• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Visst är det en AQ1000-58E? I så fall har du samma boett och länk som vi med AQ4080- Jag tycker boetten både har karaktär och elegans samtidigt som den är lagom diskret 😎
Jepp, i rakt nedstigande led från @Jeser90 och @Blackpercy :)

Håller med, boetten är subjektivt 80% av upplevelsen i detta fall, perfekt balans mellan modern sport och klassisk dress 👍
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jepp, i rakt nedstigande led från @Jeser90 och @Blackpercy :)

Håller med, boetten är subjektivt 80% av upplevelsen i detta fall, perfekt balans mellan modern sport och klassisk dress 👍
Instämmer i hyllningen. Som jag skrev i någon tidigare post tycker jag särskilt glasringens sätt att möte boetten är lysande och sedan är de avhuggna bandhornen som du säger så väl avvägda mellan elegant o sportigt. Bra skit helt enkelt!
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Instämmer i hyllningen. Som jag skrev i någon tidigare post tycker jag särskilt glasringens sätt att möte boetten är lysande och sedan är de avhuggna bandhornen som du säger så väl avvägda mellan elegant o sportigt. Bra skit helt enkelt!
IMG_20220115_072215__01.jpg


Bildbevis från mucho happy camper.

Har letat efter alternativ till explorer 36 med ett gäng olika krav som gjorde att exp36 och de "vanliga" alternativen inte var aktuella. Denna funkar riktigt bra, och tycker att den kvalar in på en önskan om att vara iaf en gnutta sportig pga boetten som nämnts men också svagt triangulära index kl 6, 9, 12.

Lägger man dessutom in kvarts och ännu hellre HAQ som önskemål är man ju verkligen nere på ett fåtal modeller/märken.

Mycket nöjd med att ha hittat till denna Citizenproduktlinje!
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
IMG_20220115_072215__01.jpg


Bildbevis från mucho happy camper.

Har letat efter alternativ till explorer 36 med ett gäng olika krav som gjorde att exp36 och de "vanliga" alternativen inte var aktuella. Denna funkar riktigt bra, och tycker att den kvalar in på en önskan om att vara iaf en gnutta sportig pga boetten som nämnts men också svagt triangulära index kl 6, 9, 12.

Lägger man dessutom in kvarts och ännu hellre HAQ som önskemål är man ju verkligen nere på ett fåtal modeller/märken.

Mycket nöjd med att ha hittat till denna Citizenproduktlinje!
I övrigt måste jag säga att det var datumskiftningen som fick mig på fall, inse kvalitén, och att lätta på lädret.

(Obs ej aq1000-58e, ska dock vara samma verk)

Det är ju så vackert att man blir tårögd..

  • EXAKT kl 24.
  • Otroligt smooth skiftning av 1 datum.
  • Hanterar februariskiftning automatiskt, inkl skottår, t.o.m. år 2100.
Mic drop av Citizens ingenjörer.
 
Senast ändrad:

namkrad

Cartier
2-Faktor
I övrigt måste jag säga att det var datumskiftningen som fick mig på fall, inse kvalitén, och att lätta på lädret.

(Obs ej aq1000-58e, ska dock vara samma verk)

Det är ju så vackert att man blir tårögd..

  • EXAKT kl 24.
  • Otroligt smooth skiftning av 1 datum.
  • Hanterar februariskiftning automatiskt, inkl skottår, t.o.m. år 2100.
Mic drop av Citizens ingenjörer.
Kul att se min Citizen hamna här från nån annan än mig :)

Och grattis till en grym dinka!
 
Senast ändrad:

kottme

Cartier
Äntligen landande medborgaren hemma i Svea, och jävlar så fin den är i verkligheten!

Inte hunnit ställa in längden på länken ännu, men fick lov att ta en bild medan det fortfarande fanns lite naturligt ljus kvar.
Återkommer med fler bilder när jag fått ordning på länken.

IMG20220124132621.jpg
 
Senast ändrad:

dzlDave

Panerai
Grattis! Mitt husmorstips med att lägga länken på häftmassa och även a häftmassa under mothållsmejseln underlättar faktiskt mer än man kan tro. Men lite tålamod är aldrig fel ;)
De va en kreativ lösning med häftmassa :) Säkert mycket bättre än min "tvåhandsfattning", jag drog en lättnads suck att jag inte råkade repa nån länk i processen.
 

kottme

Cartier
Vilket krig det blev för att korta länken, men nu är det äntligen gjort(för sista gången förhoppningsvis)

Väl på armen bärs klockan som en dröm! Knappt att man märker av den på armen(första klockan i titan för mig).


IMG20220124154558.jpg
IMG20220124154602.jpg
 
Senast ändrad:

Watchie

Patek
2-Faktor
Vilket krig det blev för att korta länken, men nu är det äntligen gjort(för sista gången förhoppningsvis)

Väl på armen bärs klockan som en dröm! Knappt att man märker av den på armen(första klockan i titan för mig).


IMG20220124154558.jpg
IMG20220124154602.jpg
Titan rocks, tycker faktiskt snyggt o riktigt bekvämt, varför är ej alla dinkor med/i: titan, solcell, perpetuell calender o haq såklart, borde finnas ngn lag på det😊
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
IMG_20220126_215839__01.jpg

Aq1000-58e

Keeper är ett starkt ord, men efter att ha semestrat med denna och en G-Shock så..

Jag menar, om den skulle råka ut för en olycka medan klockkontot är tomt skulle 90-tals speedyn med tritium få lämna och så skulle jag momsa och tulla in en sprillans aq1000-58e. Det är ett bra betyg!
 

dzlDave

Panerai
Asså...trött man blir...första dagen man bär och tar nya fina Chronomastern till jobbet så råkar man slinta med laddaren till datorn och dinga klockan. Jo jag vet, den är så liten så den knappt syns och skador kommer för eller senare...men vafan, redan första dagen, de va fan inte rättvist :p
Sådär, nu har jag iaf fått skriva av mig lite ilska iaf. Sorry för spam.
Screenshot_20220127-124223.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Asså...trött man blir...första dagen man bär och tar nya fina Chronomastern till jobbet så råkar man slinta med laddaren till datorn och dinga klockan. Jo jag vet, den är så liten så den knappt syns och skador kommer för eller senare...men vafan, redan första dagen, de va fan inte rättvist :p
Sådär, nu har jag iaf fått skriva av mig lite ilska iaf. Sorry för spam.
Screenshot_20220127-124223.jpg
I am with you, oerhört störande, men dessvärre part of WIS life..
 

mega

Rolex
Asså...trött man blir...första dagen man bär och tar nya fina Chronomastern till jobbet så råkar man slinta med laddaren till datorn och dinga klockan. Jo jag vet, den är så liten så den knappt syns och skador kommer för eller senare...men vafan, redan första dagen, de va fan inte rättvist :p
Sådär, nu har jag iaf fått skriva av mig lite ilska iaf. Sorry för spam.
Screenshot_20220127-124223.jpg
Sjukt orättvist, man måste ju kunna njuta minst en vecka, borde finnas någon garanti/lag för detta :)
Dingen är verkligen jätteliten, tror knappt den påverkar andrahandsvärdet, jag skulle iaf inte by mig.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Asså...trött man blir...första dagen man bär och tar nya fina Chronomastern till jobbet så råkar man slinta med laddaren till datorn och dinga klockan. Jo jag vet, den är så liten så den knappt syns och skador kommer för eller senare...men vafan, redan första dagen, de va fan inte rättvist :p
Sådär, nu har jag iaf fått skriva av mig lite ilska iaf. Sorry för spam.
Screenshot_20220127-124223.jpg
Det händer oss all någon gång. Tråååkigt! En personlig reflektion är att då det hänt mig med en sprillans klocka, den första repan alltså, är att det brukar kunna gå riktigt lång tid innan nästa kommer. Det är lite som att man måste vänja hjärnan med att bär något i en ny form innan man har koll på vart allt börjar och slutar. Så om du är som mig så kommer det alltså dröja innan nästa kommer i alla fall ;)
 
Topp