AQ4020-54YDen är inte dålig! Vad har du för referens på den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
AQ4020-54YDen är inte dålig! Vad har du för referens på den?
Grymt bra hemvändare, det är bara att gratulera och säga välkommen tillbaka![]()
![]()
![]()
Nytt tillskott till landet. Längesedan jag hade TT. Får se hur det går.
Jag hade glömt hur bra de är på AR i glaset.
Den kom från japan med fel datum och fel tid.
Får efterforska lite hur man ställer evighets kalendern rätt.
Hehe. Jag har slutat sälja klockor. Ångrar för många försäljningar.Grymt bra hemvändare, det är bara att gratulera och säga välkommen tillbaka2-t är ju riktigt retro-trevligt, jag har själv börjat samla på mig gamla fina 2-t varianter, just denna har jag dock inte i samlingen (än
) .
Man tackar! Exakt något liknande jag fikade efter med min text.
Man tackar! Exakt något liknande jag fikade efter med min text.
Ska se om jag kan fixa detta imorgon när jag är nykter igen.
Nykterhet på lördagar är överskattat, det där kan du fippla med på arbetstid nästa vecka.
Bild för att det inte ska bli för för off topic.
![]()
Skål!
Nu när Citizen lanserar sin The Citizen linje i usa så fick jag höra att man får 5 års garanti om man betalat fullpris i flaggskeppsbutiken eller hos utvalda AD.
Efter lite sökande hittade jag detta:
![]()
Det är ju inte samma fina service som Citizen har i Japan, men jag antar att 5 års garanti mot diverse felaktigheter är bättre än 1 års internationell garanti som vi andra kan åtnjuta. Frågan är hur det kommer att bli med delen som rör tidshållningen, jag ser en risk att det kommer att bli tokigt…
Hmm.
Ocarat i Frankrike tror jag är europeisk AD.
Är det möjligen så att denna kanske framöver kommer få samma garanti?
Som jag förstår det är det ju bara längre garanti om fel uppstår? I japan får man ju hem ett paket med portot betalt som man skickar in den i, sedan kommer den hem i retur med nytt batteri och tidshållningen justerad (om det behövdes). @kuma-kun har beskrivit tidigare hur det går till. Frågan är vad som görs på ecodrive modellerna nu för tiden? Kanske täthetstest tillsammans med tidshållningen?De verkar jobba med 2 år garanti. Fan vet vad det betyder i praktiken.
![]()
Jag älskar bruna tavlor.
Riktigt gött snygg!
Den är ju så jävla snygg! Sätt den på titanlänken då så får du tvåton
Jag har bara haft en bruntavlad tidigare, det var en gammal Tissot chrono med guldöverdragen boett så färgschemat känns väldigt hemtamtJag älskar bruna tavlor.
Den är ju så jävla snygg! Sätt den på titanlänken då så får du tvåton![]()
Jag har funderat på att prova mocka till färgade papperstavlor. Jag tror det blir snyggt men har inte fått tummen ur. Men prova du förstMen jag skulle gärna köra den på något annat band för variationens skull, jag har dock inte riktigt kommit på vad som skulle matcha både tavlan och boetten…
![]()
Hyffsat likt färgschema även om det är det enda![]()
Sjukt snygg, haft ögonen på just den modellen och färgen. Fräsch kombo med blåvit-randigt plagg därtill ocksåMedborgaren hänger med även idag
![]()
Jag är lite inne på samma spår, tror något i olivgrönt eller möjligen mörkt grå-grönt skulle kunna lira. Får börja leta…Jag har funderat på att prova mocka till färgade papperstavlor. Jag tror det blir snyggt men har inte fått tummen ur. Men prova du först![]()
Riktigt fin! Är den 40 mm?Denna har verkligen blivit favorit
![]()
Sjukt snygg! Är det en JDM modell?
Hmm, vad svarar man på det nu för tiden? Ja,jo,njae, vet inte riktigt… egentligen var/är ju The Citizen en JDM linje, men sedan Citizen öppnade en flagskepsbutik i New York och sålde cal.0100 i den har det börjat säljas olika modeller i den och andra flaggskeppsbutiker. Hur det är med dessa ur Iconic Nature Collection vet jag inte. Just denna är ”Hösten” och kom tillsammans med ”Vinter” i Augusti 2022 och är limiterad till 250exSjukt snygg! Är det en JDM modell?
Sjukt snygg! Är det en JDM modell?
Här är "Vinter"Just denna är ”Hösten” och kom tillsammans med ”Vinter” i Augusti 2022 och är limiterad till 250ex
Den är så jäkla läcker. Jag tycker den blev ännu bättre på länkHär är "Vinter"
![]()