NY0040 åkte på lite tidigare idag. Den är så bra på så många vis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Hur är tidhållningen på de där?Imponerad av länken, supersmidig justering on the fly. Är en sucker för tooliga klockor och den här kryssar i många boxar för mig. Quartz är ju också för jäkla gött ändå.
Har för mig att jag läst +-15 sekunder/månad nånstans, men har haft två st nu och skulle väl tro att de höll tiden klart bättre än så på riktigt. Aldrig mätt dock, och nu är bägge sålda- Hur är tidhållningen på de där?
Saknar den, bärs fantastiskt fastän den är åt det större hållet.Snöade in totalt på NB6004 och kunde inte låta bli så det råkade bli ett köp. Har vi någon i tråden? Vet att @Spincini haft en tidigare. Vad tyckte du om den?
Låter grymt! Köpte den på gummiband, föredrar nästan alltid länk men på lite större dykare blir gummi bäst för min del. Jag får slänga upp lite bilder nästa veckaSaknar den, bärs fantastiskt fastän den är åt det större hållet.
Korta bandhorn, grymt gummiband och titan gör magi
Tycker denna är bättre på gummi än på länk.Låter grymt! Köpte den på gummiband, föredrar nästan alltid länk men på lite större dykare blir gummi bäst för min del. Jag får slänga upp lite bilder nästa vecka
MM300 är verkligen grym men precis som du säger så blir den alldeles för topptung, av just den anledningen sålde jag mina. Den blev inte mindre topptung i annan färg, tyvärrTycker denna är bättre på gummi än på länk.
Klockan påminner mig om Seikos MM300 men denna är bärbar istället för den galet topptunga MM300'an.
Du kommer älska den...
MM300 är verkligen grym men precis som du säger så blir den alldeles för topptung, av just den anledningen sålde jag mina. Den blev inte mindre topptung i annan färg, tyvärr
Vi får se, jag tror på denna. Kan bli bra tror jag. Har du någon bild att bjuda på?
Snygg!Ny favorit
Helt fantastiskt, jag måste leta efter orginaletSnygg!
Min fyller 50 nästa år, tickar på fortfarande,
Häftig , vilken ref har den?Coffe time
Tack, refen på den är BJ7110-11E.Häftig , vilken ref har den?
Håller med dig om händerna, synd att jag inte kom på denna bra idé innan jag sålde minKöpte en Ny0040 med full lume tavla.
Tyckte visare med lume var irriterande till en sådan tavla så jag bytte dem mot svärdvisare och målade dem svarta. Blev sketbra!
Sjukt bra tryck i lyset.
Ha! Vad kul att se att du har en likadan! Jag försöker skaka liv i min igen. Fungerade inte med batteribyte, och verkstaden via Ur & Penn hade inga reservdelar i sitt lager. Egentligen var jag på jakt efter ett nytt fungerande verk.Dagens, en ovanlig Promaster från början av 90-talet tror jag. Hittar ingen mer med vit tavla på nätet och de med svart tavla verkar inte heller växa på träd. Har sett kanske fyra stycken när jag letat.
Vad säger numret på baklocket?
Ha! Vad kul att se att du har en likadan! Jag försöker skaka liv i min igen. Fungerade inte med batteribyte, och verkstaden via Ur & Penn hade inga reservdelar i sitt lager. Egentligen var jag på jakt efter ett nytt fungerande verk.
Fint skick! Det ser ut som du dykt en del med den?Dagens, en ovanlig Promaster från början av 90-talet tror jag. Hittar ingen mer med vit tavla på nätet och de med svart tavla verkar inte heller växa på träd. Har sett kanske fyra stycken när jag letat.
Hehe, har den länken till min med. Blir väldigt rasslig och otymplig Men gillar att den har justering i låset. Kör dock min NY0040 på originalgummi just nu. Tycker även den är grym på nato!Länk kortad, men inte speciellt imponerad av länken,väldigt rasslig
Ja justeringen va super,lyckades ta bort ytterligare 1 länk, och justera med justeringen i låset och det blev bättre,hur känns orginal gummit?Hehe, har den länken till min med. Blir väldigt rasslig och otymplig Men gillar att den har justering i låset. Kör dock min NY0040 på originalgummi just nu. Tycker även den är grym på nato!
Även det är ganska dåligt tyvärr. Väldigt styvt och inte alls följsamt. Men gillar utseendet på det.Ja justeringen va super,lyckades ta bort ytterligare 1 länk, och justera med justeringen i låset och det blev bättre,hur känns orginal gummit?
Klockan är fantastisk. Länken är hemsk. End of story.Länk kortad, men inte speciellt imponerad av länken,väldigt rasslig