Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tråkigt, men vad i hela friden har du för laddare? Ett kantigt stålmonster? Trodde dom alla var i plast typ.Asså...trött man blir...första dagen man bär och tar nya fina Chronomastern till jobbet så råkar man slinta med laddaren till datorn och dinga klockan.
nä, de va snarare så att kontakten inte riktigt ville åka in så när jag tryckte lite extra så slant jag och min hanled dunka in i kanten på datorn, och datorerna är ju gjorda i aluminium med vassa kanter nu för tidenTråkigt, men vad i hela friden har du för laddare? Ett kantigt stålmonster? Trodde dom alla var i plast typ.
Ahh, ja jag fattar.nä, de va snarare så att kontakten inte riktigt ville åka in så när jag tryckte lite extra så slant jag och min hanled dunka in i kanten på datorn, och datorerna är ju gjorda i aluminium med vassa kanter nu för tiden
Spännande släpp kan jag tycka!Kommande AQ4100-XXX ”Nature Collection” med Tosa Washi tavlor i nya färger
Titanboett 38,3mm med A060. 4st, vår och sommar…
& höst/vinter
Listpris 385.000jpy
Åh hjälp mig vad fin den mörka med guldhänder och index var!
Jag tycker faktiskt den gör sig bättre på läder tillsammans med 2-t. Det är synd att det är så svårt att hitta band med integrerat fäste, skulle bli ännu bättreTycker den gör sig rätt bra på läder också!
Var rädd att TT skulle vara svår att matcha med annat än länken, men känns inte helt dumt detta.
Cognacfärgat svensk älg är det visst.
Finns så många spännande Citizen modeller som jag så gärna skulle vilja klämma på!Radiosynk + eco-drive med en urtavla med svävande körsbärsblomor
Är två-ton på frammarsch igen? Jag får den känslan…
Dom har ett väldigt bra utbud även då det gäller damklockor. När man kan börja resa igen får du sikta på en JapanresaFinns så många spännande Citizen modeller som jag så gärna skulle vilja klämma på!
Deras utbud är nästan för stort!Dom har ett väldigt bra utbud även då det gäller damklockor. När man kan börja resa igen får du sikta på en Japanresa
Vad är det för spännande som ska importeras?Deras utbud är nästan för stort!
Som nyfrälst är det rätt mycket att läsa in om olika modeller, verk, mm.
Men nu väntar jag på svar från Sakura Watches- är väl en seriös spelare om jag förstått det korrekt.
Frakt 6000 yen, 485:-, är ju mer än överkomligt tycker jag.
+ moms och några hundralappar i tullavgift.
En bit från att trycka köpknappen men den här ligger bra till.Vad är det för spännande som ska importeras?
Kanske inte ens blir fråga om import då jag fick tips om en ÅF nere i Paris av en annan medlem på detta fantastiska forum.Vad är det för spännande som ska importeras?
se @Havre s post ovanNån som har en AQ4020 på läder? Tror det skulle vara snyggt
Läs den inte!Här hittade jag en trevlig artikel värd att läsa.
Review: Enter the dragon: The Citizen AQ 4020-54Y. Best quartz watch in the world? :
We review a remarkable watch often missed by the connoisseur because it is quartz, and comes from a company not known for high end watches. But in our exploration of The Citizen AQ 4020 - 54Y, we discover the charms of this ultra high precision quartz watch, and give it our thumbs up.deployant.com
Bra fråga, Citizen är inte alltid helt konsekventa med deras definitioner mellen "The Citizen" och "Chronomaster". Jag har tidigare fått information om att örn på tavlan ska betyda LE eller något speciellt. I detta fall verkar det vara samma klocka med enda skillnad örn eller text på tavlan?! Möjligen har 4030 utgått och ersatts av 4091...Är det någon större skillnad på AQ4091 och AQ4030 som jag missar, tycker dem verkar ha precis samma spec och design förutom Text eller Fågel logo på tavlan?
Fick besked från Sakura igår att de hade slut på AQ4030;Bra fråga, Citizen är inte alltid helt konsekventa med deras definitioner mellen "The Citizen" och "Chronomaster". Jag har tidigare fått information om att örn på tavlan ska betyda LE eller något speciellt. I detta fall verkar det vara samma klocka med enda skillnad örn eller text på tavlan?! Möjligen har 4030 utgått och ersatts av 4091...
Snyggt upptäckt med detaljerna som skiljer Jag undrar om inte ringen med sekundmarkeringar är blå på 4030 och svart på 4091?Kanske är en synvilla...Fick besked från Sakura igår att de hade slut på AQ4030;
"Currently, Citizen AQ4030-51E is not available from us. We are checking the availability of this model with Citizen.
Please kindly wait for our updates."
Ställde frågan om vad det är för skillnad på de två, tror du har rätt att den stora skillnaden är örnen eller texten.
På bilderna finns en viss nyansskillnad på de blå tavlorna - hur de ser ut IRL är ju troligen en annan sak
Visarna är annorlunda då det verkar vara mindre lyspasta på 4091.
Kronan är också mindre på 4091.
Lustigt att 4091 är billigare.
Citizen The Citizen Chronomaster AQ4030-51L | Sakurawatches.com
Buy Citizen The Citizen Chronomaster AQ4030-51L. Official packaging and warranty. Fast delivery from Japan. Accepting PayPal.www.sakurawatches.comCitizen The Citizen AQ4091-56L | Sakurawatches.com
Buy Citizen The Citizen AQ4091-56L. Official packaging and warranty. Fast delivery from Japan. Accepting PayPal.www.sakurawatches.com
Tack för klippet!Snyggt upptäckt med detaljerna som skiljer Jag undrar om inte ringen med sekundmarkeringar är blå på 4030 och svart på 4091?Kanske är en synvilla...
Angående priset så listar båda 407.000jpy, och eftersom 4030 kom först så ligger säkert priset dom hade den för när det begav sig kvar.
Här ser tavlan på 4091 ut att ha en tydlig sunburst under pappret. Det kan jag inte minnas att det varit förut, snarare bara lite blänk av underliggande glasSammantaget små uppdateringar som gör den lite elegantare tycker jag
*4030 finns inte kvar på Citizens hemsida ser jag, så den har säkert utgått
Jag tycker papperseffekten är lite lurig att visa på bild, det är ju silkespapper som är lite glansigt i sig och inte alls så grovt i strukturen som många bilder visar. Om man inte sett det irl kan man kanske bli lite besviken... Om några Tosa Washi ägare vill ge sina synpunkter, så var så goda (jag har inte min kvar).Tack för klippet!
Någon borde lära honom att hålla mobilen i horisontal läge, filma långsammare och ta mera macro .
Personligen är den kanske lite för elegant och tycker inte pappereffekten är lika tydlig?