Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom som vet, dom vet...
Inte i min ägo än, men en modell jag någon gång vill äga
Dom som vet, dom vet...
Ja, den har väl hoppat runt lite, men är väl fortfarande kvar på forumet?Var är min gamla nuförtiden, sist jag såg livstecken från den var den i Göteborgstrakten?
Man kan verkligen snacka gå under radarnklocka om den där.
Nästan i klass med platina Swatch.
Stämmer bra -0972 i vitguld. Det kom en i var kulör...Set ut som en CTQ57-09xx av nåt slag. Är den i platina eller vitguld eller nåt annat glamoröst?
Den där saknar man lite ändå..Dom som vet, dom vet...
Vet du om den är kvar på forumet? Är det bara en som snurrat, eller finns det fler? Även om man säger att det är en riktig "stealth wealth" så tycker jag den har en riktigt bra formgivning tillsammans med finishen & prestandan. Lika klassisk i utformningen som en PP 5296Den där saknar man lite ändå..
Vet faktiskt inte. Köparen är inte så aktiv här längre. Tror inte det snurrar mer än ett ex. här.Vet du om den är kvar på forumet? Är det bara en som snurrat, eller finns det fler? Även om man säger att det är en riktig "stealth wealth" så tycker jag den har en riktigt bra formgivning tillsammans med finishen & prestandan. Lika klassisk i utformningen som en PP 5296
Vet faktiskt inte. Köparen är inte så aktiv här längre. Tror inte det snurrar mer än ett ex. här.
Det finns en annan i balsaträ jag verkligen gillar. Jag gjorde ett tafatt försök att få köpa boxen löst när jag var på besök i Tokyo, men det gick inteSannolikt bara en i Sverige, gjordes nog mycket få.
En bra sak är lådan till klockan som och är tvärtemot vad som är vanligt nuförtiden.
Rätt liten, enkel och gjord i balsaträ, charmigt.
Vacker! Skulle du lämna in en sån på valfri Ur och Penn för batteribyte om du ägde den? (Förlåt, var tvungen att fråga!)Dom som vet, dom vet...
Coolt! Så du provade Ti-armband (eller är det stål?) till vitguldsboett? Passade den perfekt? Vad gäller position på hål till bandstift etc?Hittade en bild där jag testade länk till den. Hade blivit en tuung klocka om nu allt hade varit i guld
Det var en som ägde en i gulguld på watchuseek, han sålde den där också tror jag.Sannolikt bara en i Sverige, gjordes nog mycket få.
En bra sak är lådan till klockan som och är tvärtemot vad som är vanligt nuförtiden.
Rätt liten, enkel och gjord i balsaträ, charmigt.
Yes, titanband på guldboett. Ändlänkarna passade ok mot boett utan stift. Funkade inte med vad jag minns.Coolt! Så du provade Ti-armband (eller är det stål?) till vitguldsboett? Passade den perfekt? Vad gäller position på hål till bandstift etc?
Minns jag rätt om boetten är 36mm på 0972?Yes, titanband på guldboett. Ändlänkarna passade ok mot boett utan stift. Funkade inte med vad jag minns.
Något större, typ 38mm har jag för mig.Minns jag rätt om boetten är 36mm på 0972?
Vad är det för modell?
Vacker! Skulle du lämna in en sån på valfri Ur och Penn för batteribyte om du ägde den? (Förlåt, var tvungen att fråga!)
Jag hittade en på Rakuten... https://item.rakuten.co.jp/takami710/1905820/?scid=af_pc_etc&sc2id=af_101_0_0Något större, typ 38mm har jag för mig.
Slarvade lite, lagt till ref under bilden nuVad är det för modell?
En tekniskt väldigt rolig liten klocka. Jag letade klassisk två-handare (tänk kostymklocka) när jag bestämde mig för denna. Varför köpa en manuell klocka med design och arv ifrån 1900 talets början när det har gått 100år av teknisk utveckling och design?Ok, ska googla lite.
Helt säker att den är större än 36mm, max 38.Jag hittade en på Rakuten... https://item.rakuten.co.jp/takami710/1905820/?scid=af_pc_etc&sc2id=af_101_0_0
ケースサイズ 縦:44mm(ラグ含む)
横:36mm(リューズ含まず)
サイズの詳細
Men det är ofta olika info ifrån olika källor när det gäller Citizen, det egna skjutmåttet brukar alltid vara det pålitligaste
Plus svensk moms. Så ungefär 65 000 SEK och 73 000 SEK.ca 53K och 58K när det begav sig får väl ändå ses som mycket prisvärt
Minns jag rätt om boetten är 36mm på 0972?
Något större, typ 38mm har jag för mig.
Jag hittade en på Rakuten... https://item.rakuten.co.jp/takami710/1905820/?scid=af_pc_etc&sc2id=af_101_0_0
ケースサイズ 縦:44mm(ラグ含む)
横:36mm(リューズ含まず)
サイズの詳細
Men det är ofta olika info ifrån olika källor när det gäller Citizen, det egna skjutmåttet brukar alltid vara det pålitligaste
Helt säker att den är större än 36mm, max 38.
Troligtvis är boetten är densamma.Modellen i gult guld och vitt guld har nog exakt samma dimensioner som modellen i titan (CTQ57-0951 till CTQ57-0955). Annars hade inte titanbandet passat vitguldsklockan så bra i bilden ovan. Jag tror det är exakt samma form på boetten, möjligtvis med undantag för hålen till bandstiften.
Notera att i @martinib bild ovan så är icke-guld Chronomasterklockorna från andra generationer, och har därmed andra boetter än vitguldaren.
från en gammal nersparad citizen spec för titanmodellen:
diameter 38,0 mm
höjd: 10,3 mm
vikt: 81 g med samtliga länkbitar (troligtvis)