• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

1965ek

Patek
2-Faktor
Måste säga att jag gillar denna skarpt. Sett en del skrivet om den här med delade meningar. Absolut den svarta men blev nästan hypnotiserad över den blå varianten i film nummer 2. (Aldrig gillat sunburst men den här verkar mer skiftande än de sunburstlinjer man brukar se) VC Overseas på japanska. Lär landa på närmare 60k innan man har den hemma så det vill till att man sitter nöjd väldigt länge.


 
Senast ändrad:

kottme

Cartier
Måste säga att jag gillar denna skarpt. Sett en del skrivet om den här med delade meningar. Absolut den svarta men blev nästan hypnotiserad över den blå varianten i film nummer 2. (Aldrig gillat sunburst men den här verkar mer skiftande än de sunburstlinjer man brukar se) VC Overseas på japanska. Lär landa på närmare 60k innan man har den hemma så det vill till att man sitter nöjd väldigt länge.


Tycker dom båda är otroligt fina, men håller med dig om att den blåa tavlan verkar riktigt underbar, skulle gärna se och klämma på den i verkligheten.

Personligen tycker jag Citizen prickar väldigt rätt med dessa modeller, utformningen av caset, small seconds samt avsaknad av dag/datum passar mig perfekt, det enda jag är lite tveksam till är storleken på klockan, med 40mm samt integrerad länk finns risken att den skulle bäras för stort för mina armar.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Tycker dom båda är otroligt fina, men håller med dig om att den blåa tavlan verkar riktigt underbar, skulle gärna se och klämma på den i verkligheten.

Personligen tycker jag Citizen prickar väldigt rätt med dessa modeller, utformningen av caset, small seconds samt avsaknad av dag/datum passar mig perfekt, det enda jag är lite tveksam till är storleken på klockan, med 40mm samt integrerad länk finns risken att den skulle bäras för stort för mina armar.
Enligt de hands-on tester jag läst bärs den kompakt och har en annan 40mm och trivs bra med den storleken. (Haft det mesta mellan 36 och 45mm på handleden och aldrig stört mig på det)
Edit. Är mer känslig om en klocka blir topptung
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Då ska vi se…
37B87AB0-3202-4265-9CA3-1BE2EED72887.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Det var ju inte superenkelt att fixa någorlunda bra bilder på tavlan!

….. Men fan vilken trevlig klocka. Finishen är ju verkligen topp! Har ägt GS tidigare och denna gör ju definitivt inte bort sig i jämförelse.
87CF0AD4-B05B-48A1-B5F2-3350078BF408.jpeg
F65BB111-111E-4BD9-BDBC-EB12EAF45AB5.jpeg
Grattis till en riktigt fin modell. Håller med @BarbaBaba att det är kul att du valt en mer ovanlig variant. Håller helt med om jämförelsen med GS som är oundviklig.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Grattis! Vad roligt att du vågade välja en i lite ovanligare utförande med guld + titan :)

Grattis till en riktigt fin modell. Håller med @BarbaBaba att det är kul att du valt en mer ovanlig variant. Håller helt med om jämförelsen med GS som är oundviklig.
Tack så jättemycket! :)
Var lite osäker till en början, men jag tycker att de guldiga indexen gifter sig väldigt bra till den vita rispapperstavlan. Första intrycket är i alla fall att jag är supernöjd.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Håller med. Ser väldigt smakfullt ut. Vill du ha ännu mer guld så är nästa steg AQ4042.
586A98E0-B9D7-45B8-BC90-80480946E299.jpeg
Ja, varför inte.. Men det blir nog lite väl vräkigt för min del. Jag håller mig på denna nivå tillsvidare 😅
Är det inte så också, att titan lyfter fram guld bättre än stål?
Jag tycker guldet lyfts fram, men samtidigt på ett ganska diskret sätt emot titanet. Titanet är ju lite mattare kontra stålet och blir därför lite mindre bling tycker jag.
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker verkligen om klockan. Oklanderlig finish och snygg boett. Grym tidshållning (såklart) och bekväm. Men känner en viss skepticism av att den känns lite för mycket dress/finklocka för mig, då jag egentligen söker en schyst GADA. Den tickar förvisso alla boxar men.. Aja, Tiden får utvisa! :)
4112EDD0-0DDC-463C-9635-4E58F85F7946.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp