hände men efter timmar av nörderi så landade det på den.. ett köp i blindo alltså… 38,3 mm!. Det minsta jag burit är en datejust 41 som absolut fungerade och de sägs att den egentligen är 39 mm. Typ det som gav mig modet 😂 men herregud vilken klocka! Tycker mig gilla creme looken mer än helvitt. Det är ju upp till bevis självklart när den kommer 😃
Bra val, riktigt snygg boett och länk på den modellen. Samma som @Geparden har, fast hans är lite speciell på andra vis ;)
 

phille87

Cartier
Bra val, riktigt snygg boett och länk på den modellen. Samma som @Geparden har, fast hans är lite speciell på andra vis ;)
Det var längesen man var som ett litet barn i väntan på en klockleverans. Det är något speciellt med denna. Alltid gillat Citizen bland annat promaster serien och aqualand. Nu är det dags att bli vuxen och smaka på det bästa de har att erbjuda 😃
 

Geparden

Audemars
Det var längesen man var som ett litet barn i väntan på en klockleverans. Det är något speciellt med denna. Alltid gillat Citizen bland annat promaster serien och aqualand. Nu är det dags att bli vuxen och smaka på det bästa de har att erbjuda 😃
You’re in for a treat! Har ju AQ4040-06A som har samma boett. Ett av mina bättre klockköp faktiskt.

 

phille87

Cartier
You’re in for a treat! Har ju AQ4040-06A som har samma boett. Ett av mina bättre klockköp faktiskt.

You’re in for a treat! Har ju AQ4040-06A som har samma boett. Ett av mina bättre klockköp faktiskt.

Riktigt trevlig läsning och grym klocka! Blir långa dagar nu :)
 

phille87

Cartier
AQ4041-54A känns helrätt! Dressig länk och slät bezel är en kombination jag tror kommer bli riktigt grym!


C91B3C53-13C9-4D8A-A435-E04D604C5022.png
FE566241-B86A-4420-AE72-6A496B8690CB.jpeg



Trevligt att kunna kontrollera batterireserven genom att trycka på ”knappen” bredvid kronan :) Sekundvisaren pekar på kl. 3 vid full laddning respektive 2 och 1 vid lägst laddning.
23165EB6-A251-4FF3-A9FD-70DF190A0F74.jpeg
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Verkligen! Kan nog inte kännas mer rätt än såhär! Kärlek vid första ögonkastet. Skulle säga att jag älskar allt med denna. Finishen, passformen, känslan. Och att det är en sleeper gör saken bara ännu bättre!
Den är riktigt fin, det var nära att jag klev på en sån i våras. Grattis & välkommen in i medborgargardet :cool:
 
Topp