• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Habs

Omega
Fick precis hem denna. Hur nöjd som helst:D
2003E743-C156-4C0B-AE1B-4FA5CA5CA0D6.jpeg

BFE3889D-198D-4D3E-9573-CBB998D7E246.jpeg
 

JwJ

Omega
Jag har följande dilemma, hoppas nån kan hjälpa.
Min AS4020-52E laddade ur i samband med en flytt i somras. Klockan vaknade fint till liv när den kom fram i ljuset igen men av nån anledning så ställdes tiden ca. 10min fel. Allt annat fungerar men den går är konsekvent fel.
Klockan är radio kontrolled och jag får ingen signal här i stockholm vilket jag tycker är lite konstigt för jag vill minnas att det fungerat tidigare.
Finns det några förslag på vad jag kan pröva?

1603717936743.png

Tacksam för hjälp!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag har följande dilemma, hoppas nån kan hjälpa.
Min AS4020-52E laddade ur i samband med en flytt i somras. Klockan vaknade fint till liv när den kom fram i ljuset igen men av nån anledning så ställdes tiden ca. 10min fel. Allt annat fungerar men den går är konsekvent fel.
Klockan är radio kontrolled och jag får ingen signal här i stockholm vilket jag tycker är lite konstigt för jag vill minnas att det fungerat tidigare.
Finns det några förslag på vad jag kan pröva?

1603717936743.png

Tacksam för hjälp!
Börja med att testa att synka med appen Clock wave eller liknande. Det är tyvärr en av svagheterna med eco-drive som laddats ur, att det uppladdningsbara batteriet kan behöva bytas.
*jag utgår ifrån att du testat att ställa tiden manuellt efter att den "vaknat" igen
 
Senast ändrad:

JwJ

Omega
Börja med att testa att synka med appen Clock wave eller liknande. Det är tyvärr en av svagheterna med eco-drive som laddats ur, att det uppladdningsbara batteriet kan behöva bytas.
*jag utgår ifrån att du testat att ställa tiden manuellt efter att den "vaknat" igen
Tack! Jess jag ställde in tiden manuellt men med detta resultat
Jag tycker det låter lite konstigt att det skulle vara batteriet eftersom den håller tiden och fungerar?!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack! Jess jag ställde in tiden manuellt men med detta resultat
Jag tycker det låter lite konstigt att det skulle vara batteriet eftersom den håller tiden och fungerar?!
Menar du att du inte lyckades ställa tiden rätt ifrån början? Det är en hel kalender att ställa vill jag minnas... Om man tänker batterifel så är det inte så långsökt att den inte går som den ska efter att man ställt den manuellt. Dom drar mycket och det tar längre tid än man tror att ladda ordentligt efter en tömning. Ibland räcker det att låta dom lapa sol i ett par dagar, men ibland har batteriet blivit skadat. Att radiosynka drar också en hel del kräm, så om du ställt tiden korrekt på måndagen och den sedan försöker synka över natten utan att lyckas kan den så klart sacka om laddningen inte är på topp.
 

JwJ

Omega
Menar du att du inte lyckades ställa tiden rätt ifrån början? Det är en hel kalender att ställa vill jag minnas... Om man tänker batterifel så är det inte så långsökt att den inte går som den ska efter att man ställt den manuellt. Dom drar mycket och det tar längre tid än man tror att ladda ordentligt efter en tömning. Ibland räcker det att låta dom lapa sol i ett par dagar, men ibland har batteriet blivit skadat. Att radiosynka drar också en hel del kräm, så om du ställt tiden korrekt på måndagen och den sedan försöker synka över natten utan att lyckas kan den så klart sacka om laddningen inte är på topp.
Jag testade ställa tiden igen, nada. Gick ut på balkongen för ett sista försök och sim salabim, allt är nu frid och fröjd. Synd att det tog mig 3månader att få det gjort, nu ska den få lite handledstid igen. Tack för pepp och tips Barbabana! Är tacksam att nytt batteri inte behövdes, kan mycket väl stämma att batteriet inte räckte till förra gången jag uppdaterade tiden och därför blev det halvfärdigt
20201026_224926.jpg
 
Senast ändrad:

Tobyponken

Cartier
Blev med Citizen igår. Orginalbandet var varken snyggt eller skönt. Fick slänga på ett läder för att stå ut. Vad använder ni andra med denna dinka för band?
20201108_183114.jpg
 
Topp