wotan
Silver
Min ekonomiska situation är inte som den var när jag började med klockorDå får du rappa på, är visst limiterad till 500ex
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min ekonomiska situation är inte som den var när jag började med klockorDå får du rappa på, är visst limiterad till 500ex
Så här i Coronatider har man tid att läsa bloggar och leta fynd ute på nätet... Snubblade över föregångaren till min tunnis eco-drive ONE
Diamond Flake i WG
Underbart att man kan locka dig till att visa vad som finns i gömmorna, riktigt fina Jag var otydlig, det är den på bild 2 som är WG, den bilden med 3st vet jag inteNja, dom där är nog inte i WG.
2 av mina i hederligt stål.
Verket.
På arm,
Titan är det ju ja . Har saknat märkta kronor på de moderna faktiskt, något exklusivt med det.Coolt, lite vintage hyllning med dekorerad krona Men visst är det väl Duratectguld på titan?
Satans bra den där! Inte ofta men ibland ångrar man sig faktiskt.
Då börjar vi en ny vecka med att jobba hemifrån (något jag ändå gör till 80%)
Grymt fin. Smalnar länken av?
Fotovänligt ljus, så då passar vi på när det är fikarast.
Ja, 19/17 som på de flesta ChronomasterGrymt fin. Smalnar länken av?
Nya ”Duratectguldarnpåstål” har visst fått örnkrona. Aldrig sett förut.
AQ4042-01P
Coolt, lite vintage hyllning med dekorerad krona Men visst är det väl Duratectguld på titan?
Oavsett vad det är så skapar den ha-begär
Väldigt speciell blå färg? Vad är det i den mer än blått?
Onödigt fin grej det där
Tackar! Japp, helt onödigtOnödigt fin grej det där
Sjukt skönt att bara kunna ”trilla in på butiken” och klämma på den där Kul att se en riktig bild istället för studiobilder, det lär inte komma så många riktiga bilder på den...Hade lite tid över när jag väntade på tåg en dag förra veckan och spanade lite klockor på varuhuset på stationen.
Gilllade boettens lyster och lätthet men kände att tavlan var i det mesta laget och hade hellre sett vit papperstavla som skimrade lite svagt i guld istället.
Hade även sett att klockan var lite tunnare.
Sjukt skönt att bara kunna ”trilla in på butiken” och klämma på den där Kul att se en riktig bild istället för studiobilder, det lär inte komma så många riktiga bilder på den...
Håller med, den ser rätt "over the top" ut. Är det guldflingor strödda över tavlan? Ser lite märkligt ut rent estetiskt tycker jagkände att tavlan var i det mesta laget
Vad trevligt att du gillar tråden Du ska inte känna dig som en utomstående, alla är välkomna, även de som bara vill läsa & kolla på bilderMåste bara påpeka att för en utomstående så är det här en väldigt bra tråd. Mycket intressant läsning och bilder.
Citizens egna videoHåller med, den ser rätt "over the top" ut. Är det guldflingor strödda över tavlan? Ser lite märkligt ut rent estetiskt tycker jag
Håller med, en av dom roligaste trådarna tycker jag. Känns som om det börjar bli dags att hoppa på CDL-tågetMåste bara påpeka att för en utomstående så är det här en väldigt bra tråd. Mycket intressant läsning och bilder.
Den där gillade jag mycket. Påmionner om en SEIKO-turtle boett.Dagens Deluxe
Fortfarande rätt "intressant" designval med guldflingorna på tavlan tycker jag, men det kanske växer om man tittar på den tillräckligt länge. Stockholmsyndrom kanske.Citizens egna videoen av några videos som nu börjar dyka uppJag är inte någon guldbärare, så för mig går den bort ändå som något jag skulle köpa för att använda. Men jag tycker inte den ser så värst mycket mer "blingig" än många andra guldklockor. Och som en jubileumsklocka tycker jag den har mycket av The Citizens filosofi med teknik och hantverkstradition
Jag vet inte riktigt vad som menas med "stockholmssyndrom" i sammanhanget? Men med filosofi och hantverk syftar jag på hur Citizen blandar den senaste tekniken med historisk teknik. Tydligen är boetten som är i titan hårdhetsbehandlad med en egenutvecklad unik teknik kallad "Dyuratekuto GOLD". Urverket är ju deras senaste tekniska A060 medans urtavlan i traditionellt handgjort Tosa washi papper är guldbeströdd med en gammal Japansk teknik (som jag glömt vad den heter). Så som jubileumsklocka har den många rätt när det gäller att demonstrera traditionell hantverk tillsammans med Citizens ingenjörskonst. Någon mainstream-design som ska falla så många som möjligt på läppen är det alltså inte. Om det är stockholmsyndrom att uppskatta något för vad det är och inte för vad man själv önskar är jag skyldigFortfarande rätt "intressant" designval med guldflingorna på tavlan tycker jag, men det kanske växer om man tittar på den tillräckligt länge. Stockholmsyndrom kanske.