• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Laplander

Rolex
Citizen3.JPG


Min gamla Citizen kronograf från början av 90-talet. Länken och bandstiften har fått en del stryk ser jag.
Diametern är 39mm, men den känns mycket mindre idag än då... :oops:
 

martaSM30

Audemars
Är på jakt efter en mindre (<35mm) klocka på länk och snubblade in på Citizen som har en del fina damur!

ew5551-81n-100x100.jpg


EW5551-81N: Mörkare pärlemor är snyggt, OCH eco-drive, nice:angel:

1632410746727.png

Och denna (FE7024-84E), riktigt fin.
Dessvärre finns inte dessa i min Ur&Penn butik att klämma på.
Frågan är om de är "för billiga" alltså, är det rasslig och tråkig länk på en Citizen för 2,5-3 t kr?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Är på jakt efter en mindre (<35mm) klocka på länk och snubblade in på Citizen som har en del fina damur!

ew5551-81n-100x100.jpg


EW5551-81N: Mörkare pärlemor är snyggt, OCH eco-drive, nice:angel:

1632410746727.png

Och denna (FE7024-84E)
, riktigt fin.
Dessvärre finns inte dessa i min Ur&Penn butik att klämma på.
Frågan är om de är "för billiga" alltså, är det rasslig och tråkig länk på en Citizen för 2,5-3 t kr?
En liknande den övre gav min fru åt en medarbetare i present, allt annat än rasslig :)
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Är på jakt efter en mindre (<35mm) klocka på länk och snubblade in på Citizen som har en del fina damur!

ew5551-81n-100x100.jpg


EW5551-81N: Mörkare pärlemor är snyggt, OCH eco-drive, nice:angel:

1632410746727.png

Och denna (FE7024-84E), riktigt fin.
Dessvärre finns inte dessa i min Ur&Penn butik att klämma på.
Frågan är om de är "för billiga" alltså, är det rasslig och tråkig länk på en Citizen för 2,5-3 t kr?
Säkert är de mer eller mindre rassliga i förhållande till lyxigare klockor, men låt inte det hindra dig från att prova! Oftast sitter en "rasslig" länk ändå ganska bekvämt på handleden enligt min erfarenhet. Dessutom är ju inte inträdesbiljetten så dyr så det är bara att prova! 👍
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Gillar att mittlänkarna är borstade, blir lagom med blänk. Trodde först att knixen på sekundvisaren visade på radiokontrollerad men det hade varit lite för bra:p
Det är ett L. Serien heter så :) Dom har ju också xC serien för damer, riktigt snygga med radiokontroll och eco drive.
Om du inte vill browsa den japanska hemsidan kan du kolla sakurawatches.com för att se nästan hela utbudet :)
 

martaSM30

Audemars

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Topp