• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stenholm13

Cartier
Någon som har denna? Eller med länk? Åsikter? Bilder:)?
Jag och medborgare NY0100-50XE trivs bra i Turkiet. Hittills klarar den av några decimeters vattendjup utan problem. Tuffare förhållanden än så kommer den nog inte utsättas för då en av oss är en riktig badkruka.
60942B80-1379-4700-8D5B-B440FAFBDD6C.jpeg 58E9D759-4EBF-4225-8F6F-116FD53C75E6.jpeg
Är den där i titan? Riktigt schysst!
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Men så typiskt för Ur & Penn att bara ta med några av modellerna i sortimentet!

Screenshot_20230509_152207_DuckDuckGo.jpg


Denna gillar jag också! Fast föredrar stålarmband.

Screenshot_20230509_152705_DuckDuckGo.jpg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Nähäpp, den kom och gick i retur på volley, kändes inte rätt. Dels det där med vridringen vilket ger känslan av leksak, men även att den gula nyansen på tavlan är mer ljust citrongul än vad bilderna ger sken av. Ibland agerar man lite för fort... 🙃
Screenshot_20230512_160236_Chrome.jpg
Väldigt märkligt beslut av Citizen att montera dit en vridring som inte går att rotera 🤔
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Nähäpp, den kom och gick i retur på volley, kändes inte rätt. Dels det där med vridringen vilket ger känslan av leksak, men även att den gula nyansen på tavlan är mer ljust citrongul än vad bilderna ger sken av. Ibland agerar man lite för fort... 🙃
Screenshot_20230512_160236_Chrome.jpg

Sånt är svårt. Färgnyanser blir olika både beroende på i vilket ljus bilderna är tagna och på mobilens/datorns skärm. Man behöver se klockan på riktigt för att vara säker.
Precis som med annonsbilder på t.ex. klockor med blå urtavla där bilden visar en fin blå lyster och i verkligheten kan den se tråkigt mörkblå-gråaktig ut.

Ett exempel:

Förskönad annonsbild:

Screenshot_20230512_200258_DuckDuckGo.jpg


Verkligheten:

Screenshot_20230512_200624_DuckDuckGo.jpg


Givetvis påverkas även dessa bilder av vilken skärm man har men dessa två bilder ger en bra beskrivning av skillnaden. Under inga ljusförhållanden ser denna klocka ut som på den övre bilden.
 
Senast ändrad:

herr_ferrum

Cartier
2-Faktor
Sånt är svårt. Färgnyanser blir olika både beroende på i vilket ljus bilderna är tagna och på mobilens/datorns skärm. Man behöver se klockan på riktigt för att vara säker.
Precis som med annonsbilder på t.ex. klockor med blå urtavla där bilden visar en fin blå lyster och i verkligheten kan den se tråkigt mörkblå-gråaktig ut.

Ett exempel:

Förskönad annonsbild:

Screenshot_20230512_200258_DuckDuckGo.jpg


Verkligheten:

Screenshot_20230512_200624_DuckDuckGo.jpg


Givetvis påverkas även dessa bilder av vilken skärm man har men dessa två bilder ger en bra beskrivning av skillnaden. Under inga ljusförhållanden ser denna klocka ut som på den övre bilden.
Ja, det är svårigheten med näthandel ibland. Dessutom är det ju faktiskt mycket roligare att besöka en riktig butik, klämma och känna och tjôta lite 🙂
 

Psykel

Patek
Sommarklockan beställd! Min första nya Citizen (har en vintage från omkring 1970).
Trodde inte att jag skulle handla hos Ur & Penn igen efter att jag fastnat i klockträsket, men here we are.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor

Jockinho

Patek
2-Faktor

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jasså se där 😅
Ska bli väldigt trevlig att testa, men vet hur det är när man jagar annat vilket också är rolig del i hobbyn 🙂
Ja det är ju lite av charmen, den där hade gärna fått stanna men jag använder typ bara 1 i taget så den hade bara blivit liggande. Du kommer gilla den, som sagt bra storlek och inte lika klumpig som typ skx. 😎
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja det är ju lite av charmen, den där hade gärna fått stanna men jag använder typ bara 1 i taget så den hade bara blivit liggande. Du kommer gilla den, som sagt bra storlek och inte lika klumpig som typ skx. 😎

Plus visarna är sådär härligt Citizen a lite fulcoola som de mesta i dykarväg de gör 😎
 
  • Love
Reactions: Npd

TheGuligan

Omega
2-Faktor
Trevlig nykomling i den lilla lådan. Lätt buren och visar ju alltid rätt tid!! Kommer på originalbandet i svart krokodil men jagar ett passande svart gummi till den vilket känns mer praktiskt för sommarbruk. Visar sig att det är inte är någon lätt uppgift. 23 mm med hålen på rätt ställe och gärna förstås med rosé clasp/spänne i rätt nyans. Finns det några tips från panelen?


IMG_9750.jpeg
 
Topp