• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Gör premiär i den här tråden med detta traderafynd till kebabpizzapris som just anlände. Grejen med den för min del är att jag hade en exakt likadan när jag var 10-11 år, alltså för typ 40 år sedan. Nostalgitripp de luxe... :D

IMG_0456.jpeg
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
IMG_20211014_184355__01.jpg


Citizen BN0100-42E​

Farsan använder en 500 kronors biltemaklocka med plastboett, sprucket glas och skitfult kardborreband när han är på fotboll. Nästa födelsedag blir det ändring på det!

23mm bandbredd, men vatusan, om man skiter i att byta band så är det vad det är. Grymt lagom beater. Diggar mattsvarta tavlan.

Hade jag haft den själv hade varvat den med GShocken när det ska grisas men man inte känner för digitalt. Trevlig!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Hej tråden!

Jag har en BN0158-18X som jag tänkte släppa iväg och hör här först om någon är intresserad.

Oslagbar lume, löjligt smidig trots storleken. De som vet, vet.

Kommer på original gummi, grön tropicvariant och säkert någon överraskning för den snälle. Gul tub finnes såklart
Screenshot_20211019-183946_Photos.jpg
 

Maqroll66

Breitling
Finns ju iofs dom där japanska klocksiterna som säljer internationellt. Vet dock ej vad tull och sånt blir, finns säkert någon här som beställt från Japan!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Kontrollerar de alla paket som kommer in till Landet så man får betala 25% moms eller är det bara "stickprov"?

Alla paket ska ha ett deklarerat värde, baserat på det betalar du moms 25 %.
Sen tillkommer tull/momshanteringsavgift. Postnord tar 75 kr medans snabbfraktarna tar uppåt det dubbla.
Om du väljer nån form av snabbfrakt (Fedex, DHL eller UPS (välj inte UPS, de suger hästballe)) så tar dom ut moms även på fraktkostnaden, vilket är korrekt.
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Idag fick jag hem min första Citizenautomat. Modellen heter NY0141-10LE. Det är definitivt min snyggaste Citizen.

20211201_181539.jpg


BN0191-80L är en bra klocka och inte så mycket att anmärka på. Men kolla urtavlan på NY0141-10LE: den djupblåa färgen med sunbursteffekt är underbar!
BN0191-80L samt mina andra blåa Citizenmodeller är tråkiga i jämförelse.
Tänk om alla Citizen med blå urtavla kunde ha sån färg!

20211201_191733.jpg


Jämförd med BM7251-53L:

20211201_193636.jpg


Och BM7430-89L:

20211201_193756.jpg


Silikonarmbandet gör klockan betydligt lättare men jag föredrar ändå ett stålarmband. Tyvärr passar inte armbandet från BN0191-80L för det är 2mm bredare(22 resp. 20mm). Annars hade jag provat byta ut armbanden mellan dessa klockor.
 
Topp