• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Min 1980s Citizen Vega i "Tiffany" farge :)

340968821_2351293308371724_6581838883375172430_n.jpg

Någon som har haft eller har en sån? Aqualand 2, och vill dela med sig av åsikter och kanske bilder😊 vad är rimligt att pröjsa för en ”begagnad”

Bilagor

• 8B237C64-DA86-4683-A645-B6D02F2C18AE.jpeg
    8B237C64-DA86-4683-A645-B6D02F2C18AE.jpeg
    61.7 KB · Visningar: 13
Varit sugen på denna ett tag men orolig över storleken. Är så jäkla synd att det inte finns en ordentlig Citizen butik där man kan kolla på olika modeller. Ur&Penn har bara billiga standard klockor med några få som sticker ut.
Ja håller med inte lätt att hitta ngn AD för dessa citizen dykare med vettigt sortiment?
Jag chansade och köpte begagnat här på KS, men är supernöjd.
Och visst den är stor men riktigt bekväm pga titan och bra gummiband

Hallå forumet

Är min första post så har jag skrivit i fel tråd så säg till. 😁

Önskar lite hjälp från er som kan. Anser ni att rubricerad klocka är värd att renovera/byta batteri på? Den håller tid (förutom just nu då) men Lcd-display måste bytas då den delvis är död. Sen är den ju minst sagt matt i päls sett till finish och glas. Är det bara att kasta och leta ny dykare? Vet att den är relativt ovanlig men kanske inte värd att lägga nåt på. Kan den vara värd att sälja som skrot?

Tack på förhand

Bilagor

• 20230505_163618.jpg
    20230505_163618.jpg
    307.2 KB · Visningar: 12
Hallå forumet

Är min första post så har jag skrivit i fel tråd så säg till. 😁

Önskar lite hjälp från er som kan. Anser ni att rubricerad klocka är värd att renovera/byta batteri på? Den håller tid (förutom just nu då) men Lcd-display måste bytas då den delvis är död. Sen är den ju minst sagt matt i päls sett till finish och glas. Är det bara att kasta och leta ny dykare? Vet att den är relativt ovanlig men kanske inte värd att lägga nåt på. Kan den vara värd att sälja som skrot?

Tack på förhand
Tråkigt att du inte har fått något svar än. Själv är jag absolut inte någon "expert" men dom lösningar som jag kan tänka mig är;

1. Kontakta Citizen själva och ställa frågan om denna klocka är något dom utför arbete på och förhoppningsvis få ett prisförslag

2. Sök runt sociala media för att hitta duktiga reparatörer som sysslar med sådant. Tyvärr är Citizen klockor i mångas ögon "slit-o-släng" men det finns många som är passionerad kring Citizen. Tyvärr som allt annat i vårat lilla land så är det begränsat.

3. Kolla upp på Youtube olika tutorials på hur man själv fixar och trixar med klockan, kan vara kul men risken är att den blir förstörd

4. Ge upp och ersätt den med en ny. Tråkigt men är denna klocka inte "speciell" för Dig så är det inte värt mödan.

Japp, jag gillar den! Ser ut som en dykare men har dock bara 100m WR. Och mineralglas.
Förstår inte varför de inte ger ut alla modeller med safir. Ett sådant kostar faktiskt bara 300-400kr så det skulle bara bli ett fåtal hundralappar dyrare.
Håller med, safir hade varit bättre. Hindrade inte att nån (ähum) fick feeling och klickade hem en... 🙄 Tack för tipset! 🙂

Japp, jag gillar den! Ser ut som en dykare men har dock bara 100m WR. Och mineralglas.
Förstår inte varför de inte ger ut alla modeller med safir. Ett sådant kostar faktiskt bara 300-400kr så det skulle bara bli ett fåtal hundralappar dyrare.
Enligt en Youtube video verkar det som att vridringen är fast och icke roterbar också😣

Håller med, safir hade varit bättre. Hindrade inte att nån (ähum) fick feeling och klickade hem en... 🙄 Tack för tipset! 🙂

Hade det inte varit för att jag nyss klickat hem en annan klocka och att jag behöver spara lite till semestern hade jag nog också gjort det!

Enligt en Youtube video verkar det som att vridringen är fast och icke roterbar också😣

Det är iofs inget jag brukar ha nytta av så för mig gör det inget. Och det BORDE ju innebära att man får markeringarna på bezeln exakta mot markeringarna på urtavlan.

Tillbaka
Topp