The_Escapement🦜
Silver
Off white är så najs.Lite mer action!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Off white är så najs.Lite mer action!
F*n vad bra den är!
Det kan nog vara det som är grejen. Jag valde bort washi modellerna pga av det till slut. Har alltid haft lite svårt för den lite "rassliga" känslan i titan även om det är ett perfekt material till en klocka på många sätt. Du får göra comeback med 4080 som är the real deal in steelFörsökte mig på några några bilder på tavlan. Den är jäkligt läcker!
Samt kommit på varför vi inte riktigt klickar! Titan är nog inte riktigt min grej..
Grym. Skulle nästan kunna tänka mig mig att köpa båda....Off white är så najs.
jag säger detsamma om din blå... Helst skulle jag vilja se en svart liknande den AB9000-61E jag en gång hade, väldigt allsidig och lättmatchadGrym. Skulle nästan kunna tänka mig mig att köpa båda....
Ja en svart med lite svagare sunburst sådär nästan så man inte tänker på det vore fantastiskt!jag säger detsamma om din blå... Helst skulle jag vilja se en svart liknande den AB9000-61E jag en gång hade, väldigt allsidig och lättmatchad
Halvtaskig AR
Minst sagtHalvtaskig AR
Det brukar ju bara stå "super clear coating" eller 98% - 99% coating.Någon som vet om Citizen kör dubbel AR på dessa? Det enda jag sett som är på samma nivå är Sinn men dom har ju dubbelt. Svårt att tro att det kan bli såhär bra endast med beläggning på undersidan?
Intressant! Det är ju coolt om det går att få till utan yttre beläggningen för den hade ju en tendens att repa över tid. Jäkligt bra är det iaf och klart vassare än på dom GS jag har/haft.Det brukar ju bara stå "super clear coating" eller 98% - 99% coating.
Jag hörde av Svante (KM Globen) att Seiko, utöver suverän AR på Astronmodellerna, även tagit fram ett speciellt superklart safirglas då urverket var så energikrävande.
Så i Citizens fall undrar jag om det inte är något liknande. Alltså en kombination av bra AR och ett extra klart glas. Ingen av de jag har/haft har visat tecken på att ha en utvändig behandling. Men den där bilden som @Jeser90 tog var ju något riktigt extra
Svinbra! Väldigt trevlig modell det där...
Jag tycker nog även gamlingarna med a660 håller högsta klass på AR. Denna ifrån 2004
4080-52 är ju relativt ny. Den andra modellen vet jag inte men det är ju ganska stora skillnader på både länk, boett och tavla så dom kan väl mycket väl existera parallellt tänker jag.Jag har sneglat på en "Medborgaren" (The Citizen) som en sportig dressklocka typ. Kan någon förklara skillnaden mellan dessa två? Är den ena ny och den andra utgående eller är de parallella modeller?
Den vänstra har urverket A060 utan PR på tavlan, den högra har A010 med PR på tavlan. Båda är eco-drive och A010 är fortfarande i produktion även om det kom först. Jag har inte hittat något som säger att det är några andra ändringar mellan verken, så dom är säkert identiska i övrigt.Jag har sneglat på en "Medborgaren" (The Citizen) som en sportig dressklocka typ. Kan någon förklara skillnaden mellan dessa två? Är den ena ny och den andra utgående eller är de parallella modeller?
Jag tycker det är lite synd att dom inte kör med superpolerad insida av glasringen på de nyare modellerna likt de gamla, det ger en annan dimension till tavla och index med speglingarna…Svinbra! Väldigt trevlig modell det där...
Just ja.... Det har jag inte noterat men det är ju en tydlig skillnad. För mitt bruk med 4080 passar borstat bra för den får gärna dra lite åt det sportigare hållet men generellt är det nog vassare med polerat. Det borde spegla indexen på ett bra sätt!Jag tycker det är lite synd att dom inte kör med superpolerad insida av glasringen på de nyare modellerna likt de gamla, det ger en annan dimension till tavla och index med speglingarna…
Urklippta detaljer ifrån bilder som egentligen inte var tagna i syfte att belysa ämnet…Just ja.... Det har jag inte noterat men det är ju en tydlig skillnad. För mitt bruk med 4080 passar borstat bra för den får gärna dra lite åt det sportigare hållet men generellt är det nog vassare med polerat. Det borde spegla indexen på ett bra sätt!
Precis vad jag tänkte! Snyggt!Urklippta detaljer ifrån bilder som egentligen inte var tagna i syfte att belysa ämnet…