• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TychoBrahe

Panerai
2-Faktor
Några tips på snygga Citizen med integrerad länk som är i quartz eller Eco Drive? Gillar NJ0150-klockorna, men de är ju mekaniska. Är lite inne på CA7090 (bild), men tar gärna emot andra tips.
Screenshot_20230225-082702_Chrome.jpg
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Länk kortad, men inte speciellt imponerad av länken,väldigt rasslig
185ADA67-117E-455C-831B-18C7582F847A.jpeg

Hehe, har den länken till min med. Blir väldigt rasslig och otymplig 😅 Men gillar att den har justering i låset. Kör dock min NY0040 på originalgummi just nu. Tycker även den är grym på nato!

Klockan är fantastisk. Länken är hemsk. End of story.


Nääää, den där länken är ju super. Rasslig och eländig, men ack så bekväm 😁 Satt som en smäck på min handled, och snabbjustering i claspen är ju guld 👌
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Dykarur nummer tre från Citizen. Började banan med den digi-analoga Aqualanden JP1010 för typ 25 år sedan. Den lever än, men är ju inte så kul. Fortsatte för kanske 5 år sedan med JP2000. Klart roligare.
Nu senaste tillskottet nb6004. Och automatisk.
Blir kul att lära känna. Titan är dessutom lite av ett favoritmaterial. Att sen Citizen härdat ytan gör ju inte heller ont.
20230321_202919.jpg
20230321_202905.jpg
20230321_202848.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Du kanske kan få jobb som mänsklig parfymhund i tullen för att upptäcka oförtullad parfym! 😎
Ska man smussla in en ny klocka här hemma får man inte gå nära hunden vi har. Hon fångar den direkt när man kommer nära. Nosen åker fram och avslöjar att det sitter nytt på armen i samma stund hon är i närheten. Utforskas noggrannt. Varje gång det händer 😂
 
Topp