Gör du några reflektioner i hur det skiljer sig mellan denna och de sbgx du tuggat igenom?
Ja du efter ca 6 st Grand Seiko sbgx så var det dax för en high end Citizen efter att jag tagit en paus från klockträsket,så kan det gå
Det första ja la märke till när jag fick den var glaset och hur lite det reklekterade ,helt otroligt måste jag säga med denna AR coatingen.
Nummer två som jag uppskattade var pinsen när jag sizade länken som gick otroligt snabbt och tur var det när jag dragit sönder
min 1,2mm skruvmejsel som jag haft till alla sbgx:er.
Annat som gillas är att indexen ej försvinner i vissa vinklar vilket det gjorde på sbgx261(061) som inte var optimalt.
Finishen på visare samt index var lite vassare på GS tycker jag men boett samt länk är i paritet.
Det som jag gillar mer på denna är att länken är betydligt nättare vilket gör att boetten kommer fram mer och den är ju verkligen perfekt skulle jag säga.
Poleringen på boetten är top notch och jag ser ingen skillnad mot GS.
Sen saknas ju mikrojustering så helt 100% passform är svårt att få men i gengäld så är länken otroligt nätt så det tar jag varje dag i veckan...
Jag vägde klockan och landade på 106 gram för min size på ca 16,5-17 cm handled vilket är ganska lätt tycker jag och man känner att tyngden är fördelad
mer på boetten än länken vilket jag tycker om mer än på sbgx där länken känns för biffig för boetten.
I helgen så slapp jag byta datum manuellt vilket kändes lyxigt !
Ja fasiken denna klockan är riktigt bra måste jag säga efter ca 1 veckas ägande..
Edit: strök det sista med batteriet då den drivs av solen