Urtyp
Guld
Jag tänker att det representerar en satellitmottagare, dom har ju tre ben i mitten.Den blåa du postade är ju GPS, där är det inte samma symol som på RC utan mer som en pil. Ska det på något vis symbolisera en satellit kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tänker att det representerar en satellitmottagare, dom har ju tre ben i mitten.Den blåa du postade är ju GPS, där är det inte samma symol som på RC utan mer som en pil. Ska det på något vis symbolisera en satellit kanske?
Snyggt!God morgon vänner. Mjukt morgonljus framhäver strukturen i tavlan tycker jag
Duratect är Citizens variant av DLC. Guldvarianterna är alltså äkta guld påfört med DLC teknik. Ska ha samma hållbarhet som deras vanliga Duratect och ser ut som guld. Frun har Duratect rose gold på sin lilla cXDe där nya tavlorna är väldigt läckra. Enligt hemsidan så är boetterna behandlade med Duratech Platinum respektive Duratech Gold.
Har någon ägt eller sett en annan Citizen med Gold-varianten och kan berätta hur guldliknande färgen är?
Hur görs denna (jag antar) färgbehandling, är det en legering eller mer PVD? Finns det i svart?
Vad bra. Det enda som står invägen för ett inköp är väl plånbokenDuratect är Citizens variant av DLC. Guldvarianterna är alltså äkta guld påfört med DLC teknik. Ska ha samma hållbarhet som deras vanliga Duratect och ser ut som guld. Frun har Duratect rose gold på sin lilla cX
Glömde… jo det finns svart Duratect, men jag kan bara minnas 2 modeller med detVad bra. Det enda som står invägen för ett inköp är väl plånboken
Oj vilken.. ”intensiv” tavla. Sub-fönstret klockan 3 är det 24-timmarsvisning och kronograf-räknare i timmar (och minuterna klockan 6)?Och vi kör kontor…
Yes allt handgjort, har läst att lackeringen, finns bara en gubbe i fabriken som får göra, är perpetuell kalender, subfönster kl 3 är 24t och sekunder, kl 6 är år och månadOj vilken.. ”intensiv” tavla. Sub-fönstret klockan 3 är det 24-timmarsvisning och kronograf-räknare i timmar (och minuterna klockan 6)?
Hur var det nu igen den där var nästan gratis väl?90 ex av en ny 0200 kommer
läs mer på plus9time
Lädret är ju en perfect match till tidigare ”asfalt-tavla” NC0200-90E. Känns förövrigt som GS och C Chronomaster kör samma maskiner i tavelproduktionen nu.90 ex av en ny 0200 kommer
läs mer på plus9time
Jag tycker det påminner lite om Godzilla lädret. Jag gillart, frågan är hur det håller i längden med lack? Givetvis en ickefråga i sammanhanget då bara 90 personer blir referenserLädret är ju en perfect match till tidigare ”asfalt-tavla” NC0200-90E. Känns förövrigt som GS och C Chronomaster kör samma maskiner i tavelproduktionen nu.
AQ6110 med det mörkbruna lädret till jeansblå tavla är riktigt snygg. Jag gillar dock designen av originalet bäst fortfarande, med raka visare…
Ja tack!
Citizen Dials In Their Dial Game With New The Citizen Watches - Worn & Wound
Citizen continues to impress with their latest trio of The Citizen watches set to release this year. They’ve clearly found their footing in designing a complete package that showcases the tech in their movements, from Eco-Drive to mechanical, as well as their increasingly impressive dial game...wornandwound.com
2022 New Products|The CITIZEN -Official Site [CITIZEN]
In 2022, another milestone year, we will release three new models.One featuring the light-powered Eco-Drive Caliber 0100 movementwith world-leading* accuracy of ±1 second per year.Then a second ultra-precise model, accurate to ±5 seconds per year.And a limited edition featuring the Caliber 0200...www.citizenwatch-global.com
Ja tack!
Citizen Dials In Their Dial Game With New The Citizen Watches - Worn & Wound
Citizen continues to impress with their latest trio of The Citizen watches set to release this year. They’ve clearly found their footing in designing a complete package that showcases the tech in their movements, from Eco-Drive to mechanical, as well as their increasingly impressive dial game...wornandwound.com
2022 New Products|The CITIZEN -Official Site [CITIZEN]
In 2022, another milestone year, we will release three new models.One featuring the light-powered Eco-Drive Caliber 0100 movementwith world-leading* accuracy of ±1 second per year.Then a second ultra-precise model, accurate to ±5 seconds per year.And a limited edition featuring the Caliber 0200...www.citizenwatch-global.com
Ställde frågan till Sakura om de hade ngn ETA?
Svar från Kota;
"Thank you for your request.
The arrival date and quantity of this model to our stock are undecided.
We will know more closer to the release date."
SorryIbland får man svar som man frågar
Ser ut som en google translate från artig japanska som säger, vi vet inte (vad du frågar om)
Sorry
Frågade om de hade ngn estimated time of arrival på de nya modellerna.
Haft kontakt med Kota tidigare och alltid fått svar inom några timmar, även denna gång.
Haha jo såklart borde jag tänkt på detHa ha, där lurade du mig för jag trodde du menade något med ETA SA Manufacture Horologere Suisse..
Förkortningar används mer och mer har jag noterat och på min firma alldeles för mycket och även hemmagjorda så ibland blir det lätt obegripligt.
Kan ju betyda olika saker i olika brancher och länder vilket kan leda till lite missförstånd ibland.