• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

Watchie

Patek
2-Faktor
Fredagsfin, nytt croco på…
257FB8EF-E589-41AD-BCBF-2570F281734F.jpeg
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Pysventils-inlägg.. Klockkontot är fryst det närmsta året, så det bara flipp som gäller om det ska bli något nytt.

IMG_20220416_001800__01.jpg


Det här är den enda klockan i lådan jag kan sälja, men det tar emot oerhört eftersom en aq1000-58e för 12 loppor kanske aldrig dyker upp igen om jag låter denna vandra vidare. Den är ju så dundrans bra.

Men för 12 lakan får jag ju en cwc g10, en rangeman, nya gula casioaken och en square och växel över. Massa leksaker istf en enda leksak. Det är omåttligt frestande!

Har velat så många gånger att det snart blir till att singla slant.
 

MajorMax

Omega
Åh vad jag önskar att man kunde få washi-tavlan från AQ4020 i case/länk från AQ4080!
Det är den absolut läckraste urtavlan jag sett på år och dar, men caset är perfekt på AQ4080, och jag föredrar en mer klassisk ”oyster-länk” som är helt borstad.

Tavlan 😍
0D4AF4F2-E6DE-4745-AFB6-B439384573CE.jpeg

F5A6C82D-2617-4B27-B52A-E792BB0DFDA2.jpeg


Case och länk 😍
C7E32497-6CBD-4515-B538-9F7084C6C563.jpeg


snodda bilder från instagram. (Snygg bild förresten, @BarbaBaba
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Pysventils-inlägg.. Klockkontot är fryst det närmsta året, så det bara flipp som gäller om det ska bli något nytt.

IMG_20220416_001800__01.jpg


Det här är den enda klockan i lådan jag kan sälja, men det tar emot oerhört eftersom en aq1000-58e för 12 loppor kanske aldrig dyker upp igen om jag låter denna vandra vidare. Den är ju så dundrans bra.

Men för 12 lakan får jag ju en cwc g10, en rangeman, nya gula casioaken och en square och växel över. Massa leksaker istf en enda leksak. Det är omåttligt frestande!

Har velat så många gånger att det snart blir till att singla slant.
Snygg dinka!
Jag har en väldigt snarlik och av de få klockor jag har är denna nog den enda som inte kan gå vidare.
Nu är jag ingen flipprare och väntade ett tiotal år innan jag slog till, men har har inte ångrat mig en sekund.
Och apropå sekund så kan du vara säker på att när du plockar upp den att den är hyfsat exakt tidsmässigt, även om det var nåt år sedan du ställde den…

72941727-450C-4BAB-AB19-32420DFB4FA6.jpeg
 

Fredrik78

Cartier
Gör du några reflektioner i hur det skiljer sig mellan denna och de sbgx du tuggat igenom?
Ja du efter ca 6 st Grand Seiko sbgx så var det dax för en high end Citizen efter att jag tagit en paus från klockträsket,så kan det gå :)
Det första ja la märke till när jag fick den var glaset och hur lite det reklekterade ,helt otroligt måste jag säga med denna AR coatingen.
Nummer två som jag uppskattade var pinsen när jag sizade länken som gick otroligt snabbt och tur var det när jag dragit sönder
min 1,2mm skruvmejsel som jag haft till alla sbgx:er.
Annat som gillas är att indexen ej försvinner i vissa vinklar vilket det gjorde på sbgx261(061) som inte var optimalt.
Finishen på visare samt index var lite vassare på GS tycker jag men boett samt länk är i paritet.
Det som jag gillar mer på denna är att länken är betydligt nättare vilket gör att boetten kommer fram mer och den är ju verkligen perfekt skulle jag säga.
Poleringen på boetten är top notch och jag ser ingen skillnad mot GS.
Sen saknas ju mikrojustering så helt 100% passform är svårt att få men i gengäld så är länken otroligt nätt så det tar jag varje dag i veckan...
Jag vägde klockan och landade på 106 gram för min size på ca 16,5-17 cm handled vilket är ganska lätt tycker jag och man känner att tyngden är fördelad
mer på boetten än länken vilket jag tycker om mer än på sbgx där länken känns för biffig för boetten.
I helgen så slapp jag byta datum manuellt vilket kändes lyxigt !
Ja fasiken denna klockan är riktigt bra måste jag säga efter ca 1 veckas ägande..

Edit: strök det sista med batteriet då den drivs av solen:cool: ;)
 
Senast ändrad:

Fredrik78

Cartier
Duratect behandlingen på länken verkar fungera bra då jag inte ser några repor överhuvudtaget! ser ny ut efter drygt 2 år…ganska häftigt..
iofs vet jag inte hur mycket föregående ägare burit klockan men iom att det är en grym klocka gissar jag på mycket:)

1DFE2BFD-4E55-4AC3-B627-EA945399047A.jpeg
A63E1D6F-052B-48EA-88FA-F44B79200CF7.jpeg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Min ctq57-0953 hade tydligen stannat. Är det fortfarande Ur&Penn på Drottninggatan som gäller för batteribyte, trycktest och eventuellt inställning av evighetskalendern?
Kanske ska passa på och köra lite broskpiercing samtidigt 😂
Screenshot_2022-06-05-10-55-29-71_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Min ctq57-0953 hade tydligen stannat. Är det fortfarande Ur&Penn på Drottninggatan som gäller för batteribyte, trycktest och eventuellt inställning av evighetskalendern?
Kanske ska passa på och köra lite broskpiercing samtidigt 😂
Screenshot_2022-06-05-10-55-29-71_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
*Ja dom gör jobbet, men... Om jag inte minns fel trycker dom bara upp till 5atm i butiken, och evighetskalendern får du nog ställa själv då det är JDM och dom saknar djupare kunskap om dessa. *Handbok till A660 finns som pdf att ladda hem, och det är inga större problem att ställa kalendern. Nu brukar jag byta batteri själv på mina, men om du bor i Sthlm skulle jag gå till KM fältöversten för batteri och trycktest istället :)
*jag kan maila dig handbok om du inte hittar, bara dra ett PM :)
 
Topp